افزایش ترس شهروندان آلمانی از تروریسم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۱    ۱۳۹۶/۶/۵ کد خبر: 137776 منبع: پرینت

نتایج یک بررسی از افزایش ترس شهروندان آلمانی از مساله فقر و تروریسم خبر می‌دهد.

انجمن GfK آلمان یک بررسی را در بین شهروندان آلمانی انجام داده و از آنها درباره بیشترین ترس ها و نگرانی هایی که دارند سوال کرده است. نتیجه این بررسی نشان می دهد که ترس از چگونگی غلبه بر بحران مهاجرت همچنان در بین شهروندان آلمانی وجود دارد. البته از هر 2 شهروند آلمانی تنها یک نفر نگران مساله ادغام پناهندگان در کشورشان هستند. سال گذشته 83 درصد شهروندان آلمانی از مساله مهاجرت ترس داشتند، اما امسال تنها 53 درصد در اینباره نگرانند.

"رایموند ویلدرنر"، مدیر عامل انجمن GfK آلمان بر این عقیده است از وقتی که مسیر بالکان بسته شده و توافق پناهندگان بین اتحادیه اروپا و ترکیه منعقد شده است آلمانی ها آرام تر شده اند. البته تنها کاهش شمار پناهندگان دلیل این مساله نیست.

"یوخن اولتمر"، از محققان مهاجرت بر این عقیده است که مردم آلمان کم تر درباره این مساله نگرانند، چرا که سیاستمداران موضوع مهاجرت را به حاشیه برده اند. به این ترتیب این تصور ایجاد می شود که این موضوع از اهمیت کم تری برخوردار است.

در کنار مساله پناهندگان، سال 2017 یک مساله دیگر هم در مرکز نگرانی های شهروندان آلمانی قرار داشت. بعد از وقوع حمله های تروریستی در برخی شهرهای آلمان تروریسم برای اولین بار در فهرست 10 نگرانی اول شهروندان آلمانی قرار گرفت.

"رالف توپهوفن"، از کارشناسان تروریسم ارتباطی بین این مساله با افزایش حمله های تروریستی می بیند.

همچنین نتیجه این نظر سنجی نشان می دهد که نگرانی شهروندان آلمانی از مساله فقر به شدت افزایش پیدا کرده است به گونه ای که آشکارا تعداد بیشتری از شهروندان آلمانی ( 7 درصد بیشتر از سال قبل) از فقر می ترسند. این بدین مفهوم است که فقر به جایگاه دوم در لیست نگرانی های شهروندان آلمانی صعود کرده است. در این میان ترس شهروندان آلمانی از این مساله در سنین بالا به اندازه کافی پول نداشته باشند به شدت افزایش پیدا کرده است.

همچنین ترس از بیکاری هم در بین شهروندان آلمانی افزایش پیدا کرده است. 16 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی به این موضوع فکر می کنند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
المان
تروریسم
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است