درد مردم درد حکمتیار نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۲    ۱۳۹۶/۶/۵ کد خبر: 137768 منبع: پرینت

درد مردم درد حکمتیار نیست. او که از ناف تا کاف مردم مداخله می کند اینک که جدال و تفرقه در برابر وحدت شیعه و سنی در افغانستان در حال افزایش است، مهر سکوت گذاشته و خود را شریک هیج دردی جز حلقه گوش بریده خودش نمی داند.

موضع حکمتیار و سکوت او هر دو نشانه ماموریت جدید او است. ماموریتی که بعضی ها با حملات تروریستی به پیش می برند و بعضی ها با تبلیغات و موضع گیری ها. از سویی هم این شوراهای به اصطلاح علمای دینی کجایند؟ در خدمت غنی و یا بعضی کشور های بیگانه؟ از رقص یک دخترک دین را در خطر می بینند و اما در برابر بزرگترین تهدید، مهر سکوت بر لب زده اند.

بی مورد نیست که مردم از چنین علمایی دوری جویند. وقتی سردمدار دین؛ درد مشترک و سرنوشت مشترک با مردم نداشته نباشد، کسی احمق نیست به موعظه های پولی اش گوش دهد. عالمی که در برابر حمله بر خانه خدا و مردمان خداجو سکوت بی شرمانه می کند، در واقع جنگ علیه خدا را صحه گذاشته و به نرخ روز نان و آب اش را می خورد. اگر چنین نبود آیا مسلمان خانه مقدس تر از خانه خدا دارد؟ انسانی مومن تر از نمازگزار دارد؟ اگر ندارد پس چرا سکوت مرگبار و ننگین؟

احسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
شیعه
سنی
نظرات بینندگان:

>>>   حكمتيار از شروع حزبش تا حال مذهب شيعه و فقه جعفرية را قبول ندارد، و در مرامنامه حزبش درج است كه مذهب رسمي افغانستان حنفي است.
و هم چنان در روز هاي نزديك گفته بود كه در صورت جنگ از داعش طرفداري خواهد كرد، اولين فرد بيعقل و لافوك بود كه از جنگ يمن و حمله سعودي طرفداري كرد و حتي بعض لافوك هاي حزب را براي جنگ زير قومانده سعودي فرستاد. و حالا هم آمدنش بكابل به وساطت سعودي و تأييد أمريكا و پاكستان صورت گرفته است.

>>>   وقتی شما دیروز در کابل فریاد کشیدید ما خواستاد تطبیق عدالت هستیم آیا تا کنون معنی عدالت را میدانید یا اینکه از کسی شنیده اید که لغتی بنام عدالت نیز وجود دارد؟

گوش اصف مهمند مهم بود یا خونها ده ها هموطن در میرزا ولنگگ که توسط برادران اصف مهمند جام شهادت نوشیدند.

ایا متوجه شده اید که در ولایات پشتون نشین تا حال یک تن غیر پشتون والی نبوده است پس دیگر اقوام افغانستان نیز حق دارند صدا بلند کنند حق هزاره - ازبیک و تاجک در ولایات پشتون نشین تلف شده است و باید عدالت تامین گردد.

ایا این را میدانید که شما ها در شمال کشور مهاجرید و به اساس فرمان امان الله که بعد وسیله محمد گل مهمند تطبیق شد شما را به شمال به زور اوردند پس شما در شمال کشور مهمان هستین و نباید دعوای ملکیت کنید

راه اندازی اینقدر سرو صدای بیهوده و احساساتی بالاخره کاسه صبر دیگران را لبریز خواهد کرد و کار های که نباید صورت بگیرد اغاز خواهد شد و شاید با ادامه این روشهای جاهلانه قومی و زبانی روزی بخیر شاهد خراسان بزرگ باشید که تمام شما را از شمال دوباره به جنوب بفرستند مانند هند و پاکستان.

>>>   اعلام پشتیبانی حکمتیار از داعش و دشمن سوگند خورده خواندن شورای نظار!
July , 2015
#امیر_آریانی

>>>   Ahmad
حزب گلبدین حکمتیار غنی بی ....امروز ده ها تن از افراد انتحاری را به بهانه تظاهرات تفریح کشیده از مهمان خانه اتمر.

>>>   بهروز جلال آبادی
در مقابل طالبان و داعشیان پشتون تبار ، باید شورای نظار به رهبری تاجیکان و حزب وحدت به رهبری هزاره ها و جنبش به رهبری ازبیک ها
به فعالیت های نظامی آغاز کند ،
متاسفانه در وطن زندگی میکنیم که باید یا گرگ بود و اگر نه مثلی گوسفند خوراک سگهای وحشی میشوید !
مسلح شوید و آماده باشید تا از خودتان و خانواده هایتان دفاع کنید

>>>   آخرین راه حل: مسلح شدن و گرفتن موضع تعرضی دایمی علیه دشمن!
#امیر_آریانی

>>>   دوستان گرامى همه روزه پيش چشم ما سربازان وافسران ماترور
ميشوند چرا شهامت نوشتن واقعيت رانداشته باشيم.
قرارمعلومات موثق درساحه قدرت طالبان جسد هاى سربازان
تيزاب پاشى ميشوندانهارا مرتد ميگويند هيچ كس حق اداى
نماز جنازه براى شان ندارند فقط بايد در يك گودال انداخته
شوندبالاى شان خاك بى اندازند. امادرساحه حكومت، مرده طالب
ترورست را طالب جان ( شهيد ) ميگويند ومراسم ويژه برايش ميگيرند.
عبدالظاهر ظهموری گرامی

>>>   بهروز جلال آبادی
متاسفانه در ننگرهار ( که من هم ننگرهاری هستم) خرید و فروش به پول روپیه پاکستانی میشود ! روزنامه های پاکستانی هر روز با خبرهای ضد افغانستانی به فروش میرسد !
شناس نامه های پاکستانی در جیب های ۵۰ در صد مردم ننگرهار وجود دارد !
وقتیکه سخن از پاکستان و افغانستان زده شود به بسیار بیشرمی از پاکستان دفاع میکنند !
این جاهلان باز میایند بلخی های عزیز و پنجشیری های قهرمان را متهم به جاسوسی ایران میکنند !
این هم اصلیت پختون های ننگرهار !
با چی جاهلان طرف هستیم !
به امید یک پارچگی تاجیک تباران علیه وطن فروشان

>>>   آن خود (گلبدین کثیف )داعش است و چه عجب که توقع هم دارید که سخن برای غم شریکی مردم بگوید اگر دست این نامرد برسد مانند قبل هما اش و همان کاسه.

>>>   بهروز جلال آبادی‎ aan جنبش عدالت خواهی تاجیکان
در افغانستان اکثریت ایم و ریاست جمهوری حق ماست در انتخابات آینده به هر قیمت که باشد باید ریس جمهور تاجیک تبار باشد حتا به قیمت تقلب هم ،

>>>   آیا شرم دارید؟ اگر دارید پس باید بمیرید. گلو پاره کردن شما از افغانیت و اسلامیت گفتن گوش دنیا را کر کرده. اما زن امریکایی امنیت شما را میگرد. خوب متوجه شدید؟ گفتم " زن " امریکایی. همان زنی که وقتی موضوع افغانیت و اسلامیت شما به میان می آید او را به جمع آدمها حساب نمیکنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است