فرزندان کدام سیاستمدار به مدارس دینی می روند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۶    ۱۳۹۶/۶/۷ کد خبر: 137908 منبع: پرینت

مدرسه یا مکتب؟ شما فرزند تان را در کدام یکی شامل ساخته اید و چرا؟

نام چند سیاستمدار و تجار موفق و حتی روحانیون بزرگ را گرفته می توانید که فرزندان شان در مدرسه ها درس بخوانند. مثلا فرزندان و نواسه های استاد ربانی، استاد سیاف، شیخ اصف محسنی، پیر گیلانی، سید منصور نادری و صدها سیاستمدار و روحانی دیگر در‌ کجا درس می خوانند و چرا؟ چرا در همین مدرسه هایی که با حمایت مالی تجار و مردم، وساطت سیاسیون و مراقبت و حمایت روحانیون ساخته می شوند جز اولاد غریب، کس دیگری شامل نمی شود؟

سنگ تهداب صدها مدرسه خرد و کلان توسط سیاسیون و روحانیون گذاشته می شود و یا نوار افتتاحیه آن توسط همین مدرسه ها با کمال فخر فروشی قطع می شود. طی سخنرانی های آتشین اعمار مدارس را از مسوولیت های اول خود در برابر خدا و مردم می دانند اما هیچ کدام از اینها نه از جمع سیاستمدار و نه تجار حاضر نیستند، فرزندان شان را بجای مکتب و دانشگاه در همین مدرسه ها شامل شوند و درس بخوانند.

چرا انتخاب اول تان برای آموزش فرزندان تان مدارس دینی نیست؟ اگر مدارس دینی را ناتوان در تربیت مناسب فرزند خودتان می دانید چرا برای اصلاح و بهبود ظرفیت آن تلاش می کنید؟ به یاد داشته باشیم تا زمانی که ما از سوال های اساسی طفره برویم و به مسایل جدی اجتماعی نپردازیم تغییر میسر نخواهد شد.


پروانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مدارس دینی
مکتب
نظرات بینندگان:

>>>   آقای پروانی ضمن تقدیم احترام به شما، این موضوع را همۀ ما و شما میدانیم هدف از این در گیری ها دریافت منافع و قدرت است، مقصد از بدست آوردن قدرت و پول این است که اولاد آدم صاحب یک زندگی پر از رفاه باشد، پس چگونه میتوان از زمامدان، سیاسیون وتاجران این توقع را داشت که اولاد شان به مدرسه برود، زیرا در مدارس دینی امروزی افراطیت، آدم کشی، تعصب، تبعیض و انتحاری متأسفانه بر خلاف شرع شریف تدریس میگردد،
پس هیج یک از افراد آگاه جامعه حاضر نمی شوند، اولاد های خود را به این مدارس روانه کنند، و تجهیز کردن مدارس البته مدارسی که به مقصد اهداف سیاسی ساخته شده اند برای بقای قدرت و منافع شان است. زیرا مردم افغان هنوز آگاهی ندارند و مردم خوش باور اند، فکر میکنند که بخاطر رضای خداوندی این کمک هارانجام میدهند، اگر از جانب کشور های بیرونی یا نهاد ها و یا هم افراد ساخته شوند. اما بی خبر از اینکه این یک مدرسه سیاسی است و در آن درس های سیاسی داده میشوند و روی اهداف مشخص این مدارس ایجاد شده اند.
تعدادی از مدارس که در آن تنها آموزه های اسلامی تدریس میگردد مورد توجه هیچ یک از این افرادی که شما نام برده اید نیست .
مولوی سمیع انداربی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است