معادن افغانستان هدف اصلی آمریکایی ها می باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۴    ۱۳۹۶/۶/۲ کد خبر: 137672 منبع: پرینت

امریکا از سال 2001 بدینسو هر ماه مبلغ 3.9 میلیار دالر مصرف را متقبل شده است با توجه به گزارش سیگار در مجموع 16 سال حدود 748 میلیارد دالر مصرف کرده است. در این مدت 16 سال آمریکا بیش از 2 هزار کشته و 20 هزار عسکر زخمی داشته است.

با متقبل شدن این همه مصرف و این همه ضرر خروج بدون دست آورد. برای ترامپ که تاجر و سرمایه دار است مورد قبول واقع نشده چون ترامپ می داند که افغانستان معادن نادری چون اورانیوم، لیتیوم، طلا، مس و غیره به ارزش 3 تریلیون دالر دارد.

در صورتی که در این سال های آخر یک شرکت چینی به نام MCC مس عینک را که دومین معدن بزرگ مس دنیا است را قرار داد کرده بود به دلیل کشف شهر 5 هزار ساله بودایی این پروژه به تعویق افتاد. از سویی دیگر سمت شمال افغانستان که سرشار از منابع نفت و گاز است به شدت نظر روس ها را به خود جلب کرده که امریکا نیز بر این موضوع واقف است و نمی خواهد رقیب های روسی و چینی اش از آن استفاده بکنند.

به نظر من ترامپ تصمیم بر این دارد تا مصارف کشورش را که در طی این 16 سال متقبل شده را دوباره از معادن افغانستان به دست آورد و خدا کند که راه درست را پیش گیرد تا با برقراری امنیت در افغانستان باعث فعالیت شرکت های خصوصی خارجی و داخلی به طور قانونی شود که سود آن شامل حال همه شود.

شاهزاده حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معادن افغانستان
استراتژی افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   شايد كدام مزاق كرده باشد اول هدف انها امنيت است ،،،،،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است