فقدان وجاهت حقوقی در سخنان سرور دانش
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۴    ۱۳۹۶/۵/۳۱ کد خبر: 137579 منبع: پرینت

در حالیکه انتظار می رود استاد دانش باید در هر شرایط به حیث حامی و مرزبان مفردات حقوقی و میثاق ملی کشور باشد؛ اما سخنان اخیر وی مبنی بر عدم مصلحت در تعدیل قدرت و تعمیل موافقتنامه در راستای تدویر لوی جرگه ی تعدیل و تطبیق نظام پارلمانی دور از وجاهت علمی، حقوقی و حتی مصلحتی است.

1-طرح استدلال اینکه دولت مقدور نیست ، یک استدلال ضعیف و سخیفی بیش نیست. زیرا این همه کشورها عملا حمایت گراییده های دموکراتیک هستند و نه رویکرد تمامت خواهانه. بهتر است بگویند تیم اشرف غنی هیچ انگیزه ای برای تامین بودجه و زمینه سازی برای اجرای موافقتنامه ندارد.

2-برکسی پوشیده نیست که عامل اصلی اختلاف فعلی در کشور همین فرار حکومت از اجرای موافقتنامه و عملکرد تمامت خواهانه و تمرکز در قدرت است. نکند منظور وی از اختلاف در میان تیم وی باشد و الا معلوم است که اختلاف فعلی مهتر و بدتر از یک اختلاف تخیلی و فرضی است.

3-تاسف بشتر در این است که عده ای با وجود ضعف آشکار در این گفته ها هرگونه نقد بر گفته های استاد دانش را "خط قرمز وناروا" پنداشته و گفته اند که حتما ایشان چیزهای را کشف کرده اند و می دانند که دیگران کوچکتر از آنند که رمز و راز آن را بفهمند. اینان چیزی نمانده که باب علم در این مساله را مسدود اعلام نمایند.!!

محمد عیسی رحیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دانش
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   دانش یک استاد بزرګوار و نفر دوم افغانستان است چون میداند که فدرالی یعنی یک مشت دزدان و مزدوران بیګانه که میخواهد در فدرال بودن جاسوسی خود را بدون کدام درد سر کند و سیستم پارلمانی یعنی چند حیوان درنده. در یک طویله خانه باهم جمع شده و همرایی زندهګی مردم بازی کردن
زنده باد دانش .

>>>   باسخنان جناب معاون صاحب دوم صد فیصد موافق هستیم ایشان افغانستان رانمیگذارد توته توته شود افرین خوب گفتی معاونصاحب

>>>   نوشته اقای رحیمی کاملا" تائید است
صابر از کابل

>>>   دوره اين حكومت در خلاصي است، فعلاً بايد براي جايگزين آن فكر نمائيم، كه كيها جا نشين خواهند بود؟ اتمر؟ گلبدين؟ طالب؟ داعش؟

>>>   خدا کند حقیقت نداشته باشد. میگویند آقای دانش بخاطر اظهاراتش پنج ملیون دالر از قبیله گرفته است. اگر خدای نخواسته واقعیت باشدباید فاتحه ملت را خواند.
تمنا از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است