پیامدهای ناگوار ازدواج اجباری
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۸    ۱۳۹۶/۶/۱۵ کد خبر: 138264 منبع: پرینت

آیا می‌دانید که بسیاری از پدران و برادران نظر و انتخاب خود‌شان را بر خواهر و دخترشان تحمیل می‌کنند و دختر را وادار به پذیرش ازدواج با مردی می‌کنند که او به زندگی مشترک با آن مرد راضی نیست.

پیامد‌های اینگونه تحمیل انتخاب بر دختر چه خواهد بود؟ مخصوصا زمانی که اینگونه ازدواج‌ ها بیشتر به فسخ رابطه نامزدی و زندگی ازدواج شده دختران می‌انجامد. برخی از خانواده‌ها بخصوص مردان دختر و خواهر خود را تحت فشار قرار داده و بدون جلب رضایت به ازدواج مردی درمی آورند.

آنان تحمیل اراده خود را در انتخاب همسر دختر یا خواهر، حق مسلم خود و مخالفت دختر را با آن نوعی گستاخی می ‌پندارند. به سبب اینگونه طرز دید و ذهنیت بیشتر دختران افغانستان در صف اصلی قربانیان قرار می‌گیرند و این مشکل بخصوص در دهات و قریه‌های دور دست کشور بیشتر وجود دارد.

نکته قابل یادآوری این‌ است که بسیاری اوقات این پیوند‌ها مبنی بر تحمیل نظر مردان خانواده بر دختر و خواهر نتیجه به فسخ رابطه چه در زمان نامزدی و چه در زمان بعد از عروسی می‌ گردد.


ازدواج اجباری زندگی مشترک افغانستان



منجم زاده

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ازدواج اجباری
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   متاسفانه این حقیقت های است که باید بپذیریم .
حبیب الله یوسف زی

>>>   این رسم رسوم در کشور های جهان سوم تازگی نداردو خرافاتی در یک کشور مرد سالار تازگی ندارد ، تا این است این تفکرات از بین نخواهد رفت ، و چون خانم ها از حق و حقوق شان مطلع نیستند و جامعه کهنه فکر هم به این موضوع چندان علاقمندی ندارد تا قشر اناث به انون شعور فکری برسد و این حرف ها به ضرز مرد ها تمام می شود ، در کشور مرد سالار هیچ مردی علاقه ندارد که خانمش استقلال مالی داشته باشد و همش انون خانمش رو دست کم می گیرد تا مبادا قدرت مالی خانم از آقا بالاتر باشد و آقایان احساس حقارت کند.

>>>   ازدواج اجباری ازنظرقوانین حقوقی وشرعی باطل است. دختر درانتخاب همسرآینده خود آزاداست، اما پدر تنها حق اجازه دارد، اما اگرپدر سختگیری کرده وخواستگاران را ردکند ودختر نیاز به همسرداشته باشد، دخترمیتواند ازدادگاه ویا حاکم شرع اجازه ازدواج بگیرد که درین صورت نیازی به اجازه پدر نیست.
نکته دیگراینکه: نامزدی ویاشرینی خوری ویا شال انداختن درصورتی که عقد خوانده نشده باشد، تنها وعده ازدواج محسوب میشود نه ازدواج، لذا درین صورت هریک ازنامزدها میتواند این وصلت رابهم بزند، وهدیه های که طرفین دریافت کرده اند باید برگردانده شود.
جاغوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است