پروژه مبارزه غرب ریاکاری و باور نکردنی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۱    ۱۳۹۶/۶/۱۴ کد خبر: 138206 منبع: پرینت

رییس فراکسیون حزب چپ پارلمان آلمان تروریسم افراطی را محصول جنگ‌های آمریکا و متحدانش در خاورمیانه دانسته و پروژه جنگ علیه ترور غرب را یک ریاکاری وحشتناک و باورنکردنی دانست.

به گزارش نشریه "فوکوس"، "سارا واگن کنشت"، رییس فراکسیون چپ های آلمان در سخنانی به مساله تروریسم اشاره کرده و تاکید کرد که تروریسم روزافزون افراطی دلایل مختلفی دارد و البته خیلی با چشم انداز و شانی مختلف زندگی برای انسان ها مرتبط است.
وی همچنین گفت: در جامعه ما همواره انسان های بیشتری وجود دارند که در کودکی این را تجربه کرده اند که شانس کمتری نسبت به دیگران در بسیاری زمینه ها داشته اند.

واگن کنشت از روی آوردن بخش ریادی از این بخش جوانان به افراط گرایی سخن گفته و در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد که دولت آلمان تا به حال با بی مسئولیتی، تماشاگر اقدامات و تبلیغات تروریسم در آلمان بوده است.
وی افزود: وقتی ما در باره ترور سخن می گوییم طبیعتا همچنین باید درباره جنگ ها و کشتارها با هواپیماهای بدون سرنشین هم سخن بگوییم، ارتباط این دو مسئله به ندرت مورد بحث قرار می گیرد، اما با بررسی دقیق تر واضح است که تروریسم محصول جنگ های نفت و گاز آمریکا و متحدان آن در خاورمیانه است.

رییس فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان همچنین بر این باور است که وقتی که اولین جنگ علیه تروریسم در سال 2001 در افغانستان شروع شد کمتر از چند صد تروریست بین المللی خطرناک وجود داشت. بعد از 16 سال جنگ علیه ترور تعداد این تروریست ها به صدها هزار نفر رسیده است. بدون جنگ عراق، تروریسم داعش که امروز مسوول اصلی حملات تروریستی اخیر است وجود نداشت. گاهی اوقات عملیلات تروریستی واکنشی به از دست رفتن خانواده و وابستگان عامل حمله در بمباران های جنگی است.

واگن کنشت البته کشتار انسان های بی گناه در اروپا برای انتقام گیری را توجیه مناسبی ندانسته و در عین حال گفت: اما این مساله نشان می دهد تا زمانی که ما در جنگ هایی شرکت می کنیم که بخصوص جمعیت غیر نظامی را هدف قرار می دهد تروریست نه تنها ضعیف نمی شود بلکه قدرتمند می شود. همچنین از این راه ما شرایطی را ایجاد می کنیم که انسان های بیشتری به دلیل نفرت و بی انگیزگی و ناامیدی به تروریست ها بپیوندند.

وی افزود: بخصوص شرکت در جنگ غیر قانونی در سوریه همچنین آلمان را به هدف تروریسم داعش تبدیل کرده است. کسی که می خواهد واقعا تروریست ها را ضعیف کند باید به ناپایدار کردن کشورهای بیشتری از طریق جنگ ها پایان دهد. باید جریان مالی به سمت سازمان های تروریستی را از بین برد و از دستیابی آن ها به تسلیحات جلوگیری کرد. بسیاری از متحدان ما از جمله عربستان سعودی و ترکیه هستند که تروریسم را تامین مالی و تسلیح می کنند. در گذشته همچنین آمریکا و انگلیس نیز مستقیما چنین رویکردی داشتند. پروژه جنگ علیه تروریسم غرب حقیقتا یک ریاکاری باورنکردنی است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غرب
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است