چه کسی پاسخگوی کشتار های جمعی است؟
رییس جمهور و رهبران ما بیشتر شعار می دهند و همیشه دولت به یک شکلی، با بی توجهی و بی تدبیری، زمینه قتل و کشتار و فاجعه را فراهم می کند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۵    ۱۳۹۶/۶/۵ کد خبر: 137788 منبع: پرینت

چند روزی از فاجعه مسجد جوادیه هرات و ولسوالی میرزاولنگ نمی گذرد که مسجد امام زمان در کابل مورد تهاجم مهاجمان انتحاری قرار می گیرد و بیش از یکصد تن از هموطنان نمازگذار ما کشته و زخمی می شوند.
عطا محمد نور والی بلخ، می گوید مسوول قتل عام مردم در ولایت سرپل حکومت است. عطا محمد نور، والی بلخ از ناتوانی سران نهادهای امنیتی انتقاد کرده و حکومت را مسوول قتل عام مردم در ولایت سرپل می داند. آقای نور تاکید کرده است که ضعف مدیریت در نهادهای امنیتی نرسیدن به موقع کمک امنیتی از سوی حومت مرکزی و نبود دکترین نظامی معقول باعث شده اند تا چنین فاجعه هایی در ولایت سرپل رخ دهد. والی بلخ به دولت هشدار می دهد که در آوردن اصلاحات در نهادهای امنیتی باید تلاش صورت گیرد در غیر آن روحیه دشمن بیشتر از پیش تقویت خواهد شد. طالبان در روزهای گذشته در منطقه میرزا ولنگ در ولایت سرپل دست به قتل عام مردم زده که در آن ده ها تن از باشنده های ای منطقه کشته شده است. اما سوال اینجا است که پاسخگوی قتل عام ملکی ها کیست. دولت یاهراس افکنان؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سیدعلیرضا محمودی آگاه مسایل سیاسی در برنامه «خط کابل» گفت: اشرف غنی متاسفانه بعد از هر حادثه ای که اتفاق افتاد و در آنجا هم وطنانمان قربانی شد و به شهادت رسید و خانواده هایی داغدار شد، می آیند و حرف از انتقام می زنند. آیا انتقام حوادث قبلی مانند چهارراه زنبق گرفته شد؟ آیا انتقام حوادث کابل گرفته شد؟ انتقام مسجدالزهرا و جوادیه هرات گرفته شد؟ و یا انتقام صدها حادثه ای که در آن خون جوانان ریخته شده است گرفته شد؟

وی ادامه داد: متاسفانه رییس جمهور ما و رهبران ما بیشتر شعار می دهند و همیشه دولت به یک شکلی، به خاطر بی کفایتی در مسوولین نهادهای امنیتی، بی توجهی و بی تدبیری ها، زمینه قتل و کشتار و فاجعه را فراهم می کند و زمانی که مخالفان مسلح حکومت و دشمنان مردم افغانستان مردم را به خاک و خون کشیدند و ساحاتی از کنترل دولت خارج شد، مردم آواره شدند و تمام دار و ندار و زندگی شان را که از دست دادند آنوقت رییس جمهور می آید پشت تریبون می گوید که من انتقام می گیرم و زمینه را هم برای دشمن آماده می سازد.

محمودی، در خصوص هشدارها درمورد میرزاولنگ به حکومت بیان داشت: از پیش از یک سال به این طرف همیشه این تذکر داده شده بود و این صداها بلند شد که مناطقی مانند میرزا ولنگ مناطق آسیب پذیری است مناطقی است که در اینجا دشمن برنامه دارد و از سه سال به این طرف ولسوالی کوهستانات سرپل مرکز امنی برای طالب و داعش و گروه های مخالف که حکومت قرار گرفته بود و چندین بار به رییس اجرایی از طریق معاونش گفته می شود نهادهای امنیتی کاملا در جریان هستند که یک منطقه ای با بیش از هشتصد خانوار، در دل دشمن مقاومت کردند و به آنها هیچ کمکی نمی شود. چهل و هشت ساعت کسانی که در میرزا و لنگ بودند مقاومت می کنند، با تمام داشته های خود می ایستند ولی در چهل و هشت ساعت به هیچ وجه از طرف حکومت کمکی به آنها نمی رسد و اینها تا آخرین گلوله مقاومت می کنند و در نهایت همه کشته می شوند و امروز ما شاهد این هستیم که بیش از سه هزار از هموطنان ما و شما به هر طرف آواره هستند و خانه و کاشانه و همه چیزشان را از دست داده اند وبسیاری از عزیزان خود را از دست داده اند، حالا حکومت بعد از سه روز آمده و به نیروهای حکومت اعلام کرده است که بروند این ولسوالی را پس بگیرند. دوباره پس گرفتن این قریه و منطقه آن هم با خانه هایی خراب شده و تبدیل شده به قبرستان دیگر چه به درد مردم می خورد. به این دلیل، حکومت همیشه با ضعف و بی تدبیری هایش زمینه را آماده می کند همینطور در غور در لولاج و در دیگر نقاطی که ما در تیبره داریم. در این مناطق دشمن می رود مناطقی را که سال های سال نتوانسته بود طالبان را بگبرد، به راحتی می گیرد. بعد از آن سر و صداهایی از کابل بلند می شود که ما پس می گیریم.

وی، در خصوص صحبت های عطانور درباره فساد در نیروهای امنیتی بیان داشت: آقای عطانور به عنوان والی ولایت بلخ و به عنوان یکی از چهره های تاثیرگذار در سیاست افغانستان بحث شان واضح و روشن بود. اینکه در ارگ و در رهبری سکتور امنیتی افغانستان مشکل وجود دارد. ولی ما این را همگی می دانیم که سربازان این کشور و جان بر کفان در هر سنگری می جنگند و هر روز متاسفانه شاهد این بودیم که چند روز پیش آماری که ارایه شد تلفات نیروهای امنیتی و سربازان ما بالا است است و بالا هم می رود. صحبت های آقای نور به هیچ وجه طرف صحبت شان این سربازان نیست. طرف صحبت آنها مسوولین بی کفایت رهبری نهادهای امنیتی و خصوصا اقدامات ناسنجیده ارگ است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
میرزاولنگ
انتحار
نظرات بینندگان:

>>>   Latifi
چطور میتوانند انسان را قانع بسازند تا زنان و اطفال را گردن بزند و انتحار کند؟
از چه میتود ها استفاده میشود تا یک شخص بتواند درداخل مسجد انتحاری کند، مسجد را خراب و قرٱن را به ٱتش بکشد؟
اگر قرار باشد شخص را برای اجرای انتحاری از راه دین تشویق کنند، پس سوال برای همان شخص پیدانمیشود که چرا در خانه ی خدا چنین عملی را انجام دهد و یا اطفال معصوم چه گناهی دارند؟

یا اینکه شاید در پهلوی برانگیختن احساسات و تنفر مذهبی شان دیگر میتود ها هم استفاده میشود؟
من نمیتوانم تصور کنم که یک شخص را از طریق دین بر خلاف دین بتوان قادر به اجرای انتحاری، قتل زنان، اطفال و سوختاندن قرٱن کرد....
بیایید ریشه یابی کنید و استادان شیطان را پیدا کنید؟

>>>   وقتی شما دیروز در کابل فریاد کشیدید ما خواستاد تطبیق عدالت هستیم آیا تا کنون معنی عدالت را میدانید یا اینکه از کسی شنیده اید که لغتی بنام عدالت نیز وجود دارد؟

گوش اصف مهمند مهم بود یا خونها ده ها هموطن در میرزا ولنگگ که توسط برادران اصف مهمند جام شهادت نوشیدند.

ایا متوجه شده اید که در ولایات پشتون نشین تا حال یک تن غیر پشتون والی نبوده است پس دیگر اقوام افغانستان نیز حق دارند صدا بلند کنند حق هزاره - ازبیک و تاجک در ولایات پشتون نشین تلف شده است و باید عدالت تامین گردد.

ایا این را میدانید که شما ها در شمال کشور مهاجرید و به اساس فرمان امان الله که بعد وسیله محمد گل مهمند تطبیق شد شما را به شمال به زور اوردند پس شما در شمال کشور مهمان هستین و نباید دعوای ملکیت کنید

راه اندازی اینقدر سرو صدای بیهوده و احساساتی بالاخره کاسه صبر دیگران را لبریز خواهد کرد و کار های که نباید صورت بگیرد اغاز خواهد شد و شاید با ادامه این روشهای جاهلانه قومی و زبانی روزی بخیر شاهد خراسان بزرگ باشید که تمام شما را از شمال دوباره به جنوب بفرستند مانند هند و پاکستان.

>>>   بهروز جلال آبادی
میدانیم که طالب و داعش پختون است و میدانیم که ارگ هم در قبضه فاشیزم پختون است !
راه حل چیست ؟؟؟؟؟؟

>>>   آخرین راه حل: مسلح شدن و گرفتن موضع تعرضی دایمی علیه دشمن!
#امیر_آریانی

>>>   دوستان گرامى همه روزه پيش چشم ما سربازان وافسران ماترور
ميشوند چرا شهامت نوشتن واقعيت رانداشته باشيم.
قرارمعلومات موثق درساحه قدرت طالبان جسد هاى سربازان
تيزاب پاشى ميشوندانهارا مرتد ميگويند هيچ كس حق اداى
نماز جنازه براى شان ندارند فقط بايد در يك گودال انداخته
شوندبالاى شان خاك بى اندازند. امادرساحه حكومت، مرده طالب
ترورست را طالب جان ( شهيد ) ميگويند ومراسم ويژه برايش ميگيرند.
عبدالظاهر ظهموری گرامی

>>>   بهروز جلال آبادی
متاسفانه در ننگرهار ( که من هم ننگرهاری هستم) خرید و فروش به پول روپیه پاکستانی میشود ! روزنامه های پاکستانی هر روز با خبرهای ضد افغانستانی به فروش میرسد !
شناس نامه های پاکستانی در جیب های ۵۰ در صد مردم ننگرهار وجود دارد !
وقتیکه سخن از پاکستان و افغانستان زده شود به بسیار بیشرمی از پاکستان دفاع میکنند !
این جاهلان باز میایند بلخی های عزیز و پنجشیری های قهرمان را متهم به جاسوسی ایران میکنند !
این هم اصلیت پختون های ننگرهار !
با چی جاهلان طرف هستیم !
به امید یک پارچگی تاجیک تباران علیه وطن فروشان

>>>   سلام۰ اين يک حقيقت است که پشتونها هميش در راس دولت بودند ومېداڼند که چه کار کند. از پنچرمين چيز جور نميشود.
اجمل مزاري

>>>   بسیار کوشش کنید که گوش آصف مهمند و انسانهای امثال او زخمی نشود زیرا در این صورت دولت بزور در پی انتقام میبرد و در اولین روز هیئت باصلاحیت تعین می کند و زمینه انتقال را فراهم میسازد
جدا ازگوش مهمند و امثالهم به دولت مربوط نمیشود به دولت چه که تمام مردم در مساجد و یا در خیمه های تهصن و یا در نماز جنازه قتل عام شوند. این گناه خود مرداست نه از دولت . دولت بیچاره در داخل ارگ اینگونه حوادث را چگونه جلوگیری کند اصلا نمی خواهد که جلوگیری کند زیرا مشاور امنیت ملی که با امریکا تفاهم نامه امضا کرده است به احد اجازه نمی دهد
با هم می گویم که متوجه گوش مهمند باشید که آسیب نبیند وگرنه دولت مردان روز را بالای تان شب میسازد

>>>   آخرین شانس اشرف غنی
من چند ماه پیش به اشرف غنی جدا هشدار دادم که برای جلوگیری از فرورفتن کشور در یک بحران عمیق و خطرناک بی بازگشت، باید بی درنگ چند اقدام عاجل را روی دست گیرد:
1. بی درنگ اعلام نماید که به همه بندهای توافقنامه دولت وحدت ملی پابند است و آن را عملی نماید و از یکه تازی و انحصارگرایی دست بردارد.
2. باند مافیایی اتمر، اکلیل، خپلواک و استانکزی را که عاملان اصلی فتنه در کشور اند، بی درنگ به عنوان سفیر به خارج بفرستد.
3. دوستم و احمد ضیاء مسعود را دوباره به کابل دعوت نماید.
3. حکمتیار را دوباره به پاکستان بفرستد.
4. باید هر چه عاجل تر کمیسیونی را برای ویرایش قانون اساسی، برگزاری لویه جرگه فوق العاده اصلاح قانون اساسی و ساختار نظام بگمارد و رسما اعلام نماید.
اینک بار دیگر هشدار را با فریاد بلندتر تکرار می کنم . روشن است اگر نشنود و کماکان به همین بیراهه یی که روان است، پیش برود؛ همه مسوولیت فرو رفتن کشور در کام بحران عمیق سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی به دوش او خواهد بود.
عزيزآريانفر

>>>   Yama Aryapour
خطاب به غلام بچه ارگ قبيله!
حملات اخير تروريستى بالاى اماكن و محلات تجمع هزاره ها را مذهبى نسازيد، آيا كُرد هاى كوبانى در سوريه هم پيروان مذهب شيعه بودند كه مورد حملات و كشتار بيرحمانه تروريستان داعش، النصره و .... قرار گرفتند؟ در حاليكه داعش اصلاً در افغانستان وجود ندارد، چطور شما ميخواهيد با ياوه گوئى تان مردم را فريب بدهيد و چطور جرئت ميكنيد كه جنايات طالب پشتون را بنام داعش خاك پوشى توجيه كنيد؟
دوستان محترم!
حقائق چيز ديگر است، حقيقت هدف قرار دادن اقليت هاى خلع سلاح است نه پيروان مذاهب.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است