مردم، قربانی دو جناح مذهبی توسط مقام های رسمی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۶    ۱۳۹۶/۶/۴ کد خبر: 137713 منبع: پرینت

كشتار در مساجد.

باز هم متاسفانه تعداد زيادي از مردم مسلمان و محروم و بيچاره و خداپرست در مسجد صاحب الزمان كابل، قرباني تعصبات كور مذهبي كه اكنون در همه جاي دنياي اسلام جاري است شدند زيرا كه در بيشترين كتاب هاي نويسندگان ديني و مذهبي شيعيان و سنيان اين مسايل وجود دارد كه كساني به نام شيعه به اصحاب و زوجه و ياران پيامبر(ص) فحش و دشنام مي دهند و به انها توهين و بي احترامي صورت مي گيرد و از جانبي سنيان نيز شيعيان را كافر و مشرك مي خواند و كساني هم قصه هاي پيراهن پر خون حضرت عثمان و ضربت دروازه خانه حضرت فاطمه را به پهلو و سينه آن حضرت، رونق بازار و كاسبي و معيشت خويش ساخته اند. آنها شيعه را كافر و مشرك و اينها سني را نجس و مشرك مي خوانند و دسيسه و قدرت هاي سياسي هم بر اين اتش مي دمند.

بدبختانه از جانب مقامات بالا و رسمي و مراجع و مفتيان با صلاحيت ديني و مذهبي هر دو جناح هم هيچ اقدامي براي توقف اين حركت ها انجام نمي گيرد و يا احيانا كساني اگر اقدام به تشكيل محافل تشريفاتي و تصنعي به نام وحدت شيعه و سني مي كنند درحاليكه در همان محافل وحدت براي خواندن فريضه نمازهاي خويش دو اذان و دو جماعت و دو صف به پا مي دارند.

تا هنگاميكه از جانب برخي شيعيان و سنيان، اين مسايل در محافل و منابر و مساجد و رسانه ها توسط برخي عالمان ديني و مذهبي انها تبليغ مي شود و از مردم عامي هم سو استفاده صورت مي گيرد هيچ اميدي براي رفع اختلافات و ادم كشي هاي همانند عراق، سوريه، افغانستان، يمن و... نمي باشد و هر روز مردم بي بضاعت و فقير و گرسنه اعم از زن و مرد و كودكان مظلوم قرباني زمامداران قومي و رهبران اين دو گروه و جناح مذهبي مي شوند.

مصباح هراتی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شیعه
سنی
قومگرایی
مسجد امام زمان
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   Ar
پنج نفر به انتحاری های افغانستان و
جهان دست دارند .
۱ گلبدین بدین رهبر انتحاری و نفر
پاکستانی ها در پشاور دستور از آی اس آی .
۲ کرزی زی دست خونین با برادر هایش طالب .
۳ اشرف غنی زی در انتحاری معاون گلبدین وجاسوس یهودی و امریکایی ها .
۴ حنیف اتمر جاسوس آی اس آی و انگلیس مشوره دهنده و سر گروپ طالبان در کابل .
۵ استنکزی جاسوس پاکستانی ها پشاور . وظیفه اش جابجا کردن انتحاری ها در هر نقطه افغانستان .
این ها هستند قاتلان مردم افغانستان و جهان .

و شریک انتحاری ها گلبدین بدین کرزی زی غنی زی حنیف اتمر و استنکزی میباشد . یک گپ بسیار مهم که چرا تمام انتحاری ها سری قوم تاجیک هزاره و ازبک میشود و چرا یک انتحاری سری مردم پشتون تا به امروز نشده . ببینین دوست ها عزیز که این انتحاری کاری خودیشان اس حالا دیگه خوب افشا شدن . و حالا میخواهند که تمام اقوام افغانستان را نابود کنند و تنها خودی پشتنو ها بانند در افغانستان و بس شما ببینید که چقدر این قوم پشتون مردم بد هستند

>>>   داعش واقعی در افغانستان نیست»
حمله بر مسجد امام زمان را طالبان زیر نام داعش مرتکب شده اند.

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک I
فکر میکنید شعار هزاره به قبرستان، تاجیک به تاجیکستان وازبیک به ازبیکستان شوخی است.
فاشیست ها در حال تطبیق پروژه های کثیف عبدالرحمانی هستند.
اینها اهداف و برنامه های خود را از آدرس های مختلف در حال تطبیق هستند گروهی از آدرس اسلام و گروهی دیگر از آدرس تکنوکرات و روشنفکران و گروهی زیر آدرس جامعه مدنی و در صورت کل شمشیر به دست هستند.
ادعای مالکیت دارند که اینها مالک و اکثریت هستند.

>>>   حملات به مساجد اهل تشيع و به نماز جنازه ، حمله به اجتماعات بزرگ مردمي كار طالبان وحشي است، داعش اي در كار نيست،

قتل مردم شمالي و قتل مردم مزار و يكه اولنگ كشتار بي رحمانه مردان ، زنان و كودكان توسط طالبان را اگر نوجوان امروزي نمي دانند ما و نسل بزرگتر ما شاهدان زنده آن بوديم و مَي دانيم، واقعيت تلخ اين است طالبان به بيشتر از هر چيزي به ستيزي مذهبي و كشتار قومي باور دارد و متعهد است تا دين و افغانستان !

>>>   Shams
داعیشی در افغانستان وجود نداره چند نفر را چتلستان به چهره داعیش حمایت میکنند داعیشی که در عراق و سوریه کمر تا حالا راست نکرده اینجا نمیتانند باشند فقط با نام داعیش همو طالبان و دشمنان افغانستان ظهور کردن و وحشت می افرینند

>>>   در كابل جانم را ميگيرند و ميگويند هزاره هست، در غور به رگبارم ميبندند استدلال ميكنند كه تاجيك است و در سمنگان عزيزم را از من جدا ميكنند و به من مي باورانند كه ازبك است. تو را از من و من را از تو به بهانه هاي واهي جدا ميكنند تا شاهرگ وحدت و انسان دوستي مان را قطع كنند. با دستان گره كرده تر از پيش بر اتحاد مان پاي مي فشاريم. دوران سختي را ميگذرانيم ، همگي هوشيار باشيم.

پلان هاي راكتيار وطالب را اينها تشريح كردند و هنوز هم تنها ما دنبال وحدت ملي باشیم.

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
گلبدين در پيام عيدي سال ١٣٩٢ خود هموطنان عزيز هزاره ي ما را به نسل كشي تهديد كرده بود. احتمالا بسياري ها فرموش كرده باشند.
حکمتیار به هزاره‌ها هشدار داده بود که "آنروز فرا خواهد رسید که مردم مظلوم افغانستان برای احقاق حقوق غصب شده شان کمر ببندند و در آن زمان در هیچ گوشه کشور پناه‌گاهی برای خود نخواهند یافت. بعضی از آنها به ایران فرار خواهند کرد و ایران هم با آنها سلوک وحشیانه و بیرحمانه خواهد کرد."


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است