عربستان به بمباران غیرنظامیان صنعا اعتراف کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۶    ۱۳۹۶/۶/۶ کد خبر: 137831 منبع: پرینت

عربستان که از 2 سال ونیم گذشته تاکنون، سرکردگی ایتلاف عربی جنگ علیه یمن را عهده دار است به بمباران روزجمعه غیرنظامیان ومناطق مسکونی صنعا که منجر به کشته شدن شماری از شهروندان شد، اعتراف کرد.

به گزارش شبکه خبری یورونیوز، ایتلاف عربی به سرکردگی عربستان، علت اصلی بمباران را اشتباه فنی مشخص نشده عنوان کرد.

اهالی صنعا گفتند حمله هوایی صبح جمعه منطقه مسکونی فج عطان توسط عربستان، منجر به کشته شدن دستکم 14 غیر نظامی شد که 6 کودک در میان آنها مشاهده می شود.

خبرگزاری عربستان (واس) با اعتراف به این جنایت، علت را اشتباه فنی ایتلاف عربی عنوان کرد.

ترکی المالکی سخنگوی رسمی نیروهای ایتلاف عربی ضمن دفاع از اقدام عربستان و ایتلاف عربی در بمباران صنعا، مدعی نظامی بودن هدف مذکور شد.

وی افزود: هدف ما مرکز فرماندهی و کنترل نیروهای انصارالله بود که آنها (انصارالله) در آن از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

هیات نمایندگی عربستان در سازمان ملل در نیویورک سخنان المالکی را در صفحه خود در توییتر منتشر کرد.

بمباران روز جمعه منطقه فج عطان صنعا توسط عربستان و ایتلاف عربی با محکومیت شدید سازمان های بین المللی مواجه شد به طوری که کمیته بین اللمللی صلیب سرخ در یمن پس از بازدید از منطقه بمباران شده توسط عربستان اعلام کرد هیچ هدف نظامی در این منطقه وجود ندارد.

ایتلاف عربی به سرکردگی عربستان از 2 سال ونیم گذشته تاکنون مردم بی گناه یمن را هدف حمله های وحشیانه خود قرار داده و تاکنون بیش از 10 هزار تن را کشته است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
صنعا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است