تاثیر استراتژى جديد امريكا بر سياست داخلى کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۳    ۱۳۹۶/۶/۶ کد خبر: 137857 منبع: پرینت

با تاسف كه امريكايى ها 17 سال بعد از شهيد مسعود به اين نتيجه رسيدند كه اعمال فشار بالاى پاكستان بعنوان مهد توليد، تمويل، تسليح و تجهيز شبكه هاى تروريستى، عامل موثرى براى نابودى يا تضعيف اين شبكه ها است اما زمانيكه فرمانده مقاومت سال ها قبل در سفرش به دعوت اتحاديه اروپا در مقر آن اتحاديه، جهان را از خطر تروريزم هشدار داد و راه حل آن را وارد نمودن فشار بالاى پاكستان مطرح نمود. جهان در خواب خرگوشى بسر مى برد.

در بعد داخلى و در سال هاى حضور جامعه جهانى كه محافل قبيله گرا با برادر خواندن و يا مخالف سياسى پنداشتن تروريستان مانع نابودى طالبان و القاعده شدند و با سفر هاى متعدد به اسلام آباد بهمكارى نظاميان بدقول و مغرض پاكستانى ساده لوحانه دلخوش نموده بودند. همواره رهروان مقاومت بر اين نكته اصرار داشتند كه پاكستان مامن و پناهگاه امن تروريستان است و بر پاكستان نمي توان اعتماد نمود. ضمنا تاكيد داشتند تا از سياست تضرع و تملق در برابر تروريستان دست برداشته، بر فشار نظامى بر آنان تمركز شود كه تا هنوز كه هنوز است صورت نگرفت.

استراتژى جديد ترامپ كه بدون شك در مشورت با رهبرى تيم تحول و تداوم و اصلاحات و همگرايى تدوين گرديده، به خوبى مى نماياند كه بر ديدگاه هاى ارگ خط بطلان كشيده و بر مواضع واقعبينانه تيم اصلاحات، صحه گذاشته است. اينكه فرازهايى از اين استراتژى بر تحت فشار قراردادن پاكستان، نابودى تروريستان از راه نظامى، شرايط محور بودن اين اقدامات و موارد مرتبط ديگر تاكيد دارد، بازتاب همان مواضع سياسى اي است كه همواره تيم اصلاحات و همگرايى مدعى و منادى آن بوده است.

صدر اعظم خطاب نمودن داكتر عبدالله توسط ترامپ و تاكيد بر نقش قصر سپيدار، نشان از بى اعتبارى ارگ نشينان در معادلات آتيه جامعه جهانى پيرامون قضاياى كشور ما است. به همين دليل است كه بلافاصله بعد از اعلام اين استراتژى، ارگ در موضع انفعالى و غير فعال قرار گرفته، اشرف غنى در اولين واكنش در نشستى با رهبرى دادگاه عالی پيرامون قانون اساسى گفت كه گمارش كادر هاى حقوقى در حكومت وحدت ملى از سايه سياسى بدور و از درصدى ها مبرا است. يعنى صرفا سهم ارگ است و سرور دانش بعنوان سخنگوى ارگ گفت كه شرايط افغانستان براى نظام پارلمانى مساعد نيست. در مقابل ریيس اجرایی در يك اقدام غير منتظره از آمادگى براى مذاكرات بى قيد و شرط با طالبان ياد آور شد و جلسه تيم اصلاحات را با تمام اعضاى تشكيل دهنده آن براى رايزنى و مشورت روى اوضاع جارى كشور و روند تطبيق كامل مفاد توافقنامه حكومت وحدت ملى داير نمود.

منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استراتژی آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   وقتیکه اشرف غنی احمدزی ریس جمهور در کار های دولتداری اش از مشوره های مغرضانه حنیف اتمر و گلبدین حکمتیار و معصوم استانکزی حلقه خاص خوداش کار بگیرد واضح است که در کار حکومتداریاش ناکام و بد نام است امریکا دیگر این ناکامی وبدنامی را قبول ندارد کسانرا که منافع کشور افغانستان و منافع مشروع امریکا را میخواهند و حکومت فراگیر مردمی را در فکر واندیشه دارند به انها تمایل نشان داده تابه همکاری انها خود را ازین بدنامی و جنگ طولانی رهایی بخشد به همین اساس با داکتر عبدالله و صلاح الدین ربانی و عطامحمد نور قبل از تصمیم استراژی جدید امریکا در قبال افغانستان به انها مشورت کرده بودند .

>>>   مگر به رئیس جمهور ما لقب مغز متفکر داده نشده .پس چرا خودش از ذهن از تفکر خود و از مهارت های خود برای مردم اش و مملکت اش استفاده نمیکند. حالا به این نتجه رسیدیم که. علت و ناکامی ریس جمهور مااین است که به حرف های دیگران گوش می دهد من به نمایندگی از مردم افغانستان به ریس جمهور محترم ما پیشنهاد می کنم آن های که مهشوره می‌دهند ویا نظر مي دهند.در قدم اول باید با دقت کامل بررسی نموده بعد به اجرا بگذارید .اکثریت مشاوره دهنده گان آدم های عقده ای و کینه ای جاسوسان خارجی اند
((زلمی از ننگرهار))


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است