عید قربان را مردم معنا می کنند
همبستگی شیعه و سنی در نماز پس از حمله بر مساجد همان فلسفه عرفه و عید قربان است و پاسخ روشن مردم به کشتارهای بی رحمانه تروریستان 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۶    ۱۳۹۶/۶/۱۰ کد خبر: 138038 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در حالی عید قربان را جشن می گیریم که روز به روز بر خشونت ها افزوده و مردم بیشتری قربانی می شوند که هم گروه های تروریستی در آن دخیل است و هم نظامی که به دست رهبران سلطه جو اداره می شود.

عید قربان به عنوان یکی از مهم ترین روزهای مسلمانان همواره از دل هم دلی و همبستگی بوده و یادآور می شود که اتحاد می تواند به مانند موجی در برابر هر طاغوت و تاریکی پیروز شود.

اما نکته قابل تامل در روزهای مهمی چون عید قربان، خشونت های می باشد که از سوی گروه های تروریستی به مانند طالبان در جای جای کشور رخ می دهد، این گروه افراط گر با استفاده از دین همواره در تلاش بوده که از حمایت مردمی برخوردار یا حداقل در میان قومیت ها نفوذ یابد.

حمله بر مساجد و امکان مذهبی که از دوران طالبان رواج پیدا کرد، اکنون با نام گروهی خشن تر رخ می دهد، داعش طی ماه های گذشته خون بارترین رویدادها را با هدف براندازی اختلاف های مذهبی و قومی صورت داد در حالی که این گروه ریشه در طالبان دارد و تنها برای تلطیف کردن چهره آنان استفاده می شود.

عمق درماندگی افراط گرایان در حمله بر مساجد و کشتار نمازگزاران با خشن ترین روش ها نمود پیدا می کند، تروریستان نشان دادند که هیچ اعتقادی به اسلام نداشته و بر ضد بشریت عمل می کنند.

کشتار غیرنظامیان و قتل عام کودکان و زنان آنهم در زمان انجام فرایض دینی چنان در افغانستان گسترش یافته که تبدیل به خبرهای هراز چندگاه رسانه ها و بهت مردم شده اما هدفی که این افراط گرایان در پی آن می باشند: ایجاد هراس در میان مردم و شکستن سد مقاومت مردمی است.

طالبان به خوبی دریافته اند که از حمایت مردمی برخوردار نمی باشند و تنها راه بقا استفاده از ابزار خشونت است و چه بهتر استفاده از داعشی که توانسته با جنایت های تکان دهنده در سوریه و عراق جهان را وحشت زده کند و اکنون در افغانستان با به عهده گرفتن انتحاری و حمله بر مساجد، بار خشونت طالبان را به دوش بکشد.

این گروه افراط گر با وجود حمایت های نهان امریکا و آشکار پاکستان نتوانست طی شانزده سال به امارت خود دست یابد و با وجود ناامنی های گسترده، بازنده بزرگی است که از سوی درماندگی رو به کشتار نمازگزاران آورده و حمله در روزهای عید.

حرکت های آشکار در تضاد با آموزه های اسلامی و بشری سبب شده است که مردم با تمامی توان در پی رد افراط گری و گروه های تررویستی باشد و همین دلیلی شده بر حمله و انتحاری هایی که مذهب و قومیت خواص را نشانه می گیرد تا با براندازی اختلاف های قومی و مذهبی به اهداف خود دست یابند.

در این میان، همبستگی شیعه و سنی که در نماز پس از حمله مساجد رخ داد پاسخی است برای طالبان که این مردم دیگر آن جامعه دو دهه گذشته نیست که وارد بازی سیاه سیاستمداران و ظاهرسازی های دینی آنان شود بلکه خواهان ثبات و امنیت هستند و زندگی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر.

همبستگی و اتحادی که در میان مردم با وجود کشتارهای بی رحمانه تروریستان، موج می زند همان فلسفه عرفه است و عید قربان.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عید قربان
عید
نظرات بینندگان:

>>>   گوسپند ، گوسپند مى كشد و عيد مى كند !
عيد من روزى فرا خواهد رسيد ...
شما را عيد و قربانى هاى تان مبارك و مقبول باد.

>>>   ما همه باید به دین وذهب که حق بشر است احترام کرد!!! و دیموکراسی سرمشق همه ما افغانها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

>>>   Kabul Magazine

آیا میدانید که «گند اوغانی» در حقیقت لباس ویژه زنان کوچی با نقش و نگار تاجیکی است؟

نوت: گند اوغانی را بسیاری فکر میکنند که لباس ملی است ولی برعکس، لباس تنها از کوچی‌ها است که توسط حکومت گذشته به ویژه حکومت های کمونیستی به عنوان «لباس ملی زنان» بیشتر ترویج داده شد.

نوت تازه:
اگر حقيقت را نوشتيم جاسوس خطاب كرديد ولى دوستان عزيز از خواب غفلت بيدار شويد و حقيقت را ببينيد.
يكبار از خود سوال كرديد چرا لباس هزاره گى لباس ملى نيست چرا لباس ازبكى پلوچى يا تاجيكى لباس ملى پنداشته نميشوند؟!
چرا سرود ملى تنها به زبان پشتو است، چرا تنها زبان پشتو در بانك نوت هاى ما است، چرا ديگر زبان ها نيست، چرا مصطلحات ملى تنها به پشتو است، چرا هميشه رئيس جمهور يك پشتون باشد.
تابكى قوم گرايى پشتون ها را ناديده ميگيريد؟!

>>>   واقعآ دشمنان قسم خورده این ملت دست به این نامردی ها میزند تا از این آب گل آلود ماهی بگیرند. هموطنان عزیز یک دست با پنج انگشت کار می کند هر گاه یکی از این انگشتان قطع گردد دست دوچار مشکل می‌شود ای برادر انگشتان دست این همه از شیعه سنی اهل هنود و غیره تشکیل شده است ما باید این انگشتان را محکم نگه داریم تا دشمنان زبون و خوار این ملت رویشان سیاه گردد. یک شاعر هندی میگوید.ترجمه (حالا که تمنای سر فروشی در قلب ماست. ما میبینیم چقدر زور در بازوی قاتل است )

>>>   غنی احمدزی با چپلک های پشاوری و قدم های دیپلوماتیک منحصر به فردش، روی فرش سرخ رفت و عید را تبریک گفت.. امام ارگ قبل از نماز، برای وزرا و دانشمندان و ریس جمهور، طریقه نماز خواندن را یاد داد. با آن هم غنی احمدزی نماز را مثل همیشه بی طنز و بدون اشتباه نگذاشت. و از طالبان خواست که افغان هستید یا نیستید؟ در اخیر یک نقطه جالب، احمدزی از شیعه و سنی خواست که با هم نماز بخوانند.
#احمد_شاه_فرید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است