دوندگی های پاکستان برای جلب حامیان منطقه ای
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۲    ۱۳۹۶/۶/۱۱ کد خبر: 138061 منبع: پرینت

اگر اصلاحات در عملکرد و ساختارهای دولت نیاید استراتژی به درد افغانستان هم نخورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، اسدالله ندیم، استاد دانشگاه در برنامه "همگام" درخصوص نگرانی کشورهای همسایه از راهبرد جدید آمریکا درباره افغانستان گفت: از دید پاکستانی ها این راهبرد کاملا غیر پاکستانی است و یک تحرک تهاجمی را علیه آن آغاز کرده اند.

ندیم می گوید: بدنبال اعلام استراتژی ترامپ، تظاهرات ها علیه این برنامه در پاکستان آغاز شده و مجلسین این کشور قطعنامه هایی را علیه آن تصویب کرده اند و وزیر خارجه پاکستان نیز سفرهای دیپلماتیک را برای کسب حمایت منطقه ای به پکن، مسکو و تهران آغاز کرده است.

این استاد دانشگاه می افزاید: اعلامیه هایی که از پایتخت های مذکور صادر شده است همسویی با پاکستان را نشان می دهد و از اینرو اسلام آباد سفر به پکن، مسکو، تهران و ترکیه را به واشنگتن ترجیح داده است.

وی، درخصوص موضع حکومت دراینباره بیان می کند: حکومت در یک چهارراهی قرار گرفته است که فقط باید یکی را انتخاب کند. با توجه به دولت 62 درصد بودجه کشور از بیرون تامین می شود و قسمت اعظم بودجه دفاعی را آمریکا می پردازد برای حکومت بسیار مشکل است که میان کشورهای منطقه و آمریکا، آمریکا را انتخاب نکند.

ندیم می افزاید: اگر اصلاحات در عملکرد دولت، ساختارهای نظامی، سیاسی و اداری نیاید و مبارزه جدی با فساد اداری و قاچاق ها صورت نگیرد استراتژی برای افغانستان هم فایده ای ندارد و موفق نیست.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
راهبرد آمریکا
پاکستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است