راهبرد جدید امریکا و سرکوب تروریستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۶    ۱۳۹۶/۵/۳۱ کد خبر: 137573 منبع: پرینت

راهبرد جدید امریکا در قبال افغانستان، بر سرکوب تروریستان طالب و فشار بر حامیان شان استوار است که این به خودی خود نوید بخش است اما آنچه که جبهه‌ تمامیت خواهان و تروریست پروران را در سیاستگزاری امریکا بر افغانستان تقویت و جبهه مخالف را تضعیف می‌کند، خوشبینی از یک گروه و بدبینی گروه دیگر در نزد امریکایی‌ها نه، بلکه حضور لابی‌های خوابیده در واشنگتن است که با مصرف از امکانات مالی حکومتی برای حمایت از تفکرشان لابی می‌کنند و تا دیگر روز سناریوهای امریکا را دچار تغییر می‌کنند آنگونه که دونا روهرا باکر، نماینده مجلس این کشور از نقش منفی خلیلزاد در تدوین سیاست امریکا در افغانستان 2002 پرده برداشته بود.

اما در سوی دیگر سیاستمداران حوزه مخالف تفکر حاکم، نه به این کار بلد اند و نه پولی برای آن هزینه می‌کنند. بگونه نمونه گزارش‌ها می‌رساند که دستگاه ریاست جمهوری افغانستان، به ظن قطعی بودن برد هیلاری کیلنتون در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، مبلغ 20 میلیون‌ دالر به کمپین او پرداخته است تا در آینده‌ سیاست آمریکا بر افغانستان، حرف خود را داشته باشد.

پس حالا پیروزی استراتژی سرکوب تروریستان در افغانستان، در کنار چگونگی اجرای این راهبرد توسط امریکا، مستلزم هوشیاری و مدیریت گروه‌های مخالف طالبان و سیاست‌حاکم است.

آثار حکیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استراتژی آمریکا
خلیلزاد
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا راهبرد جدید خودرا به پاکستان بکارببرد وباعث تفرقه اندازی درکشور مانشود.

>>>   یادتان است که چقدر سینه چاکان امریکا بودید و می گفتید با امضا سند افغانستان فروشی امنیت دوباره به افغانستان می اید اما چی شد بعد از سالها؟ امروز دوباره بازم شما خوشحال هستید و می گویید که این استراتژی بر اوضاع جاری افغانستان و امنیت جواب خواهد داد؛ سخت در اشتباه هستید و هیچگونه تعغیری نخواهد امد . باور کنید اگر استراتڙی جواب میداد مطمین باشید در این ۱۶ سال جواب میداد .
حبیب الله یوسف زی

>>>   بنظرمردم وکارشناسهای سیاسی افغانستان راهبرد جدید امریکا اینست که بشدت جنگ بیفزاید تفرقه رامیان افغانها بیشتر بسازد وتشکیل گروهای مختلف تروریستها را زیادبسازد مردم حالی درطول همین مدت
خوبتر بهتر دوست ودشمن ونفاق اندازیها را که امریکادرکشور پیش میبرددرک کردند.
.

>>>   رئیس جمهوری که دیروز روز استقلال افغانستان را تجلیل کرد چر امروز به حلقه غلامی امریکائی افتخار میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است