اسپنتا: از راه مسالمت آمیز نظام تغییر داده شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۰    ۱۳۹۶/۶/۶ کد خبر: 137844 منبع: پرینت

کارکردهای فراقانونی و انحصار قدرت در حکومت سبب شده است حکومتداری بسیار گنگ پیش برود.

داکتر رنگین دادفر اسپنتا، مشاور پیشین شورای امنیت ملی به آریانا گفته است که رفتارهای عوام فریبانه حکومت و بی توجهی خواست های مردم سبب شده است که مردم چالش های زیادی را تجربه کنند.

مشاور پیشین امنیت ملی تاکید می ورزد که از راه مسالمت آمیز و قانونی نظام کنونی تغییر داده شود و راه هایی وجود دارد که با فشارهای مردمی و راهکارهای عملی این کار تحقق پیدا کند.

به باور مشاور پشین شورای امینت ملی تا هنگامیکه حکومت سازی در افغانستان صورت نگیرد و تاثیرگذاری تصمیم گیری های کلان ازسوی کشورهای بزرگ جهان کمرنگ نگردد، کشور هیچگاه حکومت مردمی را تجربه نخواهد کرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسپنتا
تغییر نظام
نظرات بینندگان:

>>>   می خواهم یک مثال دهقانی وتااندازه یی علمی درمورد حکومت های مردمی وحکومت های که ازبیرون تحمیل شده ارائه بدارم دراغلب کشورهای اروپا وامریکا محصولات زراعتی بخصوص سبزیجات ومیوه جات خریداران فرق قایل هستند .سبزیجات ومیوه جات که باکودکیمیاوی رشدنموده قیمت پایین ومیوه جات که باکود طبیعی رشدنموده قیمت بالادارند.همچنان سبزی ومیوه جات که با رشد کود طبیعی بوده بالذت وزودفاسد نمیشوند.وخشک شده شان هم لذت طبیعی خودراازدست نمیدهند اما عکس آن بیمزه وزود فاسدمیگردد .خشک شده آن نیز بی کیفیت وغیرقابل استفاده میباشد.

>>>   این نظا م را خدا تغیر داده نمی تو اند خا طر جمع باشید امریکا در عقب این دو لت است

>>>   محترم اسپنتا صاحب درنظامیکه خودت مامور بودی بدترازین بود چرادرانوقت که اکثریت مردم محروم بجز یک چندتادزد شامل نظام بانک چور وغاصبین خواستارتغیرنظام بودند چرااین پیشنهاد رادرانوقت نکردی
چرا حالا نظام تغیربخورد گناهش همین است که بادزدان وچپاولگران مقابله میکند به تغیر نظام موافق نیستیم وبه گمی دزدان موافق هستیم میگویند اگراسیا ازپدرهم است به نوبت است حالا نوبت شما تیرشد ودست اورد تانرا هم مردم شریف افغانستان دید ضرورت به بیان ندارد

>>>   یک نظام تا زمانی میتواند که نظام خوب و مردمی باشد،که من عضو آن باشم.
به مجردی که من از یک نظام برطرف شوم،آن نظام دیگر کار آمد و مردمی نیست و باید در جهت تعویض و یا از بین بردن آن بصورت مسالمت آمیز و در صورت ضرورت بصورت قهرآمیز،هرچه عاجلتر اقدام صورت بگیرد.
اسپنتا.

>>>   هر چه زود تر این نظام تعغیر کند به نفع اقای اسپنتا است زیرا ایشان امتحان خودرا در حکومت داری خوب ندادند باز هوس امدن خودرا در دارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است