وضعیت تاسف بار آب آشامیدنی در ولایت پروان (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۳    ۱۳۹۶/۶/۷ کد خبر: 137905 منبع: پرینت

مرکز پروان در حالی از نبود آب آشامیدنی رنج می برد که دریاهای خروشان پنجشیر، سالنگ و غوربند از یک قدمی می گذرد.

اینجا پارچه هفتم شهر چاریکار مرکز ولایت پروان است. ساکنین پارچه های هفتم، هشتم، دوازدهم و... از همین نل استفاده می کنند. یعنی بیشتر از یکهزار خانواده از نل یک انچ آب مورد ضرورت خود را تهیه می نماشامیدنی رنج می برد که دریاهای خروشان پنجشیر، سالنگ و غوربند از یک قدمی می گذرد.

آب جوی پروژه که مملو از میکروب و ادرار صدها سیاح و حیوانات مختلف می باشد مردم بیچاره در بیشتر اوقات از همین آب جوی کثیف برای نوشیدن و پختن استفاده می کنند. متاسفانه در دو فصل دیگر سال بخاطر خشکی جوی از همین آب گنده هم محروم می شوند. از این معلوم می شود که ریاست آب رسانی پروان در این مورد هیچ توجه ندارد و افراد بی مسوولیت و شاید فاسد این ریاست را مدیریت می کنند چون در این 17 سال بدون هیچ تغییری همین وضعیت جریان دارد.

باید خجالت کشید که در قرن 21 با سرازیر شدن میلیون ها دالر در این ولایت حتی آب آشامیدنی را محیا نتوانستیم. من نمی دانم وظیفه حکومت محلی پروان در قبال این ملت چیست ؟

از وکلای شورای ولایتی، پارلمان، وزرا، قومندان صاحب های مان گله نیست اصلا آنها را چه به ما؟ قصرهای مرمرین در داخل و خارج از کشور دارند، پسرهای شان از آب معدنی کریستال استفاده می کند، ممکن است آب حمام شان نیز تصفیه شده باشد، پس چرا نگران ما باشند؟


آب آشامیدنی پروان وزارت انرژی و آب

آب آشامیدنی پروان وزارت انرژی و آب

آب آشامیدنی پروان وزارت انرژی و آب

آب آشامیدنی پروان وزارت انرژی و آب



رامش شمال

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آب آشامیدنی
پروان
وزارت انرژی و آب
نظرات بینندگان:

>>>   دریای پنشیر به اسرائیل (پاکستان ) میرود وپروانی ها همسایه درذیا تشنه هستند و آب ندارند
ر

>>>   هزاران اطفال به اثر استفاده آب جوی دچار امراض معده شده اند و بیشترین مردم از تکالیف معده و امعاء شاکی هستند هزاران پول حیف و میل شد.

>>>   خود کرده ره نه درد هست و نه درمان!
وقتی موضوع انتخاب و انتصاب مطرح هست غیر از پروانی خود کسی دیگری را اصلا مسلمان نمی پندارید ولی وقتی هویت و چهره اصلی این خاینین برایتان برملا شد میگوین گه از این و آن نیست...
پس بچشید درد را که خود آنرا ایجاد کرده اید.

>>>   زمان که سر قدرت بودند خودشان به خود چی کردند که فعلا از دیگران شکایت میکنند
اریامهر ازکابل

>>>   کجاست عطای دزد که ملیارد ها سرمایه بیت المال را دزدیده و مدافع دروغ داعیه تاجک خود را قلمداد مینماید. آیا پروانی ها تاجک نیستند که حداقل آب اشامیدنی داشته باشند. خداوند به داد این مظلومان برسد.
حسیب

>>>   جای تاسف و نگرانی است . اما چرا این مردم چاریکار در برار این دولت و مقامات فاسد قیام نمی کنند ؟ این همه پول مفت از کشورهای خارجی به عنوان خیرات در این کشور سرازیر میشه و حالت زندگی این مردم به این شکل باشه؟ پس مقصر اصلی خود همین مردم چاریکار است!!!
محمد..


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است