تیلرسون: ترامپ از جانب خودش حرف می زند!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۸    ۱۳۹۶/۶/۷ کد خبر: 137877 منبع: پرینت

وزیر خارجه آمریکا با فاصله گرفتن از رییس جمهوری این کشور، خود را از اتهام حمایت از نژادپرستی که پس از حادثه شارلوتسویل به دولت واشنگتن نسبت داده شد؛ مبرا کرد.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با «فاکس نیوز»، بار دیگر در اظهارنظری کوتاه اختلاف نظر میان خود و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را به رخ کشید.

وی در نقد واکنش ترامپ به حادثه نژادپرستانه شارلوتسویل گفت که وی از جانب خودش حرف می زند!

گفتنی است 2 هفته پیش، فردی نژادپرست با موتر شخصی خود به طرف مردم شارلوتسویل هجوم برد، یک نفر را کشت و 13 نفر را زخمی کرد.

اما، ترامپ در نهایت مدعی شد که در این حادثه هر 2 طرف ماجرا، یعنی عامل نژادپرست و قربانیان به یک اندازه مقصر بوده اند.

به هر حال، پیشتر هم شایعاتی درباره اختلاف نظر تیلرسون و ترامپ درباره مسایلی چون نحوه اداره وزارت خارجه، برجام و غیره وجود داشت. اما، اظهارنظر درباره شارلوتسویل، علیرغم کوتاه بودن، لحنی به مراتب گزنده تر دارد.

تیلرسون در اینباره گفت: آمریکا به آزادی و برابری رفتار با مردم سراسر جهان، متعهد است. باور نمی کنم که هیچکس تردیدی درباره ارزش های مردم آمریکا داشته باشد.

در ادامه، مجری فاکس نیوز از وی پرسید: درباره ارزش های رییس جمهور چطور؟

تیلرسون هم پاسخ داد: رییس جمهور از جانب خودش حرف می زند.

صحبت های تیلرسون در پاسخگویی به یک سلسله سوالات پیرامون هشداری مطرح شد که کمیته سازمان ملل صادر و در آن رهبران آمریکا را متهم کرد که به اندازه کافی ادعای برتری نژاد سفید را محکوم نکرده اند.

کاخ سفید هنوز به اظهارات تیلرسون که تا این حد در رسانه ها سر و صدا راه انداخته، واکنشی نشان نداده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
تیلرسون
نظرات بینندگان:

>>>   رکس تیلرسون یک سیاستمدار بی کفایت و ضعیف است سیاست را نمیداند باید هرچی زود تر کنار گزاشته شود و مثل قبل به دنبال تجارت خود برگردد و به جای آن افرادی مثل میت رامنی , تام کاتن , جان بلتون یا نیوت گینکریچ به حیث وزیر خارجه معرفی شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است