چرا حكومت از گذشت روزگار نمي آموزد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۱    ۱۳۹۶/۶/۷ کد خبر: 137928 منبع: پرینت

اين متن را چند ماه پيش به خاطر شهيدان هلمند نگاشته بودم كه وزارت ماليه بدان توجه نكرد!

اين چندمين بار است كه كابل بانک در حالات مزدحم مورد حمله دهشت افکنان طالب قرار مي گيرد و شمار زيادي از همشريان ما به خاك خون كشيده مي شود. اگر به اين چند رويداد ژرف نگريسته شود مقصر اصلي آن وزارت ماليه كشور مي باشد چون اين وزارت درست زماني معاش مامورين را اجرا مي دارد كه مامورين حكومت به خاطر تجليل از عيد و معدوديت روزهاي باقيمانده به عيد، جهت حصول معاش خويش به بانک هجوم مي آورند تا با اين چند سكه خواروبار عيد را بخرند.

تروريستان از اين وضعيت استفاده كرده مراجعين را مورد حمله قرار مي دهد. اگر وزارت ماليه معاش مامورين را در پانزدهم ماه هاي پيش از عيد اجرا بدارد و يا هم براي هر كارمند كارت ATM توزيع كردد و ماشين هاي ATM در ادارات و مراكز نظامي گذاشته شود. ممكن اين حادثه دلخراش اتفاق نيفتد و يا تلفات ناشي از حادثه كمتر باشد.

از جانب ديگر بانک ها ملزم به ارایه خدمات بهتر براي مشتريان خود مي باشد و نهادهای مسوول مكلف اند روي خدمات بانک ها نظارت لازم را داشته باشند. عين این حادثه چندين بار است كه در ولايت هاي هلمند، ننگرهار، غزني ، ميدان وردك، كابل و... اتفاق مي افتد.


خالد نجوا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت مالیه
کابل بانک
معاش مامورین
نظرات بینندگان:

>>>   داعش و طالب هر دو از یک قوم است که سالها تحت نام های مختلف دستشان به خون سایر اقوام کشور آلوده شده است و تاجکان و هزارها را کشتار کرده اند.
متاسفانه در کله تان افکار فاشیستی و پشتونیزم با افکار تکفیر و انتحار و افراطیت و کج فهمی از دین مخلوط شده است و هیچ عقل و استدلال و منطق باورتان نشود.

>>>   وقتی شکریه بارکزی به صراحت ملا عمر را مجاهد خطاب میکند و در سوگ مرگش سیاه پوش می شود و اشرف غنی از مردم افغانستان میخواهد که همه بایداز طالبان معذرت خواهی کنند؛ به یقین که مردم افغانستان باید مبارزه با سازمان استخباراتی پاکستان ( ISI) را نه از سرحدات کشور بلکه از داخل کابل از ارگ خیلی ساده با .....انداختن به دو این صورت .....شروع کنند.

>>>   تا زمانیکه یک بخش یا چند بخش از مردم درخانه و وطن شان درساختار نظام سهم نداشته باشند و صاحب صلاحیت وحاکمیت مطلق نباشند وآزادی عمل نداشته باشند، هرگز تعلق خاطر به آن وطن نمیداشته باشند، چه خاصا که بخشی از اقوام ساکن این کشور، عمدا وقصدا ازطرف پادشاهان قومی و دولتهای قومی یک کشور به برده گی وغلامی کشانده شده باشد، و درقرن بیست ویک نیز با نسل امروزی این برده زاده گان با همان معیارها وهنجارهای زمان عبدالرحمن خانی برخورد شود، چنین برخوردی، هرگز به ازبین بردن تعصبات قومی کمک نکرده بلکه روز به روز، تنش های قومی را چاق تر وچاق تر می سازد، ومقدرات کشورهای پاکستان شرقی وغربی ، یوگوسلاویای سابق،و قبرص یونانی نشین وترک نشین، سودان جنوبی وشمالی نیز نصیب کشور کنونی ما وشما میشود.و دراندکترین زمانی نقشهء جغرافیوی این کشور شکل دیگری را بخود میگیرد.

>>>   آنهایی که به سیزده دلیل اوغانیت را به عنوان هویت شهروندی، که همان هویت سیاسی است می‌پذیرند و در این راه سینه سپر می‌کنند، نباید فراموش کنند که این اقتدار سیاسی و هویت سیاسی است که هویت فرهنگی را رقم می‌زند و آن‌را سمت و سو می‌بخشد. حال این سنگین‌کله‌ها بیایند و بگویند که در کجای این هویت افغانی (اوغانی) جایگاه رودکی، مولانای بلخ، حافظ، بیدل، سعدی، جامی، سنایی... یا باختری، عاصی، شبگیر پولادیان و صدها دانشمند و عالم در این حوزهء تمدنی و این سرزمین، تعریف می‌شود!!! هویتی را که این آقایان به ما ارزانی می‌دارند، بستر فرهنگی دیگری را برای خود اصل می‌داند و هیچ ربطی به ما ندارد. اینها مگر سرحد این خط‌کشی های سبکسرانهء خود را می‌دانند و یا این‌که فقط صفحه سیاه می‌کنند!

>>>   Bashir Ahmad Qasani heeft 3 nieuwe foto's toegevoegd.
خدايا توبه!
رييس جمهورغني در روز معرفي سرپرست وزارت داخله گفته بود كه ديگر كسي بر بنياد مسايل سياسي جنرال نخواهد شد؛ اما امروز در شانه سرپرست وزارت دفاع رتبه دگر جنرالي را نصب كرده است.
سرپرست وزارت دفاع در يك سال سه بار ترفيع كرده است.

>>>   Zahir Ariaie
اوازه است در وزارت ماليه يك وحشت اقتصادى روان است و هيچ كسى هم نيست كه پرسان كند!

>>>   Ayendagan
من نیز جرات کردم و خواستم
در این مورد چیزی بنویسم
اما کسیکه میخواستم ایشانرا با این جنرال صاحب مقایسه کنم من را از این کار ممانعت کرد
اما میخواهم کمی در آن مورد اینجا بنویسم
میشناسم کسی را که بیشتر از سی و پنج سال در بخش های نظامی کشور خدمات صادقانه انجام داده اند
و در نزد من
و شاید هم بیشترین افراد و اشخاص که ایشانرا
میشناسند
یکی از
صادقترین و مسلکی
ترین نظامیان کشور باشند
اما در این سی و پنج سال خدمت فقط دو بار ترفیع نظامی کرده اند
اما این جناب
در یک سال سه بار ترفیع کرده است
ریس صاحب جمهور همیشه از شایسته سالاری صحبت کرده اند
اما من از اینطریق چلینج میدهم
شخص را که در باره اش نوشته ام در هر نوع مصاحبه و امتحان مسلکی بالا تر جناب وزیر صاحب از نزد شخص رییس جمهور
نمره کامیابی بدست بیاورند
و این ثابت خواهد ساخت که هنوز هم اصل شایسته سالاری در حکومت وحدت ملی مراعات نمی شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است