رویدادهای عراق در یکشنبه 12 سنبله 96
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۳    ۱۳۹۶/۶/۱۳ کد خبر: 138143 منبع: پرینت

** عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات آزادی تلعفر، امروز با صدور بیانیه ای با توضیح درباره عملیات تلعفر، از کشته شدن دو هزار تروریست داعشی به دست نیروهای مسلح عراق در جریان این عملیات خبر داد.
عملیات تلعفر که 29 اسد آغاز و 8 سنبله ماه جاری به اتمام رسید، شهر تلعفر و بخش های المحلبیه و العیاضیه در شرق و شمال این شهر و روستاهای حومه آن را پاکسازی کرد.

** سفارت آمریکا در عراق اعلام کرد که شطرنج عتیقه و گرانقیمت متعلق به صدام حسین دیکتاتور سابق این کشور را به 'قیس رشید' مشاور وزیر فرهنگ و گردشگری در امور آثار باستانی عراق تحویل داد.
این شطرنج قیمتی در طول جنگ آمریکا در عراق (2003) سرقت رفته بود.

** جعفر الحسینی سخنگوی گردان های حزب الله عراق با اشاره به نقش آمریکایی ها و رییس اقلیم کردستان عراق در خروج سرکردگان داعش از تلعفر؛ افشا کرد که سرکردگان ارشد گروه تروریستی داعش پیش از آغاز عملیات تلعفر، در پی توافق مسعود بارزانی و آمریکایی ها با 11 دستگاه اتوبوس متعلق به رئیس اقلیم کردستان عراق از تلعفر و العیاضیه به دشت های نینوا منتقل شدند.
الحسینی با تکذیب ادعای آمریکایی ها مبنی بر کشتن 1200 داعشی در تلعفر، تاکید کرد که هماهنگی میان بارزانی و داعش در تلعفر به مدت شش ماه رصد شد و به اطلاع دولت عراق رسید.

** رایان دیلون' سخنگوی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا روز گذشته در گفتگو با شبکه کرد زبان 'روداو' اعتراف کرد که جنگنده های آن ها جلوی انتقال افراد مسلح داعش به دیرالزور و البوکمال در شرق سوریه را گرفته اند.
براساس بیانیه صادره از سوی حزب الله لبنان؛ آمریکایی ها با بمباران اتوبوس های حامل عناصر داعش و خانواده های آن ها، از ورود این اتوبوس ها به محل مورد قرار جلوگیری کردند.

** عاصم جهاد سخنگوی وزارت نفت عراق، از کاهش 14 هزار بشکه ای در روز صادرات نفت این کشور طی ماه آگوست خبر داد.
طبق توافق کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) کاهش تولید نفت از ژانویه 2017 تا مارس 2018 ادامه خواهد داشت.
عراق به درآمدهای حاصل از فروش نفت که حدود 95 درصد از هزینه های دولتی این کشور را تامین می کند، متکی است و کاهش بهای نفت جهانی از سال 2014 بر اقتصاد این کشور تاثیر منفی گذاشته است.

** ایرج مسجدی سفیر کشورمان در بغداد بعد از پایان نماز عید قربان در بغداد، طی گفتگو با شبکه خبری کردزبان روداو بار دیگر از حمایت کشورمان از هرگونه توافق بین بغداد و اربیل برای حل مشکلات فی مابین تاکید کرد.

** وزیر حمل و نقل عراق دیروز از توافق هایی برای راه اندازی سه خط هوایی به سمت تهران، کویت، مسکو در آینده ای نزدیک خبر داد.
راه اندازی خطوط هوایی داخلی عراق و روسیه برای از سرگیری پروازها بین مسکو و بغداد بعد از 13 سال توقف و یک خط هوایی دیگر از فرودگاه بین المللی بصره به سمت تهران برای برآورده کردن نیاز مسافرین استان های جنوبی این کشور برای سفر به ایران از جمله ااین توافق ها است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است