آمریکا با شدیدترین توفان در بیش از یک دهه
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۶    ۱۳۹۶/۶/۵ کد خبر: 137750 منبع: پرینت

سرزمین اصلی آمریکا با یکی از بزرگ ترین توفان ها در بیش از یک دهه گذشته پس از توفان کاترینا، به عنوان یکی از فاجعه بارترین بلایای طبیعی در آمریکا، مواجه شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، توفان هاروی که جمعه شب به سرعت به سمت ساحل تگزاس در حرکت بود، باعث ریزش باران و باد شدید شد و هزاران نفر از ساکنان آن را مجبور به تخلیه این منطقه کرد.

هاروی در طبقه بندی 4 توفان ها قرار می گیرد که شامل وزش باد با سرعت 130 مایل (209 ‏کیلومتر) در ساعت در حوالی ساعت 10 جمعه شب (به وقت محلی آمریکا) در شهرک ساحلی کوچک «راک پورت» نزدیک شهر «کورپس کریستی» (Corpus Christi) ایالت تگزاس بوده است.

روزنامه میرور در این زمینه نوشت: این توفان که تاکنون سواحل تگزاس را در نوردیده، خطر وزش بادهای مرگبار و احتمال جاری شدن سیل های فاجعه بار را در پی دارد.

انتظار می رود این توفان ظرف چند روز به سواحل تگزاس و لوییزیانیا برسد و پیش بینی می شود این توفان، ارتفاع امواج را به 4 متر و میزان بارش ها را به 90 سانتی متر برساند.

توفان کاترینا، یکی از فاجعه‌ بارترین بلایای طبیعی در آمریکا بوده است که در سال 2005 بخش هایی از کرانه‌های آمریکایی خلیج مکزیک از نیواورلیان در ایالت لوییزیانیا تا موبیل در ایالت آلاباما را در هم نوردید و به ویرانی کشاند.

این توفان با رسیدن از دریا به خشکی با سرعت 280 کیلومتر در ساعت، باعث مرگ یک هزار و 836 نفر و آوارگی یک میلیون نفر شد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
توفان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است