تیلرسون: آمریکا جایی نمی رود در افغانستان می ماند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۸    ۱۳۹۶/۶/۷ کد خبر: 137895 منبع: پرینت

طالبان باید بدانند که ماموریت آمریکا در افغانستان طولانی خواهد بود.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز گفته است که تمام تلاش ها برای این است که این پیام واضح به طالبان برسد که آمریکا بجایی نمی رود و می خواهد در افغانستان بماند.

درحالیکه طالبان عمده ترین دلیل تداوم جنگ خود را حضور نیروهای خارجی در کشور می خواند، تیلرسون بیان می کند که آمریکا می خواهد برای حکومت و پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان بجنگند و طالبان نیز نیاز دارند در یک روند مصالحه با حکومت شامل شوند و یک راه دیگر را برای فرمانروایی بر این کشور در آینده پیدا کنند.

وی افزوده است که رییس جمهور کشورش صلاحیت های قابل توجهی به وزیر دفاع، جنرال متیس این کشور داده است تا سقف شمار نیروها را در افغانستان تعیین کند و به فرماندهان در میدان نبرد صلاحیت های بیشتر بدهد.

موضع گیری نوبتی مقام های آمریکایی در برابر راهبرد جدید ترامپ برای افغانستان درحالی صورت می گیرد که بنابر گفته های مقام های کشور بعد از 16 سال حضور آمریکا در افغانستان، طالبان در حدود 90 درصد خاک این کشور حضور دارد و برنامه های خود را عملی می کند.

تیلرسون تاکید می کند که ممکن است آمریکا در جنگ پیروز نشود اما طالبان هرگز پیروز نخواهند شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تیلرسون
راهبرد ترامپ
نظرات بینندگان:

>>>   آمریکا تا زمانی که در افغانستان است همین کشتار است

>>>   با طولانی کردن جنگ میخواهند حوصله طالبان را در هم بشکند و انان را وادار به مذاکره کنند ! اینها سخت در اشتباه اند . در ۱۶ سال گذشته چه غلطی کردند که میخواهند در این مدت کوتا کنند . سخنان این اشغالگر وحشی بوی دشمنی با ملت افغانستان میدهد در عوض ما تابوت های اشغالگران را روانه امریکا خواهیم کرد .
حبیب الله یوسف زی

>>>   رؤسها هم جنين حرف هاى مى زدند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است