روزی که قلعه نجارها کربلا شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۳    ۱۳۹۶/۶/۸ کد خبر: 137971 منبع: پرینت

موتر لندکروزر با شماره دولتی ( شاید تقلبی یا دزدیده شده ) دردروازه مسجد حضرت علی کرم الله وجه ایستاده شد. چهار نفر ملبس با یونیفورم پولیس سرحدی پایین شدند. آماده به حمله شدند.

یکی از نمازگزاران حتی صدا زد که او مردم بگریزید که انتحاری است. اما قبل بر انجام حمله راننده موتر آنها را گفت صبر کنید. صبر کنید مسجد را اشتباه کردیم. این مسجد سنی ها است. رفتند به طرف مسجد امام زمان که درچند قدمی مسجد حضرت علی قرار دارد.

پهره دار فکر کرد که از بزرگان شیعه کسی به مسجد آمده است. سلام کرد ولی او را در قدم اول کشتند. محافظ دوم سلاح نداشت. او را کشتند و شروع کردند به پرتاب کردن بمب های دستی.

تروریستان نزدیک به یک ساعت وقت در اختیار داشتند تا ماین شانی و بمب گزاری نمایند. هیچ کسی برای دفاع از نماز گزاران وجود نداشت.

وقتی نیرو های امنیتی و دفاعی به ساحه رسیدند تروریستان ساحه را ترک گفته بودند. هیچ کدام شان انتحار نکرده بودند. تلفات مردم ناشی از بمب های جا سازی شده بود نه از انتحاری.

بعد از انجام این جنایت از ساحه رفتند. تعداد تلفات زیاد تر از آن است که گفته می شود. خیلی زیادتر.

شاید این چشم دید ها نادرست باشد. شاید هم درست باشد. من ادعای این طرف و یا آنطرف اش را ندارم. اما آنچه هویدا است و آشکار است اینکه حکومت نمی داند در این شهر کی زندگی می کند ، کی رفت و آمد می کند ، کی سلاح دارد ، کی نظامی مشروع است ، کی تروریست است و صد ها سوال بسیار کوچک و پیش پا افتاده ای دیگر. کفایت و بی کفایتی را در قاموس افغانستان باید از سر تعریف کرد.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسجد
انتحاری
نظرات بینندگان:

>>>   Saboor Raheel
تو خدا نیستی که شدن و ناشدن چیزی به اجازۀ تو باشد. افغانستان تجزیه خواهد شد و باید شود اگر حقوق مردم در آن مراعات نشود. اگر تجزیه شدن افغانستان خیانت و نادرست باشد، عامل اصلی آن حکومت شماست. وقتی در 16 سال یک قوم بر شاهرگهای اقتصادی و مالی کشور لنگر می اندازد و وزارت مالیه به تیول یک قوم تبدیل می شود و وقتی با اصل و بنیاد و هستی اقوام دشمنی میشود و وقتی سران اقوام در این کشور سرزده می شوند.... زمینۀ تجزیه فراهم می گردد. این تویی که کشور را به لبۀ تجزیه کشانده ای!

وانگهی، آیا کسی هرگز از کدام جناح سیاسی- ولو تندروترین، صدایی و حرفی برای تجزیه شنیده است؟ آیا را نیز مانند "ایرانپلو" خواندن عدالتخواهان وسیله یی ساخته اید برای سرکوب؟ آیا فکر می کنید به این آرمان می رسید؟

زمان ما زمان اقناع و اجماع است. با زور با تزویر و با فتنه و با مزدور ساختن کسانی که شعارهای احمقانه شما را سر بدهد، نه به آرمان خود می رسید و نه هم مردم تابع می شوند. بیدار شوید ای جهال تاریخ!

>>>   از همین سبب برای وزیر دفاع رتبه جنرالی را داد که هدف انتحاری دو روز اخیر به جا بود

>>>   دولت خودش دست دارد در این کارها

>>>   امر الله اگر حقيقتاً چيزي از حادثه ميفهمي، شف شف نه شفتالو بگو، مانند يك مرد ، ملت را از واقعت با خبر نما، و اگر نه از پاشيدن نمك بر زخم هاي ما پرهيز نما، شما ها كه از خون ملت صاحب سرمايه هاي فراوان شديد، وقتي كه از خدا نميترسيد، چرا از بيان حقيقت حراس داريد، وظيفه تان است تا ملت را از تمام را هاي دشمنان داخلي و خارجي آگاهي دهيد.

>>>   وای خدای من چه اتفاق های درپایتخت میافتد!!! چه کسی مسئول جان اینها ست؟ یک عمر جنگ وتباهی؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است