حمله های صوتی مرموز به دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۹    ۱۳۹۶/۵/۳۱ کد خبر: 137512 منبع: پرینت

دیپلمات‌های آمریکایی و کانادایی که در حال خدمت در هاوانا پایتخت کوبا هستند، از حمله های صوتی مرموز آسیب دیده و با مشکلات شنوایی روبرو شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری کنگره، در حالی که پیش از این گزارش هایی درباره آسیب دیدن دیپلمات های آمریکایی و کانادایی در کوبا به خاطر حمله های صوتی مرموز منتشر شده بود، سی ان ان اعلام کرده است که دیپلمات های بیشتری در معرض این آسیب ها قرار گرفته و به مشکلات شنوایی دچار شده اند.

حمله های صوتی مرموز اماکن دیپلماتیک آمریکا و کانادا در هاوانا را هدف قرار داده و این حمله های به اعضای خانواده های این دیپلمات ها آسیب وارد کرده است.

دو مقام دولت آمریکا اعلام کرده اند که تاکنون بیش از 10 نفر از اعضای خانواده های دیپلمات های آمریکایی در کوبا، تحت درمان قرار گرفته اند.

شبکه سی ان ان افزود: 5 دیپلمات کانادایی و اعضای خانواده های آنها نیز با مشکلات مشابهی روبرو شده اند.

این گزارش ها در شرایطی منتشر می شود که تنش بین آمریکا و کوبا پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، بار دیگر بالا گرفته است. ترامپ مخالفت شدید خود را با بهبود روابط واشنگتن با هاوانا اعلام کرده است.

واشنگتن پست در ماه اوت اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا 2 مقام کوبایی را از سفارت این کشور در واشنگتن اخراج کرده است. این اقدام پس از افشای گزارش های اولیه درباره حمله های صوتی علیه دیپلمات های آمریکایی در کوبا انجام شده است.

مقام های کوبایی وعده داده اند که درباره این اتفاقات تحقیق خواهند کرد. سی ان ان گزارش داده است که این حمله های با استفاده از سلاح های پیچیده ای صورت گرفته است که فراتر از دامنه صداهای قابل شنیدن بوده است. این سلاح ها موجب سردرد و کاهش شنوایی و حالت تهوع می شود.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا از دولت کوبا خواسته است تا درباره اینکه چه کسی عامل اصلی این حمله های بوده، توضیح دهد.

دولت کوبا نیز اعلام کرده است که مسوول این اتفاقات نبوده و هرگز اجازه استفاده از چنین سلاح هایی را در داخل مرزهای خود نمی دهد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
کوبا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است