استراتژی جدید آمریکا به نتیجه مشخصی نمی رسد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۹    ۱۳۹۶/۶/۹ کد خبر: 138006 منبع: پرینت

حامد کرزی در جمع چندین تن از متنفذین و مقام های محلی ولایات دایکندی، پکتیا، ننگرهار، لغمان و کابل در رابطه با خبر انتشار اتخاذ استراتژی جدید دولت ترامپ در افغانستان اعلام کرد که از این موضوع بسیار تعجب کرده است.

به گفته وی "دولت آمریکا با آشفتگی درون خود روزی نیست که یک یا 2 مقام ارشد سیاسی و امنیتی آن استعفا ندهد! هر روز از محبوبیت دولت این شخص نابلد سیاسی (ترامپ) کم شده و نارضایتی عمومی افزایش می یابد. روزی نیست که چندین نفر به خاطر اتفاقات امنیتی در آمریکا کشته نشوند. اکنون نیز که ناامنی و بی ثباتی ایالت های مختلف آمریکا را تهدید می کند. حال در چنین شرایطی دولت افغانستان انتظار ایجاد امنیت توسط دولتی را دارد که خود در تامین امنیت در کشورش ناتوان است".

رییس جمهور سابق افغانستان در ادامه این سخنرانی ضمن انتقاد از بی توجهی مقام های آمریکایی نسبت به واقعیات کشور و جامعه افغانستان، بیان داشت کشوری که 15 سال نتوانسته امنیت را داخل افغانستان ایجاد کند چطور علیرغم مشکلات متعدد داخلی خود مجددا برای حضور در افغانستان استراتژی شکست خورده دیگری را ارایه می کند؟!‌ به گفته وی با این اوضاع آمریکا رفته رفته همانند شوروی سابق، سرانجام خوبی در افغانستان نخواهد داشت.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
استراتژی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است