دفتر ریاست جمهوری باید توضیح بدهد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۸    ۱۳۹۶/۶/۷ کد خبر: 137874 منبع: پرینت

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری، نوشته سربازان کرایی که در سوریه می جنگند باعث شده که هزاره ها و شیعیان در افغانستان تاوان بدهند (یعنی مساجد هزاره ها و شیعیان در افغانستان هدف مشروع حملات تروریستی باشد).

دو نکته:
اولا، این سربازان اجیر در دو طرف منازعه و جنگ سوریه هستند یعنی یک تعداد سربازان اجیر علیه بشار اسد می جنگند و یک تعداد سربازان اجیر به دفاع از بشار اسد می جنگند ولی ما ندیدیم که کسی تاوان جنگ سربازان اجیر علیه بشار اسد را در افغانستان بپردازد.

ثانیا، حکومت چرا مانع سربازگیری افغانستانی ها و مهاجران افغانستانی توسط کشورهای همسایه و منطقه نمی شود؟ اینجا حکومت باید پاسخگو باشد یا ملا؟ بسیاری از مردم به خاطر بیکاری در افغانستان برای کار در ایران و عربستان و کشورهای خلیج می روند که در نتیجه این کشورها با استفاده از مجبوریت آنها از میان آنها گاهی از طریق بازداشت و زندانی کردن غیرقانونی و بی اساس سربازگیری می کنند و در دو جبهه متخاصم جنگ به سوریه می فرستند. آیا این نشان دهنده ناتوانی کشور در ایجاد کار و کنترل شهروندانش نیست؟

ثالثا، دفتر ریاست جمهوری باید توضیح بدهد که این نظر شخصی شاه حسین مرتضوی است و دیدگاه و سیاست های ارگ را بازتاب نمی دهد و ارگ مثل شاه حسین معتقد نیست که هزاره ها و شیعیان در افغانستان باید تاوان جنگ در کشورهای دیگر را بپردازند.

رابعا، اگر قرار باشد که ما تاوان جنگ در کشورهای دیگر را بپردازیم، حکومت هم باید تاوان جنگ در یمن را بپردازد چون حمایت خود را از یک طرف اعلام کرد.

علی عادلی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ریاست جمهوری
سربازگیری
نظرات بینندگان:

>>>   آقای عادلی بسیار منطقی وبجا نوشتید، شاه حسین مرتضوی بعض اوقات سخنان شیطان اززبانش جاری میشود، گویا باهزاره ها مشکل دارد، دیگرحرفهای ایشان اعتباری ندارد، چون قضاوت ایشان ازروی غرض ورزی است، نه منصفانه.
جوان

>>>   شاه حسین روانی شده است مانند غنی خانم
سید اجیر آمریکایی شما نیز تاوان اجیری تان را پرداخت خواهید کرد. توبره پشت جیره خوار هزارتا مثل شما به یک تار موی سرباز فاطمی نیرزد. گروه فاطمیون زنده باد و دشمنانش که یزیدیان باشد نابود باد
نکته: تو نه شاه حسینی و نه مرتضوی بلکه جیره خوار غنی و ارگ هستی گرگ زاده عاقبت گرگ شود گرچه با امام حسین بزرگ شود. نامرد تو عمر سعدی تو شمر ذوالجوشنی و همان کسانی که در برابر امام زمان شان قیام کردند.
سیدی از المیش

>>>   حکومت افغانستان برای چی کوریای شمالی را اخطار میدهد که باید دست از راکت آزمابیشی بردارد ؟ تاوان اینرا کی میدهد حکومت یا جبه نجات افغانستان ؟

>>>   پخته ره ده بخارا گاو خورده، چول نداف ره ده سمرقند بریدن.

>>>   Ahmad
در مقابل طالبان و داعشیان پشتون تبار ، باید شورای نظار به رهبری تاجیکان و حزب وحدت به رهبری هزاره ها و جنبش به رهبری ازبیک ها
به فعالیت های نظامی آغاز کند ،
متاسفانه در وطن زندگی میکنیم که باید یا گرگ بود و اگر نه مثلی گوسفند خوراک سگهای وحشی میشوید !
مسلح شوید و آماده باشید تا از خودتان و خانواده هایتان دفاع کنید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است