علت فشار آمریکا بر پاکستان، رقابت منطقه ای است
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۳    ۱۳۹۶/۶/۶ کد خبر: 137861 منبع: پرینت

یک روز پس از اعلام راهبرد دولت تازه آمریکا وزیر خارجه آمریکا هشدار می دهد که اگر پاکستان در پیکار با هراس افکنی جدیت نشان ندهد پشتیبانی آمریکا را از دست خواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، امان الله پیمان عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» در خصوص هدف اصلی آمریکا از تدوین چنین راهبردی می گوید: چین و روسیه و ایران در حال حاضر در حمایت از پاکستان بر ضد آمریکا قرار گرفته اند. اگر هم آمریکا بخواهد فشاری بر پاکستان وارد کند دلیلش این رقبای منطقه ای است نه صرفا از بین بردن جنگ و تروریزم.

وی افزود: ادامه این رقابت خودش جنگ می آفریند. چرا که اگر می خواستند تروریزم را از بین برند، فرصت های بسیار خوبی در اختیار داشتند. حتی می توانستند افغانستان را از لحاظ اقتصادی به راحتی اکمال کنند و این مسایل و مشکلات به راحتی حل شود. اما هر روز جنجال و مشکلات بیشتر شد. بنابراین چند تا طالب، داعش و القاعده که ریشه اصلی همه این تروریست ها در طالبان است آمریکا را با تمام قدرتش و دنیا را به چالش گرفتند.

پیمان گفت: امروز روسیه و چین و ایران وارد سیاست های منطقه ای شدند و این جنجال ها را خلق کرده اند. اکثریت اینها در یک ردیف قرار می گیرند. بنابراین آمریکایی ها اگر آرامش را در افغانستان می خواهند به جای این فشارها و جنجال ها از راه های معقول تفاهماتی را در منطقه و مابین ما و پاکستانی ها بوجود بیاورند و به همه بگویند که تروریزم یک خطر جدی برای همه ما است. نه اینکه به جنگ ها و مشکلات منطقه ای دامن بزند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
منطقه
نظرات بینندگان:

>>>   فکر نمی کنید که امریکا خودش پاکستان را وظیفه داده باشد که بخاطر جاسوسی،عضو پیمان شانگهای شود؟
دنیا و سیاست آنقدر مغلق شده است که آدم نمی فهمی کی همراه کی است؟.کی دوست است؟کی دشمن است؟
صدر اعظم آلمان در یکی از بیانیه هایش گفته بود که سیاست جهانی خیلی مغلق و پیچیده است و مثل دوران جنگ سرد،جبهات سیاست معین نیستند.

>>>   امریکا یک مرتبه جواب کوریا شمالی رابدهد باز دست به پاکستان بزند این خواب است وخیال


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است