ترامپ اخراج 800 هزار تن از آمریکا را بررسی می‌‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۸    ۱۳۹۶/۶/۱۱ کد خبر: 138059 منبع: پرینت

ترامپ احتمال دارد با لغو قانون حفاظت از مهاجران غیرقانونی که در زمان کودکی به آمریکا برده شده بودند و با اصطلاح 'رویاپردازان' شناخته می‌شوند، قریب به 800 هزار تن را از این کشور اخراج کند.

به گزارش سی‌ان‌ان، داکا (DACA) برنامه‌ایست که در سال 2012 به دستور «باراک اوباما» رییس جمهوری وقت آمریکا برای حفاظت از آن دسته مهاجران غیرقانونی اجرایی شد که نقش چندانی در ورود غیرقانونی به این کشور نداشتند و در سنین کودکی به آمریکا برده شده بودند.
این افراد بر این اساس می‌توانند با رعایت برخی مقررات و محدودیت‌ها، روادید موقت دریافت کنند و به کشورهای مبدا مسترد نشوند.
حال اما شنیده‌ها حکایت دارد که رییس جمهوری کنونی آمریکا، امکان لغو این قانون را بررسی می‌کند و احتمال دارد این تصمیم در روزهای آتی اعلام شود.

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در این خصوص، تایید کرد که ترامپ در حال بررسی این گزینه است اما هنوز تصمیمی قطعی نشده است.
ترامپ گرچه در دوران رقابت‌های انتخاباتی وعده داده بود که این قانون را لغو کند، اما پس از پیروزی در انتخابات لحن ملایم‌تری اتخاذ کرد و به تازگی گفت که این موضوع را با در نظر گرفتن جنبه‌های انسان دوستانه آن بررسی می‌کند.

برخی افرادی که احتمال دارد ترامپ تصمیم به اخراج آن‌ها بگیرد، در صنعت تکنولوژی آمریکا به خوبی رشد کرده‌اند و برخی حتی مالکان کسب و کارهای جدید هستند؛ همین موضوع باعث شده که علاوه بر نهادهای حقوق بشری، مدیران شرکت‌های بزرگ آمریکایی هم در صف معترضان قرار بگیرند.
رییس جمهوری آمریکا از همان ابتدای رقابت‌های انتخاباتی، همواره موضعی سخت بر ضد مهاجران داشته است.

دادگاه عالی آمریکا چندی پیش رای به اجرای بخش هایی از فرمان مهاجرتی ترامپ برای منع ورود اتباع ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن داده بود.
بر اساس این حکم دادگاه، تنها افرادی در بازه 90 روزه تعیین شده، مجاز به ورود به آمریکا هستند که ارتباط مشخصی با اتباع و یا نهادهای آمریکایی داشته باشند.
دولت آمریکا این ارتباط را به داشتن روابط نزدیک خانوادگی و برخی موارد دیگر از جمله درخواست تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا محدود کرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
اخراج پناهجویان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است