استراتژی ترامپ همانند استراتژی بوش است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۰    ۱۳۹۶/۶/۱۱ کد خبر: 138045 منبع: پرینت

مساله افغانستان در این استراتژی بسیار متفاوت از دوره بوش و اوباما نیست مگر با کلمات و جملات متفاوت و کمی هم جدی تر.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، محمدطاهر هاشمی استاد دانشگاه در برنامه «بازنگاه» گفت: از روزی که استراتژی جدید اعلام شده است تا امروز ما فقط متوجه یک بعد آن شده ایم و بعد اساسی و عمده آن را فراموش کردیم. همه اش هم گفته شده است که استراتژی آمریکا در رابطه با تجزیه افغانستان. در حالیکه وجه بسیار بارز استراتژی آمریکا در برابر کشورهای منطقه است. اگر دقیق شویم مساله افغانستان در این استراتژی بسیار متفاوت از دوره بوش و اوباما نیست مگر با کلمات و جملات متفاوت و کمی هم جدی تر.

وی افزود» به یاد داریم که بوش هم به صراحت گفت که اگر پاکستان با استراتژی ما و پالسی های ما موافقت نکند ما آنها را به عصر حجر می بریم. از این بیشتر جدیت به خرج داده شده نمی تواند. امروز آقای ترامپ آن را تکرار می کند. آمریکا همیشه در استراتژی های خود می گوید که روش پاکستان در استراتژی افغانستان قابل پذیرش نیست. این جمله ای کلی است و نمی تواند راهبرد آمریکا را به طور دقیق مشخص کند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استراتژی
ترامپ
نظرات بینندگان:

>>>   پاکستان مانند یه گاه شیر دهی است ، هیچ چوپان گاو شیر دهی رو نمی کشد و تا آخرین رمق از اون شیر بدست میاورد، و این هم بازی دیگری است که روی تخته شطرنج پیاده میشه و این بار تخته شطرنج خیلی پهن هموار شده است دو تخته پهلوی هم دیگه قرار می گیرد ، شاه فرمان دهنده ، و سربازان همه گوش به فرمان و فیل و پیاده منتظری فرمان پیاده کننده تخته همه با هم بینیم که چه میشه .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است