نبرد مذهبی طالب با نام داعش!
انتحاری کنندگان مساجد، طالبانی است که با تلاش ارگ در پی بزرگ جلوه دادن تهدید داعش هستند تا هم طالبان ماندگار شود و هم حکومت به اهداف شوم خود جامعه عمل بپوشاند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۷    ۱۳۹۶/۶/۴ کد خبر: 137738 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، همزمان با حکومت وحدت ملی و اوج گیری داعش در سوریه و عراق سبب شد تا چهره ای دیگر از تروریزم در افغانستان شکل بگیرد درحالیکه گروه طالبان طی دهه های گذشته از فریب افکار عمومی برای رسیدن به امارت اسلامی تا شکست و قرار گرفتن در جبهه مخالف حکومت، در تغییر و تحول قرار داشت.

طالبان با قوانین سخت و قوم گرایانه خود همواره در تلاش بود که با شعله ورکردن جنگ مذهبی سبب رویارویی سنی ها و شیعیان شود اما با تمامی فجایع تکان دهنده و خونریزی ها نتوانست به این هدف دست یابد و حال داعشی که روی دیگر طالبان است، تمامی حمله و انتحاری بر امکان مذهبی، تجمع های شیعیان و بخصوص قومیت هزاره را به عهده می گیرد.

حمله تروریستی روز جمعه مسجد امام زمان کابل که بیش از صد کشته و زخمی در پی داشت در امتداد سلسله کشتارهای می باشد که از دوم اسد سال گذشته و قتل دسته جمعی معترضان جنبش روشنایی رخ داد و درحالیکه با وجود رویدادهای به تکرار و هدف قرار گرفتن مساجد، حکومت هیچ اقدام اساسی برای تامین امنیت چنین مکان هایی صورت نمی دهد.

نکته قابل تامل در بزرگ جلوه دادن خطر داعش در افغانستان، تبلیغات گسترده حکومت از وجود این گروه خشن تروریستی در کشور و فرافکنی های طالبان برای جدا نشان دادن مسیر خود از آنان می باشد.

درحالیکه با تغییر نگرش جامعه نسبت به طالبان که به گروهی منفور در میان مردم بدل شده، به عهده گرفتن حمله های خونبار علیه شیعان توسط داعش می تواند از این گروه، چهره ای لطیف تر و مصلحت اندیش نشان دهد که تنها حکم مخالف حکومت و حضور نظامی امریکا را داشته باشد.

حکومت وحدت ملی به مانند دولت کرزی با نگاه قومیتی در تلاش بوده و هست که طالبان را به عنوان ذخیره های قومی وارد بدنه حکومت کرده و به اهدافی نظیر پشتونیزم کردن افغانستان دست یابد، ناامن شدن شمال برای تضعیف جبهه مقاومت و به انزوا کشاندن مقام های که به عنوان رهبران دوران جهادی گذشته، عملا خواستار جنگ با طالبان هستند همان پروژه ای می باشد که به دست عوامل درون سازمانی برای محیا کردن نفوذ طالبان در شمال اجرایی شده است.

محکوم کردن حمله تروریستی مسجد صاحب الزمان از سوی سخنگوی طالبان برای بزرگ جلوه دادن تهدید داعش می باشد در حالی که حضور نیروهای داعش در افغانستان با شک و تردید مواجه است و می توان آنان را روی دیگر طالبان دانست که وظیفه برداشتن بار خشونت و کشتار را از دوش طالبان دارند، این گروه افراط گر از زمان پیدایش با جنایت های تکان دهنده علیه شیعیان و قوم هزاره، سنبل نژادپرستی و قوم گرایی می باشد که اکنون با نام داعش دست به چنین اقداماتی می زند.

در همین راستا، تلاش عوامل درون حکومتی برای بزرگ جلوه دادن تهدید داعش، تلطیف کردن نام طالبان و سرپوش گذاشتن بر جنایت های گذشته این گروه در میان مردم است.
اگرچه به تکرار خبرهای از نبرد نیروهای طالب با داعش در مناطق مختلف به نشر رسیده است اما نسل کشی میرزاولنگ که حکومت آن را همکاری میان این دو گروه می داند بر شک ها می افزاید، حکومت وحدت ملی که عامل اصلی بحران سیاسی و شکاف قومیتی می باشد از ابتدا در تلاش برای جذب طالبان بوده و هست و می ماند همکاری هایی که سبب گسترش میدان جنگ و ناامن شدن ولایت های همواره امن شده است.

حکومت با وجود شکست های پی در پی امنیتی نه ناتوان از برقراری امنیت ولایت ها می باشد و نه از تجهیزات و نیرو کافی بی نصیب بلکه مشکل اصلی فسادی است که سراسر این نظام را در برگرفته و خواست رهبران پشتون برای به انزوا کشاندن قومیت های دیگر که همواره به عنوان تهدیدی برای قدرت خود می دانند.

تمامی رویدادهای سلسله واری که از دوم اسد سال گذشته رخ داد و مذهب و قوم خاص را هدف قرار داده و واکنشی که حکومت و گروه طالبان نسبت به آن داشت، از این حقیقت پرده بر می دارد: داعشی که دست به کشتار مردم می زند طالبی است که با تلاش عوامل درون حکومتی با نام جدید داعش به عنوان تهدید جدی برای امنیت معرفی شود تا هم طالبان به راحتی به قدرت و امتیاز دست یابند و هم حکومت به اهداف شوم خود جامعه عمل بپوشاند.

و در حالی که یک ملت قربانی نفرت رهبران پشتون از قدرت یابی مقام های دیگر اقوام می شود و کورکورانه به حمایت از طالبان، منافع ملی را به نابودی می کشانند، طالبان نه خلاصه شده در یک قومیت بلکه وسیله ای است برای امریکا با حمایت پاکستان در جنگ نیابتی.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسجد
انتحاری
نظرات بینندگان:

>>>   Salam
تشويش نكنيد ، دو سه روز بعد حافظه ما دو باره پاك مى شود و اين خون ها را فراموش مى كنيم و باز همان غنى است و همان اتمر و آقاى حكمتيار و هم ما كه دنبال اينها روان ايم و وزراى شان تبريك مى فرستيم و جز همين حكومت و همين حاكمان جهان مان خالى خواهد بود و همه چيز به اشاره ارگ و سفارت امريكا خواهد چزخيد ، هفده سال چنين بود و هفده سالهاى ديگر هم چنين خواهد بود . وقتى جنبش روشنايى با غنى نشست و رستاخيز تغيير جاده افتتاح كرد و بازمانده گان و ياران كشته شده ها همسفره قاتلان شدند با آنها پيك بلند كردند ما كى باشيم كه خمار مبارزه باشيم .
ايكاش مردم داشتيم !

>>>   داعش وجود ندارد
جنایت را حزب اسلامی و طالبان انجام داده اند

>>>   بهروز جلال آبادی
در مقابل طالبان و داعشیان پشتون تبار ، باید شورای نظار به رهبری تاجیکان و حزب وحدت به رهبری هزاره ها و جنبش به رهبری ازبیک ها
به فعالیت های نظامی آغاز کند ،
متاسفانه در وطن زندگی میکنیم که باید یا گرگ بود و اگر نه مثلی گوسفند خوراک سگهای وحشی میشوید !
مسلح شوید و آماده باشید تا از خودتان و خانواده هایتان دفاع کنید

>>>   دوستان گرامى همه روزه پيش چشم ما سربازان وافسران ماترور ميشوند چرا شهامت نوشتن واقعيت رانداشته باشيم.
قرارمعلومات موثق درساحه قدرت طالبان جسد هاى سربازان
تيزاب پاشى ميشوندانهارا مرتد ميگويند هيچ كس حق اداى
نماز جنازه براى شان ندارند فقط بايد در يك گودال انداخته
شوندبالاى شان خاك بى اندازند. امادرساحه حكومت، مرده طالب ترورست را طالب جان ( شهيد ) ميگويند ومراسم ويژه برايش ميگيرند.
عبدالظاهر ظهموری گرامی

>>>   Hazara World
#خلیلی #محقق و #دانش هزاره ها را به این روز رسانده!
اینها فقط به فکر منافع شخصی خود هستند نه به فکر مردم هزاره که هر روز بخاطر معامله گری های این عالی جنابان به گلوله بسته شده و گروهی قتل عام میشود در هر گوشه ای از این خراب شده.

>>>   اگربجای گلبدین حکمت‌یار آقایان خلیلی و دانش بودند, (فراری, تیزآب پاش, تروریست, قاتل ده‌ها هزار تن کابلی, برادر خواند تروریستان طالب, وضعیت چگونه می‌بود؟
مرتضی جلالی

>>>   گلبدين در پيام عيدي سال ١٣٩٢ خود هموطنان عزيز هزاره ي ما را به نسل كشي تهديد كرده بود. احتمالا بسياري ها فرموش كرده باشند.

حکمتیار به هزاره‌ها هشدار داده بود که "آنروز فرا خواهد رسید که مردم مظلوم افغانستان برای احقاق حقوق غصب شده شان کمر ببندند و در آن زمان در هیچ گوشه کشور پناه‌گاهی برای خود نخواهند یافت. بعضی از آنها به ایران فرار خواهند کرد و ایران هم با آنها سلوک وحشیانه و بیرحمانه خواهد کرد."

>>>   Abdullah
افرادی مثل سرور دانش که زمانی در ایران زیارت های امامزاده ها را جاروب میکردند و به خاطر یک شکم حلوا روز ده بار نوحه میخوانند، امروز معاش دالری میگیرند. این ملاچه های تازه پول دیده تا که زنده هستند نوکری قبیله گرایان را خواهند کرد و مردم خود را قربانی طالبان دولتی و غیر دولتی خواهند کرد. برای حفظ جان و نوامیس اول باید با این این روسپی های سیاسی تصفیه حساب کرد.

>>>   طالب و داعش هردو یکی استن و بخاطر اعمال جنایتکارانه شان در افغانستان از طرف ای اس ای پاکستان دستورات را میگیرند وعملی میکنند فرق بین طالب و داعش نیست تنها فرقی که بین این جنایتکاران وجود دارد بیرق سفید و سیاه شان است که با خود حمل میکنند دلیل واقعی ان در انجام جنایات بشری اخیر این ترورستان که در مزااولنگ نبمرد که مشرکا و متحدانه در سقوطو قتل مردم انجا هم بیرقسفید و هم بیرق سیاه رنگ طلبان دست داشتند و جنایات نا بخشودنی را در برابر مردمان ملکی زن و مرد و پیر و جوان انجام دادند و حتی به طفل شیر خورو خورد سال هم ترحم نکردند همه را قتل عام کردند و شورای امنیت مربوط به ارگ تا زمانیکه جنایات طالبان خاتمه نیافته بود هیچ تصمیمی برای عملیات ان نگرفتند کار ترورستان طالبان دوستان ارگ که تمام شد پساز ان عملیات را راه اندازی کردند .

>>>   ریاست عمومی امنیت ملی یا شرکت انحصاری پنشیر وردک درکجاست ؟ خواب است یا مصروف دسیسه بازی اختطاف سرقت مسلحانه ؟ این اداره ناکام پنجصد ریاست درتشکیل خود دارد وهرچه جوانای پُک ومتکبر پنشیری وکوچه گرد های لاابالی همه به اساس واسطه وشناخت وقوم وسمت تنظیم درین اداره جابجاشده اند این شرکت انحصاری باید لغو وبجایش یک اداره کشف ملی ساخته شود >

>>>   شاهدان عینی از کندن 138 قبر در داخل محوطه مسجد اطلاع داده اند.

>>>   ۱۳۸ قبر برای قربانیان مسجد امام زمان! گویا این حکومت دیگر کاری ندارد و برای معامله با خون مردم ایجاد شده است!
Asghar Eshraq

>>>   Salam
حكومت قبيله يى را سقوط دهيد ، هر چه شود بدتر از اين نمى شود. ديگر راه حل نداريد .

>>>   عجب کشوری ،عجب مردمی و عجب حاکمیتی .
برای بریده شدن گوش یک شخص توطئه گر بصورت عاجل هیات حقیقت یاب تعین و دست بکار می شوند وهزاران تن غرض دادخواهی به جاده ها می ریزند ، ولی با کشتار و زخمی شدن بیش از صد انسان بیگناه توسط تروریستان ارگی و مرگی و آنهم در خانه خدا و در جریان عبادت جز با محکومیت لفظی به فراموشی سپرده می شود .
اینست حاکمیت افغانی ما
وای به حال مردم مظلوم و بی دفاع ما

>>>   داعیشی در افغانستان وجود نداره چند نفر را چتلستان به چهره داعیش حمایت میکنند داعیشی که در عراق و سوریه کمر تا حالا راست نکرده اینجا نمیتانند باشند فقط با نام داعیش همو طالبان و دشمنان افغانستان ظهور کردن و وحشت می افرینند

>>>   حملات به مساجد اهل تشيع و به نماز جنازه ، حمله به اجتماعات بزرگ مردمي كار طالبان وحشي است، داعش اي در كار نيست،
قتل مردم شمالي و قتل مردم مزار و يكه اولنگ كشتار بي رحمانه مردان ، زنان و كودكان توسط طالبان را اگر نوجوان امروزي نمي دانند ما و نسل بزرگتر ما شاهدان زنده آن بوديم و مَي دانيم، واقعيت تلخ اين است طالبان به بيشتر از هر چيزي به ستيزي مذهبي و كشتار قومي باور دارد و متعهد است تا دين و افغانستان

>>>   حکومت میگوید باید سربازان خارجی درکنار ما درنابودی اشرار کمک کنند اما عبدالقیوم کوپی میگوید:
ما می خواستیم که نیروهای امریکایی و نیروهای دیگر کشورهای غربی که در این کشور حضور دارند، افغانستان را ترک کنند. وی افزود: ما اکنون یک ارتش بسیار قوی داریم که قادر به مبارزه با گروه تروریستی داعش و طالبان هستند

>>>   كدام داعش؟ فقط نام و بيرق را تغير ميدهند، طالب، داعش يا گلبدينى همه گويندگان يك زبان و بر ضد هزاره، ازبيك و تاجيك نسل كشى دارند. بدون همكارى ارگ، شوراى امنيت هيچكارى كرده نميتوانند.

>>>   طالب و داعش ویا گلبیدنی و خلقی ویا کرزی ئی و اتمری ندارند۰ اوغان که شد همه باهم هستند و همه باهم دست دارند۰ یادتان رفت که کرزی چگونه طالب جنایتکار را حمایت کرد و کلمرغ متقلب چگونه بقایای این وحشی ها رابنام گویندگان یک زبان خاص از زندانها رهاکرد ۰

>>>   سکوت حکمتیار واتمر در پی حمله تروریستی به مساجدکابل هرات وجنایت میرزالنگ!!
در حمله گروه تروریستی داعش که روز گذشته به نمازگزاران شیعه در کابل صورت گرفت دست‌کم حدود 40 نفر شهید و 90 تن دیگر زخمی شدند.
این حمله وحشیانه که از سوی گروه تروریستی داعش صورت گرفت واکنش‌های گسترده‌ سیاستمداران افغان، جامعه علما و کشورها را در پی داشت اما بار دیگر «حنیف‌اتمر» مشاور امنیت ملی در برابر این جنایت سکوت اختیار کرده و هیچ واکنشی در صفحات رسمی وی در توییتر، فیسبوک و دفتر شورای امنیت ملی افغانستان به چشم نمی‌خورد.
همچنین «گلبدین‌حکمتیار» که به کوچکترین موضوع در این کشور واکنش نشان می‌دهد نیز در امر محکومیت حمله داعش به نمازگزاران سکوت اختیار کرده است.

>>>   اوغان که شد داعش طالب گلبیدینی خلقی تکنوکرات و غیره ندارند. همه یکی هستند. متحدانه از این جنایات یا علنی ویا با خاموشی دفاع میکنند.

>>>   من سني ام ولي براي برادران شعيه خود جانم را فدا مي نمايم ،
من تاجيك اصيل از پنجشيرام ولي براي برادران پشتون ، هزاره ازبك و غيره باشندگان افغانستان جانم را قربان ميكنم ،
من يك مجاهد ام ولي هيچ نوع تعصب به مفكوره هاي ديگران ندارم ، به همه شان احترام قائل ام درصورتيكه ضد منافع كشور برنامه نداشته باشند .
خلاصه اينكه در افغانستان يك عده مريضان عقده مند و متعصب كه نه فرهنگ دارند و نه ادب عليه برادران و خواهران شعيه قرار ميگرند ويا عيله گره هاي دگير بنام قوم أكثريت وغيره تبليغات و تلاش هاي احمقانه خود را ادامه ميدهند كه هيچ سودي به برادران اصيل پشتون ندارند و حتي انهارا در يك موقف بدي ميان مليت هاي ديگر افغانستان قرارداده است .
مادران اين ها از قرن نزده الي اكنون در يخچال هاي قطب شمال هنگام حمل شان قرارگرفته بودند كه در دولت وحدت ملي زايده شدند .
فايق

>>>   من از آن هزاره های خود فروخته در تعجب هستم که چندی پیش به پابوسی حکمتیار رفته بودند. حکمتیار آنان را نه ادم حساب می کند و نه مسلمان می داند اما در عین حال می روند پیش حکمتیار زانو می زنند. از حکمتیاز جز اهانت و کشتن و آواره کردن چیزی نصیب مردم هزاره نمی شود. حکمتیا حتی اهل سنت غیر پشتون را نمی تواند تحمل کند تا چه رسد که مردم هزاره را در کنار خود بپذیرد. حکمتیار در سالهای جهاد با شوروی و کمونستهاهرگز با شوروی و کمونستها نجنگید بلکه تمام جنگهای او با جمعیت اسلامی و سایر گروهای سیاسی مثل محاذ ملی جبهه نجات ملی و حرکت انقلاب خلاصه می شود.

>>>     بهترین راه فقط تجزیه کشور بین اوغان و غیر اوغان است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است