امروز عرفه است...
امروز عرفه است، روز بخشایش و عفو و روزی که دگرباره یادآور می شود، همه از هر نژاد و زبانی در پیشگاه خداوند یکسان هستند و حال چگونه برخی با فخر قومیت و مذهب به جنگ انسانیت می روند و خون می ریزند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۱    ۱۳۹۶/۶/۹ کد خبر: 138001 منبع: پرینت

سال های سخت، ماه های دشوار و روزهایی طاقت فرسا به تکرار طی چهل سال بر این سرزمین بارید و به خود رنگ مدام گرفت اما همواره مردم امیدوار بر ناملایت های زندگی پیروز شدند و با چشم به آینده در پی ثبات بودند و دوران اتحاد.

اتحاد برای مردمانی از قومیت های مختلف که قرن ها مسالمت آمیز زندگی کردند، به داد و ستد پرداختند و دوران پرشکوه را طی کرده و سرازیری را تاب آورند اما سال های بد چهاردهه گذشته تاب تحمل را از همه ربود و رهبرانی ماند ناسازگار که با وجود دریای خون بی گناهان همچنان بر طبل تفرقه و اختلاف می کوبند.

امروز عرفه است، روز بخشایش و عفو و روزی که دگرباره یادآور می شود، همه از هر نژاد و زبانی در پیشگاه خداوند یکسان هستند و حال چگونه برخی با فخر قومیت و مذهب به جنگ انسانیت می روند و خون می ریزند؟

جنگ های بسیار و کشتارهای بیشماری از زیاده خواهی و برتری جویی ها برخاست و در حالی که کشور را ویرانه و مردم را در میانه کشتار و خون رها کرد نباید از دوران تاریک گذر کرده و به روشنایی گام برداشت؟

همانگونه که درهای بخشش به روی تمامی بندگان گشوده شده تا جایی که عرفه مصداق بارز "ایام الله" می باشد می توان کینه ها را زمین گذاشت، از خشونت ها گذر کرد و دل ها را به پروردگار سپرد و آغوش گشود به سوی هم وطن حال از هر قومیت، زبان و مذهبی.

از حکمتیار گرفته تا غنی و از جبهه مخالف تا موافق چنان در نبرد با یکدیگر به سر می برند که نه گوشی دارند برای شنیدن فریاد و نه چشمی برای دیدن قربانیان، رهبرانی که شلیک می کنند و مردمی که جان می دهند.

تاریخ سراسر جنگ، کشتار، ویرانی، نسل کشی و ... را چه آنکه افغانستان را از دست متجاوز رها کرد، رقم زد و چه آنکه با افراط گری در پی امارت بوده و چه فریب دهندگانی که نام رهبر بر خود نهادند.

گذر از دوران تاریک برای ملتی که همواره آزاده زندگی کرده و در پی آزادگی بوده در برحه ای رقم می خورد که اتحاد معنا پیدا کند.

افغانستان یعنی مردمانی با مذاهب و قومیت های مختلف و تا زمانی که اتحاد بر این کشور طلوع نکند همچنان جغرافیای خبرهای تکان دهنده و رویدادهای خونین خواهد بود.

و حال مردم با تمامی مشقت و خشونت ها در کنار یکدیگر زندگی کرده اند می توانند سرمشقی برای رهبران باشند، همان رهبرانی که طی چهل سال یا در میدان جنگ بودند و یا بر سر قدرت در جدال.

اما امروز عرفه است و روز بخشایش و عفو پروردگار.
هرگاه که تو را خواندم، پاسخم گفتی
هرچه از تو خواستم، عنايتم فرمودی
هرگاه اطاعتت کردم، قدردانی و تشکر کردی
و هر زمان که شکرت را بر جا آوردم، بر نعمتهايم افزودی
و اينها همه چيست؟

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عرفه
عید قربان
نظرات بینندگان:

>>>   برکت ببینید. امیدوارم همیشه متون خیر را به نشر برسانید. به یقین که رستگاری دارین نصیب شما خواهد شد.
حسب از آلمان

>>>   کلاشینکوف ات را
بر شانه کن
پشت هیچ ادعای واهی مخسپ:
حقوق بشر ؛یعنی سیما سمر..‌.

هرآنکه به خیابان تو
سرکشانه راه می رود
توقف بده!
زیرا
این خیابان به خانه تو ره می برد.
تومالک این سرزمینی‌!

هرگز به مهمانی سفارت ها مرو
هرگز به زیر هیج خواهشی
لبیک ننویس
هرگز به آنکه زبانت را بلد نیست
سلام مده

دنبال تن پرورانِ مزخرف مباش
حتی اگر اسمت در میان قاچاقچیان جهان بوده باشد

سلاح ات را بر شانه کن
بگذار برای دیوانگی ات بخندند.

دریاباری

>>>   وزارت امور داخله اعلام کرده است که، عامل اصلی درگیری دو روز پیش در یک هتل عروسی در کابل که شش کشته و زخمی برجاگذاشت، پسر قیام الدین کشاف، رییس شورای علمای افغانستان و یک کارمند ستره محکمه بوده است.
وزارت داخله
حالا ديده شود عدالت اشرف غني خان قبيله در اين مورد چگونه است !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است