اظهارات ضد و نقیض سفیر کشور در روسیه
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۳۹۶/۶/۸ کد خبر: 137959 منبع: پرینت

سفیر افغانستان در روسیه، خواهان خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شد.

عبدالقیوم کوچی برخلاف مواضع پیشین خود در قبال روسیه با بیان اینکه افغانستان برای تحقق صلح و ثبات در کشور خواهان کمک روسیه است می گوید که برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان به امریکا و سایر کشورهای غربی ضرورت نیست.

سفیر افغانستان در روسیه درخصوص راهبرد جدید آمریکا در افغانستان گفته است که نیروهای افغانستان توانایی مبارزه با گروه‌های تروریستی، نظیر داعش و طالبان را بدون کمک امریکا دارد. از مدت‌ها پیش خواستار این امر بودیم که نیروهای امریکایی و سایر کشورهای غربی مستقر در افغانستان که روابط نزدیکی با ما دارند، افغانستان را ترک کنند چرا که اکنون نیروهای بسیار قدرتمند داریم.

موضع سفیر حکومت درحالی بیان می شود که رییس جمهور و رییس اجرایی حکومت وحدت ملی از راهبرد جدید واشنگتن رسما استقبال کرده اند.

آگاهان سیاسی اظهارات کوچی را بیانگر آشفتگی در سیاست خارجی و نبود هماهنگی می دانند، گفتنی است که عبدالقیوم کوچی در اوایل شروع کار در سمت سفیر در سخنانی خلاف عرف دیپلماتیک مقام های تاجیکستان و روسیه را به قاچاق مواد مخدر متهم کرده بود و سرن کشورهای آسیای میانه را دست نشانده روس گفته بود. این اظهارت با واکنش تند کشورهای مربوط مواجه شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالقیوم کوچی
راهبرد آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   متن های اخر بسیار جالب و خنده دارد بود !تشکر
حبیب الله یوسف زی

>>>   اين كوچي لافوك أصلاً عقل ندارد، خودش ستيزن أمريكا است، اما أصل و نسب فاميل شان بشمول جنرال شاهپور دست چپ و پرچم و خلق استند، و اين متقاعد هم در فكر كشور شورا ها است،

>>>   قیوم کوچی که به چپی بودنش معروف است واز اعضای سابق حزب دموکراتیک محسوب میشود با اظهارات اولیش میخواست نزذ ارباب های جدید امتیاز کسب نماید وبا رجز خوانی های زیادی جانب غرب را گرفت ولی هیچ چیزی نصیبش نگردید تا بعد از یک وقفه وسجده ای سهو نزد روسها وپس از توبه وندامت دوباره به اصل خود رجوع نموده میخواهد از روسها دلجوی نماید ملت افغان که نه از روسها دلی خوش دارند ونه هم از روس مشربها وهمیشه قربانی جنگ سرد وگرم گردیده در پیشاب انها لغزیده ودر لجن زار کشمکش قدرت طلب ها واستعمار شرق وغرب گیرمانده است قلبا نفرین بی پایان را نصیب همه مینمایند و هر زجر ومشکلاتی را که در طول تقریبا ۵ دهه متحمل گردیده قربانی امیال وارمانهای سلطه جو ها وامپریالیزم شرق وغرب شده است
شیدا ی مرحوم چه خوب فرموده!
روس وامریکه همه مقصد خود میخواهند نیست کس درغم کس نفع به خود میخواهند
این ملت ستم دیده وزجر کشیده هنوز از زیرچکمه های استعمار شرق به درستی برنیامده بود که به دام تیروهای سلطه گر غرب افتاد واین بار سیاه وکا جی بی هردو نقشه ای نابودی کامل کشور وملت مارا طرح ودر پی تطبیق ان برامده اند مزدور های سابق روسی چون اتمر وستانکزی وکوچی وغلامان حلقه بگوش غرب همچو کرزی وغنی وعبدالله وحکمتیار همه به اتفاق هم دربدل استقلال وحریت کامل افغانها امکانات مادی ومعنوی فراوان را بدست اورده و خاکستر وطن وهم وطن خودرا دربدل متاع ناچیز وبی ارزش معامله کرده اند
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   خدایا هرچه فکرمیکنم که سفیران کشورما برچه معیاری انتخاب میشوند، برایم روشن نیست، همین قدرمیدانم که درکشورهای پیشرفته مانند کانادا وروسیه ویک دیپلمات ما درسازمان ملل متحد که خانمش را لت وکوب کرده بود حتما کوچی هستند، کوچیها برزندگی کوچی گری شان افتخار میکنند، زیرا اگردرخانه ای دخترشان نافرمانی کند پدرش اورا تهدید میکند که به جوان جائی به شوهرمیدهد، اوهم ازشوهرکردن مرد جائی هراسیده ورفتارخودرا اصلاح میکند. همانگونه که ما جائیها دختران مان را تهدید ویا برای مزاح میگوئیم که به کوچی به شوهرمیدهم. ببین تفاوت ره ازکجاست تا بکجا؟ تحصیل کرده های قوم هزاره باتحصیلات عالی وتعهد کامل بخاطر تبعیض وقوم پرستی بیکار واز آنها در نمایندگیهای مان درخارج استفاده نمیشوند، اما بجای آنان ازاینگونه افراد بیسواد ونفهم بدون تعهد استفاده میشود که هم آبروی خود وکشور ودولت مارا میبرند.
جوان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است