حکومت در جنایت میرزاولنگ شریک است
حکومت در جنایت میرزاولنگ شریک است. یک هفته محاصره می کند، دشمن بیرون می آید، داخل دره می شود، جنازه شهدا را می کشند، فردا دوباره طالبان مسلط می شوند. معنای این کار از نظر نظامی میدان دادن به دشمن است 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۱    ۱۳۹۶/۶/۲ کد خبر: 137687 منبع: پرینت

در نتیجه سقوط دره میرزاولنگ در ولایت سرپل کمابیش شصت تن کشته شدند و تا کنون سه گور دسته جمعی کشف شده است و دست کم پنجصد خانوار از آنجا آواره گشته اند. برخی از نهادهای حقوق بشری و شاهدان عینی می گویند که طالبان و د اعش در همکاری به این منطقه حمله کرده اند و جنایات ضد بشری را مرتکب شده اند. این نخستین باری است که از همکاری طالبان و داعش در یک جنگ سخن گفته می شود. آیا از داعشی که در سمت شمال افغانستان سخن گفته می شود آیا هما داعشی است که از آنها به نام شاخه خراسان نام برده می شود؟ و یا اینکه این داعش استهاله طالبان دیروز است؟ آنها در سمت شمال به دنبال چه هدفی هستند. گسترش فعالیت های بیشتر نظامی سیاسی، طالبان و داعش در سمت شمال افغانستان چه عکس العمل های را می تواند برای کشورهای همسایه ما در آنسوی دریای آمو و عمدتا برای روسیه به بار آورد؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، جاوید کوهستانی آگاه امور نظامی در برنامه «گفتمان» گفت: در بعضی جاها درگیری های بسیار شدیدی میان گروه های داعش و طالبان انجام شد اما در تیبره، بدخشان و در کوهستانات و صیاد یک همسویی و هماهنگی میان نیروهای خارجی و کسانی که مربوط به داعش هستند با بخشی از طالبان وجود دارد. اکثرا یک هماهنگی مخصوصا عملیاتی را که در میرزاولنگ انجام دادند و جنایتی که صورت گرفته کاملا مشهود است. ویدیوها و تصویرهایی که از آنجا به دست آمده و نشر شده نیز گواه این مساله است.

وی افزود: در سال های قبل هم شنیدیم و به یاد دارم که از نشست طیاره های هلی کوپتر در ولایت سرپل مخصوصا در منطقه کوهستانات بارها یادآوری شد. بسیار مشهود است که کسانی که جنگجوهای خارجی را به شمال افغانستان انتقال دادند با آن طالبانی که در خط آن سازمان های استخباراتی یا سازمان های منطقه ای و فرامنطقه ای هستند این هماهنگی ها را ایجاد می کنند. یعنی توان یا ظرفیت مدیریت جنگ را دارند. بسیار روشن است که جنگجویان را از جنوب افغانستان حتی از ساحه برکه و جرگه بعد از جنگ قندوز به ولایت سرپل انتقال دادند.

کوهستانی در خصوص هدف انتقال تروریزم به شمال گفت: هدف این انتقال این است که می خواهند از شمال افغانستان وزیرستان بسازند. هدف از وزیرستان ساختن هم متمرکز ساختن روسیه به مرزهای قدیمی و مرزهای جنوبی شان است. چون بحث رقابت هایی که در اروپای شرقی وجود دارد در اوکراین وجود دارد و بحثی که در خلیج صورت گرفته و در سوریه و عراق برای اینکه روسیه را متوجه بسازند، مشعول بسازند و برای این کشور دردسر ایجاد کنند در مرزهای گذشته و جنوبی اش یکی از دلیل های کشیدن جنگ در شمال افغانستان است.

وی ادامه داد: بحث دوم، خالی کردن پایگاه های اجتماعی رهبران شمال افغانستان است. رهبرانی مانند جنرال دوستم، عطامحمدنور و در بدخشان از رهبران نیروهای مقاومت که پایگاه های این افراد تاثیرگذار در ساختار قدرت است جای آنها را به نیروهای مخالف مسلح بدهند که اینها این توانایی های اجتماعی شان را از دست بدهند و دیگر قدرتی در برابر برنامه های خارجی ها که مدیریت کننده این جنگ هستند نداشته باشند.

این آگاه سیاسی، در خصوص اینکه چرا در نهادهای امنیتی اجازه داده می شود چنین کارهای انجام شود گفت: چند تا عامل وجود دارد، نفهمی، ضعف دانش، افراد بی پروا و دور از مناسبات امنیتی و دفاعی که در قدرت می آیند و ظرفیت مدیریتی ندارند، آگاه نیستند، آکادمیک نیستند تجربه ندارند و در گذشته نبوده اند، اهداف شان را نمی دانند افراد تصادفی هستند که آمده اند بر سر نهادهای مهم امنیتی قرار گرفته اند و این واقعا ضعف مدیریتی است و می تواند از پیش آنها اشتباه شود و غلط شود. یک بخش هم عمدی است. وقتی شما اسناد تهیه می کنید. اسناد یک نهاد معتبر که سازمان ده و رهبری کننده است شما می آیید دشمن تان را تعریف می کنید در صدر اول آن از یک سال قبل می گویم نوشته می شود داعش، بعد از آن نوشته می شود جنگجویان آسیای میانه، بعد از آن نوشته می شود سپاه صحابه و جنگجویان پاکستانی، بعدش شبکه حقانی و پنجم هم طالبان. این استراتژی امنیتی است که توسط نهادهای دست اول کشور سال قبل ترکیب شدند که افغانستان در آن زمان شاید تمام جنگجویانی که حضور داشتند، سه هزار جنگجوی داعش بیشتر در افغانستان نبود و هنوز داعش در شمال به طور کلی نرسیده بود. شبکه حقانی جزو طالبان هستند که می آیند و در بین شان می جنگند اما اکثریت جغرافیای افغانستان توسط طالبان کنترل می شود و جنگ را در این شانزده سال طالبان ادامه دادند. مجموعه تلفاتی را که ما در هلمند و در بدخشان و فاریاب و هرجایی دیگر داشتیم در برابر طالبان داشتیم یعنی بیشترین حجم تلفات یعنی نود درصد تلفات ما در جنگ با طالبان بوده است ولی ما طالبان را دشمن درجه اول تعریف نکردیم و آنها همچنان به راحتی به کشتار ادامه دادند.

کوهستانی معتقد است حکومت کنونی ما حکومت طالبانی است و افزود: از ابتدای شکل گیری وضعیت سیاسی افغانستان، سازمان های استخباراتی منطقه و سازمان های استخباراتی که طالبان را شکل دادند به منظور رسیدن ایجاد عمارت کبیر اسلامی به آسیای میانه، توسط مجموعه انسان های این جامعه این تجاوز در مقاومت به عقب رانده شد و همان سازمان هایی که طالبان را تشکیل کرده بودند که می خواستند جانشین حکومت مجاهدین بسازند، همان سازمان ها امروز حکومت افغانستان را رهبری می کنند. افراد طالبان در رده های رهبری حکومت افغانستان افرادی در بالای بلندترین نقاط کلیدی رهبری جابجا شدند. اینها انتقام شکست طالبان را، انتقام دوران مقاومت را، انتقام شکست پاکستان را و سیاست های انگلیس و عربستان سعودی را از ملت و مردم شمال می گیرند و این مهره ها آمده اند جابجا شده اند. مهره هایی که اصلا نبوده اند و حامی طالبان بوده اند. اقتدار امنیتی ما را رهبری می کنند. اینها وظیفه شان همین است.

وی در این خصوص ادامه داد: همین سه ماه قبل دیدیم یک روز در سر کوتل خیرخانه 17 موتر 309 را متوقف ساختند و صد و چهل نفر را پیاده کردند که به شمال افغانستان بروند. ما در رسانه ها فریاد زدیم و حتی در برخی جاها مردم تظاهرات هم کردند اما حکومت کجا بود و چه کرد؟ با اینکه خبر دار شد. بنابراین حکومت افغانستان در جنگ شمال شریک است. جنگ مدیریت شده است. حکومت افغانستان در جنایت میرزاولنگ خودش شریک است. یک هفته محاصره می کند، دشمن بیرون می آید، داخل دره می شود جنازه شهدا را می کشند فردا دوباره طالبان مسلط می شوند. معنای این کار از نظر نظامی میدان دادن به دشمن است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
میرزاولنگ
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   مژده‌ی خوبی برای‌تان دارم!
کتاب «قهرمانان واقعی جنگ استقلال افغانستان» اثر استاد غلام محمد محمدی تازه از چاب برآمده است. این کتاب در گیرنده‌ی جزئیات جنگ استقلال افغانستان، قهرمانان جنگ، حقایق و وقایع آن دوره است. هم‌چنان چه‌گونه‌گی تبدیل نام خراسان به افغانستان، تسلط دوباره‌ی انگلیس به این کشور، کمیدی وزیر محمداکبرخان و موارد و جزئیات تازه و خواندنی در این کتاب به پژوهش گرفته شده‌است.
خواندن این کتاب را برای همه توصیه می‌کنم.

پ.ن: فرتورها از جریان روگشایی کتاب یاد شده است.

>>>   كب هاى بيت المال هست!! به اصطلاح مقاومت و به نام مجاهد شمال. اينها همان مردم نبودند كه به ٥٠٠٠٠٠ هزار و ١٠٠٠٠٠ هزار خو را ليلام و به فروش رساندند و به ذلتى و ذليلى سر ماندند؟ به اصطلاح مقاومت و تيكه داران جهاد إز در ماندكى و بيجاركى و شكست مطلق كه إز دست طالبان خورده بودند به هر جايز و ناجايز سر ماندند كه انتقام شكست خود را در مقابل مردم أفغانستان بكيرند كه بالاخره به وطنفروشى، خيانت، تن دادند. خودت جاويد جان همان كب هاى كه ١٦ سال بيش مى زدى حالا هم همان سخنان را به وجه ديكر توزيع مى دارى بدون اينكه فكر كنى كه مردم ان مردم ١٦ سال بيش نيستند حالا همه ميداند كه شما ها به هيج جيزى اعتقاد و باور نداريد! شما قبر تان را خودتان كنديد و جهره هاى نا باك خودرا رسوا كرديد!! اكر يك كمك شرافت و مردى و افغانيت در شما مردم باشه بايد كه ديكر إز سر مردم دست بردار شويد و اكر نه خداوند نيست و نابود تان كند!!

>>>   Soraya Baha
دفاع از عطا محمد نور دفاع از شرف و آرمان انساني و تعهد اخلاقي ماست، عطامحمد نور یگانه زمامداری است که در برابرفاشیسم غنی قامت برافراشت. پیآمد آن توطئه سازمان يافته ارگ است که گوش بریده مومند را ابزاری ساخته اند برای درهم کوبیدن عطا محمد نور ، اما دریای خون صدها جوان بهای یک قطره خون این گوش بریده مقدس را برنمی تاباند.

>>>   محمد شهاب
داعش پروژه ای امریکایی در شرق میانه است . در افغانستان هر جنایت که انجام می یابد توسط طالبان تروریست وحشی است. منظور از ذکر اسمای چند وطنفروش جنیات کار که در بالا ذکر شد ، اینست که اینها ماموران دولتی و مهره های مزدور اجرای این برنامه هستند.

>>>   طا صفوی
از واژه طالبان " افغانی "بخاطر خدشه دارنشدن همان وحدت ملی خیالی؛ بهتر است طالبان جنوب افریقا بگویید.

>>>   خبرعاجل...
طالبان افغان باز درمسجد امام زمان واقع قلعه نجار های خیرخانه جنایت آفریدند. تاحال اجساد 5 زن و3 کودک ازدرون مسجد بیرون شده است وهنوز درگیری دوام دارد.

>>>   Gul Agha Juyan
نفرین بر وحدت ملی دروغین و زهر آلود!
در مورد حادثه خونین بر مسجد حضرت امام زمان(عج) در شهر کابل.😢
حکومت متقلب و تروریستی اوغانها در کشور نسل کشی براه انداخته و به هر طرفندی در پی اجرأ این پروژه غیر انسانی و ددمنشانه خویش میباشد.
و حادثات بوقوع پیوسته در کابل، غور، سرپل، فاریاب، کهندژ، بدخشان،هرات و ... بیانگر این هست که نه طالبی و نه داعشی توان این کُنشهای مخرب را دارد! بلکه همه ی این جنایات توسط مثلث شیطانی و فاشیستی(غنی جنایتکار جمع تیم خونخوارش، کرزی منافق جمع باند فاسد و تروریستی اش و خلیلزاد حرامزاده جمع لابیهای شیطان صفت مقیم آمریکا و در کل غرب) بر علیه مردم مظلوم ما استفاده میشود و همه انسانهای صلح دوست و مظلوم را بخاک و خون کشانده اند.
من سیاسی فکر نمیکنم و در پی وحدت ملی دورغین هم نیستم، بلکه چیزیکه واقعیت هست را بیان کردم.

>>>   کاملا درست است

>>>   صالح: «داعش واقعی در افغانستان نیست»
حمله بر مسجد امام زمان را طالبان زیر نام داعش مرتکب شده اند.
سالهاست من یاد آور میشوم که داعش واقعی در افغانستان نیست. اینهایی که زیر نام داعش کشتار میکنند هسته ها و شبکه های طالبان اند که با گرفتن مزد بیشتر حملات بر هموطنان شیعه ما را سازمان میدهند. در ریشه هیچ فرق میان طالب و دعش وجود ندارد. هر دو از دید فکری و پایگاه حمایوی از یک نقطه آب میخورند.
صالح یاداورمی شود که در منطقه قلعه نجار ها بزرگ شده است و به یقین وی هیچ نوع اختلاف میان شیعه و سنی در آنجا وجود نداشته و ندارد .

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
#حقيقت_تلخ
منبع از وزارت صحت عامه كه نخواست اسم اش گرفته شود در گذشته هم در انفجار زنبق آمار را گفته بود اما كسى باور نكرده بود بعد به حقيقت مبدل شده بود بدون دروغ مطبوعات و دولت 187 نفر كشته و251 نفر هم زخى از ملكى و نظامى در رويداد قلعه نجار ها ثبت شده است.

>>>   طالب و داعش ویا گلبیدنی و خلقی ویا کرزی ئی و اتمری ندارند۰ اوغان که شد همه باهم هستند و همه باهم دست دارند۰ یادتان رفت که کرزی چگونه طالب جنایتکار را حمایت کرد و کلمرغ متقلب چگونه بقایای این وحشی ها رابنام گویندگان یک زبان خاص از زندانها رهاکرد ۰

>>>   Salam
تشويش نكنيد ، دو سه روز بعد حافظه ما دو باره پاك مى شود و اين خون ها را فراموش مى كنيم و باز همان غنى است و همان اتمر و آقاى حكمتيار و هم ما كه دنبال اينها روان ايم و وزراى شان تبريك مى فرستيم و جز همين حكومت و همين حاكمان جهان مان خالى خواهد بود و همه چيز به اشاره ارگ و سفارت امريكا خواهد چزخيد ، هفده سال چنين بود و هفده سالهاى ديگر هم چنين خواهد بود . وقتى جنبش روشنايى با غنى نشست و رستاخيز تغيير جاده افتتاح كرد و بازمانده گان و ياران كشته شده ها همسفره قاتلان شدند با آنها پيك بلند كردند ما كى باشيم كه خمار مبارزه باشيم .
ايكاش مردم داشتيم !

>>>   کو هستا نی صا حب من به وجود افتخا ر می کنم خدا و نور و دوستم صا حب را تو فیق بدهد تا اینکه پشتو ن های غو ل را از بین ببرید و یک نظام پا ک ویک شخص دلاور را در راس دولت بیا ورید تا از این قو م کو چی نجا ت یا بیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است