عفو بین‌الملل از جنایات آمریکا در رقه
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۹    ۱۳۹۶/۶/۴ کد خبر: 137698 منبع: پرینت

سازمان عفو بین‌الملل هشدار داد در نتیجه جنگ با داعش در شمال سوریه وضعیت وخیمی برای غیرنظامیان در شهر رقه به وجود آمده و آمریکا تاکنون صدها نفر از مردم را کشته است.

«سازمان عفو بین الملل» درباره وضعیت غیر نظامیان در شهر رقه، هشدار داد و اعلام کرد که مردم در این شهر محاصره شده و از همه جهت زیر آتش قرار گرفته‌اند.

این سازمان از همه اطراف درگیر خواستار حفاظت و توقف اقدامات خصمانه و باز کردن راه امن برای حرکت غیرنظامیان شد.

طبق گزارش سازمان عفو بین‌الملل در 14 ژوییه گذشته، جنگ بین داعش و «نیروهای دمکراتیک سوریه» از یک سو و داعش با نیروهای ارتش سوریه از سویی دیگر، حدود 240 هزار نفر غیر نظامی آواره و دست کم 1400 نفر کشته شده‌اند.

شهر رقه از آغاز ماه ژوین گذشته در محاصره «نیروهای دمکراتیک سوریه» است که تحت حمایت «ایتلاف بین المللی» (ضد داعش) به رهبری آمریکا قرار دارد. داعش در این شهر همزمان در جنوب رقه نیز با نیروهای ارتش سوریه که از حمایت روسیه برخوردارند، درگیر بوده است.

سازمان عفو بین الملل در این گزارش که در وبسایت رسمی آن منتشر شد، اعلام کرد، که حمله های ایتلاف تحت رهبری آمریکا برای بیرون راندن داعش از رقه، صدها غیرنظامی را کشته و در صورت تشدید درگیری‌ها سایر مردم نیز در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند.

این سازمان همچنین ادعا کرد، نیروهای سوری با حمایت روسیه بدون تفاوت قایل شدن بین غیرنظامیان و داعش در جنوب رقه حملاتی با بمب‌های خوشه‌ای انجام داده است.

نجات یافتگان و شاهدان به سازمان عفو بین‌الملل گفته‌اند، هر فردی که برای فرار از رقه تلاش کند با تله‌های مین گذاری شده یا تک تیراندازهای داعش یا با حمله های هوایی و توپخانه‌ای نیروهای ایتلاف یا هواپیمای روسی مواجه می شود.

یکی از نجات‌ یافتگان گفت «ایتلاف بین‌المللی عادت کرده هر قایقی را که از رود فرات عبور کند،‌ هدف بگیرد. این راه، از اندک راه ها برای خروج از شهر برای مردم است».

این سازمان همچنین با این هشدار که نبرد در مراحل نهایی است و خطر در حال افزایش است، خواستار اتخاذ تدابیری بیشتر برای حفظ جان غیرنظامیان شد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
رقه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است