حکومت در سیاست هایش صددرصد تجدید نظر کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۰    ۱۳۹۶/۶/۱۳ کد خبر: 138169 منبع: پرینت

رهبران کشور در پی به انزوا کشیدن مجاهدین و چهره های سرشناس کشور هستند.

محمد اسماعیل خان، وزیر پیشین انرژی و آب در گفتگو با خورشید می گوید که حکومت فعلی ناتوان است و نمی تواند چهره های توانمند را در کنار خود تحمل کند.

این چهره پیشین جهادی، از به انزوا کشیدن چهره های سرشناس کشور اظهار نگرانی می کند و می گوید که باید دولت در سیاست فعلی، اداری و بخصوص حکومت محلی صد در صد تجدید نظر کند که اگر نکند مردم به تسلیت رییس جمهور و رییس اجرایی نمی نشینند.

وی درباره به انزوا کشیده شدن چهره های مهم کشور اظهار می کند که وقتی جنرال دوستم به شمال می رفت هزارن نفر در اطرافش جمع می شدند و طی یک روز ولسوالی ها را پاکسازی می کرد چرا وی باید با چنین چالش هایی مواجه شود؛ اگر استاد عطا در مزار نباشد سقوط سرپل، سمنگان و مزار در یک ماه متصور است. ماجرا این است که حکومت فعلی ناتوان است و تمام ستیزه جویی اش به سمت مردم توانمند است.

این جهادی سابق معتقد است که کشمکش های سیاسی که کشمکش های سیاسی از داخل ارگ شروع اما به آنجا ختم نشده است و شوراهای بسیاری در کابل، ننگرهار، قندهار، شمال و مناطق مختلف از وضعیت موجود اظهار نارضایتی می کنند.

اسماعیل خان راه برون رفت از وضعیت فعلی را تغییر در نظام سیاسی کشور، تشکیل یک حکومت عبوری یا برگزاری مجلس بزرگان می داند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسماعیل خان
جنرال دوستم
عطامحمد نور
نظرات بینندگان:

>>>   نظر به وضیعت فعلی کشور جا دارد که ان دوبیت را بنویسم
گوش کر بفروش گوش خر بخر
گوش خر بهتر بود از گوش کر
بهارزویرهبران گوش شنو .

>>>   ایا متوجه شده اید که در ولایات پشتون نشین تا حال یک تن غیر پشتون والی نبوده است پس دیگر اقوام افغانستان نیز حق دارند صدا بلند کنند حق هزاره - ازبیک و تاجک در ولایات پشتون نشین تلف شده است و باید عدالت تامین گردد
فرزندان عبدالرحمن و شاه شجاع

>>>   دراین قسمت با این دیدگاه موافق هستم..!
« وضعیت افغانستان هم بهتر از میانمار نیست»
جایزه نوبل یعنی جایزه به اصطلاح " صلح " به چه کسانی داده میشود؟ ؟ .
---------------------------------------------------------------------
معلوم گردید که جایزه نوبل دربخش سیاسی - اجتماعی ... به کسانی تعلق میگیرد که قاتل خوب و خونخوار خوب بوده باشد.ازجمله شیمان پریس اسراییلی - کلینتون پدر طالبان - اوباما پدر داعش وخانم سن سوچی رییس جمهور میانمار..... ووو واگر این آش واین کاسه باشد روزی درغیاب حفیظ الله امین - ملامحمد عمرآخند زاده ، رهبرخیالی داعش ، کرزی رییس جمهور فاسد جهان واشرف غنی احمدزی واتمر روزی جایزه نوبل صادر وپیشنهاد خواهد گردید.

"خراسانی."


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است