مبارزہ علیه دھشت افکنی را مذهبی نسازیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۳    ۱۳۹۶/۶/۷ کد خبر: 137873 منبع: پرینت

در یکماه گذشته داعش که ھمان طالبان حکومتی است کشتار ھزاره ھا و شیعه ھا را تشدید بخشیده است. فکر می کنم که این ھم بخشی از پلان از بین بردن مقاومت مردم شمال می باشد۔

ایتلاف نجات افغانستان که عمدتا متشکل از اقوام تاجیک، ازبک و ھزاره می باشند مشکل فرقه ای در بین خود ندارند و شیعه و سنی در یک صف علیه بی عدالتی و انحصار قومی می رزمند تا این ایتلاف و ھمکاری موجود است تسخیر شمال برای حکومت قبیله گرا ممکن نمی باشد. باید این اتحاد را از بین برد و علیه ھمدیگر قرار داد تا مقاومت از بین برود.

داعش(طالبان حکومتی) می خواھد با بزرگ ساختن اختلاف مذھبی بین شیعه و سنی زمینه پذیرش و ھمدلی در بین اقوام تاجیک و ازبک در شمال پیدا کند تا مردم تاجیک و ازبک پشتون ھای داعشی یا طالبی را به خوشدلی بپذیرند و پشتونیزه کردن شمال و وزیرستان ساختن به سهولت صورت گیرد. گرویدن مردم شمال به گروه داعش و طالب سبب خواھد شد که آنها خودشان رھبران خود را سر ببرند و شمال را بدون مقاومت بدست قبیله گرا ھا بسپارند.

در طرف دیگر قضیه در بین شیعه ھا ھم کسانی ھستند که می خواھند اختلاف ھای مذھبی اوج بگیرند تا رھبری آنها تثبیت شود. برای مردم باید واضح باشد که سیاست مذھبی و ھیچ وقت به نفع ھزاره و شیعه در افغانستان نمی باشد۔

در شرایط موجود بهترین گزینه ھمکاری ھمرای ایتلاف نجات می باشد. ھیچ قوم به تنهای خود نمی تواند در این اوضاع نهایت پیچیده پیروز شود. راه کوتاه و قانونی از بین رفتن این حکومت، جاگزینی یک حکومت موقت و انتخابات زود ھنگام می باشد. در کدام ساحه و در کدام منطقه از دسیسه و کشتار این حکومت می توانید جلوگیری کند تا به کی جنازه دفن می کنید تا کی اعلامیه پخش می کنید؟

جواد ايثار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مذهب
مبارزه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است