ونزویلا تحریم‌های آمریکا را تحت تعقیب قرار می‌دهد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۱    ۱۳۹۶/۶/۹ کد خبر: 137979 منبع: پرینت

مجلس موسسان ونزویلا قانونی را تصویب کرده است که بر اساس آن کسانی که از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه این کشور حمایت می‌کنند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

به گزارش رویترز، مجلس موسسان ونزویلا سه شنبه موافقت کرد تا دستگاه قضایی این کشور حامیان تحریم های جدید آمریکا علیه کاراکاس را تحت تعقیب قرار دهد.

هفته گذشته، آمریکا تحریم های مالی را علیه کاراکاس وضع کرد که هدف اصلی آن قطع منابع مالی مورد نیاز دولت ونزویلا بوده است. نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزویلا این اقدام را غیرقانونی ارزیابی کرده و بر این باور است که تحریم های آمریکا با هدف ورشکست کردن اقتصاد ونزویلا بوده است.

دیوسدادو کابلو یکی از مقام های ارشد مجلس موسسان ونزویلا در این باره تاکید کرد: ما با درخواست مادورو موافقت کردیم تا مقام های قضایی کسانی را که علیه منافع مردم ونزویلا اقدام می کنند، محاکمه کرده و تحت پیگرد قرار دهند.

دلسی رودریگز رییس مجلس موسسان و وزیر خارجه سابق ونزویلا نیز گفت: این قانون از دادستان کل و دادگاه عالی ونزویلا می خواهد تا تحقیقات درباره کسانی را که از تحریم های آمریکا حمایت می کنند، آغاز کند.

تنش های سیاسی در ونزویلا پس از آغاز به کار مجلس موسسان تشدید شده است. حدود 130 نفر از آغاز اعتراضات خونین در ونزویلا از اوایل آوریل تاکنون کشته شده اند.

هدف اصلی مادورو از تشکیل مجلس موسسان، اصلاح قانون اساسی است و مخالفان بر این باورند که رییس جمهور ونزویلا قصد دارد پایه و اساس حکومت خود را مستحکم کرده و منتقدان را بیش از پیش سرکوب نماید.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
ونزویلا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است