تلاش تدارکات برای مهندسی انتخابات آینده
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۶    ۱۳۹۶/۶/۱۵ کد خبر: 138263 منبع: پرینت

کمیسیون تدارکات پیمان خرید ابزارهای برقی انتخابات را بگونه پنهانی به 13 شرکت خارجی فرستاد.

نعیم ایوب زاده، رییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان در خصوص اقدام غیرعلنی تدارکات و کمیسیون می گوید که در کیفیت وسایلی که خریداری می شود و مدیریت و استفاده درست از آنها تردید وجود دارد و شک این نیز وجود دارد که شرکتی که این خدمات را فراهم می کند در انتخابات بی طرف باشد!

کمیسیون تدارکات ملی درخواست پیمان خریداری افزارهای کامپیوتری، فنی و برقی برای کمیسیون انتخابات را بدون اعلان و طی مراحل قانونی به 13 شرکت خارجی فرستاد تا این شرکت ها نرخ های این افزارها را در اختیار کمیسیون انتخابات بگذارند.

ارزش این پیمان بیش از 16 میلیون دالر گفته شده است و در میان این شرکت ها یک شرکت اماراتی و شرکت های امریکایی و اروپایی به چشم می خورد.

در نامه ای که از سوی کمیسیون تدارکات به این شرکت ها فرستاده شده است نرخ های کامپیوتر، دوربین برای کامپیوترها، دستگاه انگشت نگاری، پس منظر برای تصویر برداری، چاپگر، بکس افزار، دستگاه انرژی برق آفتابی درخواست شده اند. در این درخواست آمده است کمیسیون انتخابات از هر کدام 6 هزار و 500 دستگاه نیازد دارد.

در همین حال ناظران انتخابات از شیوه خریداری این افزارها انتقاد می کنند و می گویند که بعلت حساس بودن کارها در کمیسیون انتخابات باید خریداری این افزارها به اعلان گذاشته می شد و رسانه در اینباره آگاهی می داشتند.

گفته می شود که دور زدن قانون در خریداری تجهیزات کمیسیون انتخابات خطرناک است و نشان دهنده تلاش ها برای مهندسی انتخابات پیش رو است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
کمیسیون تدارکات
نظرات بینندگان:

>>>   خیانت های متعددی را از زمان ایجاد کمیسون تدارکات در داخل ارگ اشکارا و پنهان تا کنون انجام داده که بدتر و بدتر از فساد اداری و دزدی از پول بیت المال است هدف از ایجاد چنین کمیسون متقلب و مفسد بخاطر صداقت نه بل بخاطر خیانت است در غیر ان ضرورت ایجاد چنین کمیسون در داخل ارگ که هیچ سابقه ای نه در افغانستان دارد ونه در جهان منظور اش جز خیانت و دزدی و مردم فریبی چیزی دیگری نبوده ونیست اعضای این کمیسون است
کل و کوری که نیارزد بجویی
کل دمبوره زند کور بخواند غزلی .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است