عقده ‌مندی، حکمتیار را به هذیان ‌گویی وا داشته است
من مي‌خواهم به حكمتيار بگويم كه با داشتن انديشه‌هاي نژاد پرستانه و جعل حقايق نمي شود كه پشتيباني قوم شريف پشتون را به دست آورد، برادران پشتون ما به خوبي مي دانند كه تو که هستی و از کجا آمده‌ای 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۶    ۱۳۹۶/۵/۳۰ کد خبر: 137502 منبع: پرینت

عدم تطبیق عدالت در کشور، ناکارایی، فساد و انحصار قدرت سياسي، استبداد سياسي در محتواي رژيم هاي پادشاهي و کودتایی سبب عقب‌ماندن و فقر همه شهروندان کشور شده است اما با وجود همه نابساماني هاي اجتماعي و اقتصادي و عدم كفايت كاري حكومت هاي ديكتاتوري در زمينه هاي پيشرفت اقتصادي و فراهم ساختن كار براي شهروندان، مردم افغانستان به خصوص مردم پنجشير مساعي به خرج مي دادند تا براي خود شغلي و حرفه اي پيدا كنند.

كار كردن ولو به هر سطحي كه باشد در يك جامعه كاملا طبقاتي و غير عادلانه، مي تواند سهم گيري افراد جامعه را در بازسازي كشور و بلند بردن سطح عوايد ملي نشان دهد. شهرونداني كه نتوانند در كارهاي اجتماعي سهم بگيرند و يا نقش شان در بازسازي و بلند بردن عوايد ملي يك نقش انفعالي باشد نمي توانند در بلند بردن سطح زندگي عام مردم نقش مثبت داشته باشند بنابراین رانندگی، مستري، داكتري، مهندسي، همه و همه كارهاي تکنيكي و اقتصادي اند كه مورد ضرورت و نيازمندي جامعه ما است.

تاريخ هميشه شاهد فرازونشيب ها بوده است، بسياري از گروه هاي اجتماعي در يك برهه تاريخ در يك موقف بلند سياسي و اجتماعي بوده اند و در يك مرحله ديگر در پايين ترين موقف اجتماعی. بسياري از اين گروه ها به مجرد دستيابي به قدرت توانسته اند مدنيت ها و فرهنگ هاي بزرگي را بسازند و به نسل هاي آينده به ميراث بمانند و كاركردهاي شان درج افتخارات تاريخ زندگي بشريت شود، بر خلاف این گروه هاي ديگري هم بوده اند كه نتوانستند به چنين افتخارات دست يابند. آنچه سبب برازندگي يك فرد يا يك گروه اجتماعي مي شود موضوع آفرينش فرهنگ و تمدن برای جامعه و جهان است.

انتقاد حكمتيار كه گويا مردم پنجشير كلینر بوده اند و با تکنيك موتر سر و كار داشته اند، يك انتقاد طبقاتي و متاثر از افكار مبتني به تعصب نژادي است. در زندگي امروز جوامع انساني كار يك شهروند كه شغل رانندگی داشته باشد با يك صاحب منصب نظامي يا داكتر هيچ فرقي نمي كند، همه در جامعه موقف شهروندي خود را دارند و از حقوق مساوي مدني و سياسي برخوردار اند و هر فرد با مسلك و رشته اي كه دارد با درنظرداشت استعداد خود به جامعه خدمت مي كند. در همه‌ جای دنیا یک راننده با عزت از یک سیاستگر خاین و یک کلینر انسان‌دوست از یک تروریست مدعی رهبری نیک‌نام و با عزت و مورد حرمت همه انسان‌ها است.

همین طور مطابق آموزه‌های دین مبین اسلام و فرهنگ پذیرفته شده انسانی‌، هیچ انسانی از انسانی برتری ندارد بجز در عملکردش. پس یک کلینری که به مردم خدمت می‌کند با یک تروریستی که کودک و زن و مرد را بیگناه را می‌کشد، هم در پیشگاه خدا برتری دارد و هم در نزد مردم.

حکمتیار که روزگاری با استفاده از دین می‌خواست خود را زعیم و رهبر بسازد اما از آنجایی که جز خودخواهی و قدرت طلبی و مزدوری به ارزش‌های دینی باور نداشت، نتوانست به اهداف اش برسد. اکنون که تسلیم نظام شده و با حمایت و پشتیبانی حلقات مشکوک بیرونی و داخلی روزگار می‌گذراند. از اظهارنظرهایش بر میاید که تعليمات ديني را فراموش كرده است و اکنون به مسایل قومی رو آورده است که روزگاری توسل به آن را تفرقه بین مسلمانان و کفر می‌خواند.

در مورد احمد شاه مسعود قهرمان ملي كشور همه آگاه اند كه خصوصيت آزادمنشی و آزادی خواهي در طبيعت وي نهفته بود. وي كسي بود كه بيشتر عمر خود را در مبارزه عليه متجاوزين خارجي سپري كرد به خصوص عليه دستگاه استخباراتی پاكستان. اگر مسعود مثل حکمتیار در خدمت استخبارات پاکستان می‌بود، امروز وی از زمامداران بلا منازع افغانستان مي‌بود. چنانچه که دشمني مسعود با آی.اس.آی سبب شهادت و قتل وي شد.

من مي‌خواهم به حكمتيار بگويم كه با داشتن انديشه‌هاي نژاد پرستانه و جعل حقايق نمي شود كه پشتيباني قوم شريف پشتون را به دست آورد. برادران پشتون ما به خوبي مي دانند كه تو که هستی و از کجا آمده‌ای.

احمدضیا مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
احمدضیا مسعود
نظرات بینندگان:

>>>   ضیا گل همه تاجکان هم شما دزدان و چپاولگران را می شنا سند اول خو خودت یک فاحشه سیاسی هستی تمام پنچشیری مانندی کل مرغان لاش خورند اگر مشروف لاش خوردن باشند نی در فکر تاجک است نی هزاره ونی ازبک با همه به خاطر لاش در جنگ می باشند یادت است زما نیکه بز داخل کابل شد انهم به زور هزاره ها ازبک ها معلوم شد چی بد بختی بالای مردم هزار و بعداْ بالای کلم جم اورد ایا مردم هزاره جنایت افشار را را فراموش می کنند زما نیکه طالب در کون مسعود بز چوب را داخل کرد باز قوم هزاره برادر قوم ازبک داماد خوانده و سیاف شوهر خاله شد اول خ با تمام اقوام در جنگ بود مردم هم جکمتیار را جنایت کار فکر می کند و شما مسعودیان دزد ورهزن را صد برابر بالاتر جنایت کار

>>>   مسعود جاسوس روس بود مى كوشيد تا با ديكر ممالك ذيدخل در أفغانستان هم رابطه بيدا كند مكر جندان بازاد نداشت!!! ديكران اصليتش را درك كرده بودند!!! مسعود إز ازادمنشى بو هم نبرده بود أو عغده داشت!!!

>>>   خواننده گان سایت وزین باید ابتدا گذشته آغای راکتیار(حکمتیار) را از دوران که دانشجو بود، مطالعه نمایند. آنگاه خواهند دریافت که اشخاص ...،طوری که ضربالمثل عام است، همیشه در زنده گی عقده مند هستند.واین خود یکی حکمت های آقای راکتیار است. در علوم اجتماعی و روانشناسی ،این خود یکی از انواع امراض روانی است. او در حالی که یک سال را هم در دانشگاه سپری نکرده است، انجینر خطاب می شود. در جهان تا وقتی که شخصی مدرک تحصیلی را خود رارسما" بدست نیاورده باشد، دادن کدام القاب، برایش مجاز نیست.
آرام

>>>   حکمتیار تازه به هذیان گویی شروع کرده اما شما از دیر زمان وظیفه دیگری ندارید بجز از یاوه سرایی.

>>>   بګزارید که دامن تان را بالا کند! ما دیدیم ! وندبازان یا جنرالان؟؟؟؟

>>>   برادر بسیار محترم و عالیقدر جناب احمد ضیا مسعود.
کلینر بودن نه تنها که شرم نیست بلکه افتخار هم است زیرا با زحمت و کار شاقه از راه حلال برای خود و فامیل خود نفقه تهیه میکند.
میگویند که حضرت پیغمبر دست کارگر را می بوسید که این یک بزرگترین افتخار برای یک کارگر است و کلینر هم یک کارگر است.
کلینر کار میکند و زحمت می کشد.کلینر دزی نمیکند، رشوت نمی خورد، مال مردم و دارای های عامه را دزدی نمی کند، ظلم نمی کند، قاتل نیست.
شما کاملآ درست فرموده اید که گلبدین به هیچ وجه نمایدگی از قوم شریف پشتون نمی کند. او قاتل هزاران پشتون شریف و مجاهد است.او شهر کابل را به ویرانه تبدیل کرد و هزاران هم وطن بیگناه ما را به شهادت رساند.
جای شرم و تاسف این است که شما با همین گلبدین قاتل و جنایت کار معامله کرده و خون هزاران خواهر وبرادر بی گناه ما را زیر پاه گذاشته و او را به صفت صدراعظم بالای مردم تامیل کردید. او در آن وقت برای شما برادر حکمتیار بود. و روزیکه شما همه از ترس طالب فرار را بر قرار ترجیح دادید برادر حکمتیار!!! را تا نزذیک طیاره هم بدرقه کرده وبا عزت و احترام او را به ایران فرستادید. گویا که خون شهدای کابل را به او بخشیدید.
جای تاشف است که امروز که بادار مشترک شما که او را به کابل آورده تا جنایت دیگری را توسط او عملی کند، شما ناله و شکایت را شروع کرده اید.
با احترام
عمر

>>>   به فکر بنده عمر پنجشیری ها در سیاست افغانستان پایان میابد
و انشاالله به زور خدا از ای نجسها و روی سیه های تاریخ همه نجات میابیم
خالد از هرات

>>>   درست انچه شما فرموده اید حکمتیاربه چهار کتاب ملامت وشخص ناروا وقاتل ومزدور و... میباشداماخاکم به دهن وخداوند مرا ببخشد ودر زمره ای گنهکارانم حساب نکندقهرمان ملی واحمد شاه بزرگ هم با داشتن همچو برادر ها وهمسنگران مانند عبدالله وقانونی وبسم الله نا محمدی وصالح ومعنوی و...باور های بزرگ مارا درموردش به یاس ونا امیدی بدل ساخته امید های ملت را به ماضی وحال واستقبال به خاک یکسان نموده است حد اقل یک شخص شایسته ومناسب اگر از خود بجا میگذاشت ویایکی از رهروانش وتربیت یافتگان مکتبش از لوث پلیدی های دنیا وعوارض دنیوی منزه میبودندباز هزار بار قابل تحسین بود ولی با تاسف تا چشم کار میکند وتا دیده بدوزیم همه منحرف ومادی پرست وخود خواه وخود غرض بار امده اند اینجاست که اگر حکمتیارنه درهمه جنبه های بیاناتش مستحق نباشد کاملا به بی راهه هم نرفته وهرگاه اصل مقالش اعراض دارد سیاق گفتارش به حقیقت نزدیک وباور هاراوفق میدهدوباز اگر حکتیار اینه نیست واهن خیره وتاریک به نظر میرسد اما انچه اینه راست مینماید خود شکن اینه شکستن خطاست با این احساساتی شدن ها وبه دمب راست گردیدنهانمیتوانید با این طوفان بزرگ فاشیسزممقابله کردیگانه راه مبارزه ومقابله با این غلامان خارجی پیوستن به اسلام واراستن خود به صفات نیک است وبس چنانچه خود وی رحمت الله علیه جاذبه وکشیششاعتقادش به خدای بزرگ وتقوی وپرهیزگاریش بودکه ذره ای ازان به شما سازگاری ندارد
زیدالله بیگ از رخه

>>>   تمام مردم کابل از دست پنشیری ها در عذاب است هرچه بی ناموسی در کابل است پنشیری است

>>>   حکمتیار نسبت کهولت سن الفاظش را چوکات بندی کرده نمیتواند ،ورنه شاید مشاورینش بدانند که صحبت خیلی نا بهنگام نموده و دامادهای پنجشیری اش نیز قبول میکنند که خسرشان دیگر نمیتواند با ادبیات سیاسی ومسایل دیپلوماسی با مهارت صحبت کند ،ازهمه آنچه شنیدیم واقعا آقای حکمتیار یاد فراموشی دارد که قبل از تسلیم شدنش کجا بوده ؟ این شرم است و در سیاست مرگ .
احمد شاه مسعود در میدان وردک با طالبان براساس راپورهای که همکار خواهند بود ملاقات کرد وقتی برایش خبر دادند که طالبان میخواهند با چال و نیرنگ دستگیرت کنند ،چگواراگونه میدان را ترک کرد و بکابل آمد و جنگ را سازماندهی کرد ولی گلبدین توانست با استشاره سی آی ای سروبی را رها کند و صحنه سازی نماید تا طالبان بمرکز بیایند و مسعود که دانست بازی پیچیده در جریان است کابل را رها کرد.
امیرمحمد

>>>   گلبدین کدام ....است که به ضد مردم شریف ما خواه از پنجشیر باشد یا سایر نقاط گپ بزند.
گلبدین خیر که حتی بادار وی یعنی پرویز بیشرفت هم از همین مردم برادران ما در پنجشر شکایت دارد.
دل شان کفیده است و هیچ کاری هم کرده نمیتوانند. زیرا یک مرتبه کون خود را با مردم شمال جنگ داده اند.
میخواهم به گلبدین بگویم که یاد داری چقدر پاکستانی ها و عرب ها به همراه ات بود. این گناه ما نیست پاکستان دید که از دو دووس چیزی جور نمیشه به عوض تو طالب را آورد گناه مسعود کبیر در اینجا چی است که اینقدر تهمت میکنی.
یک وقت در زمانی که در پاکستان بودی هم همینگونه تهمت میبندیدی و میگفت که گویا مسعود کبیر با روس ها راه دارد که خیی مسخره است. درحالکیه خود تو ....با خلقی ها و کمونست های مانند تنی راه داشتی
شاهین شمالی

>>>   ای گبیدین وطنفروش!
جنگ جلال آباد در زمان رفیق نجیب از یاد ما نمیرد که قوای گلبیدین همراه با ارتش پاکستان چنان حمله کردند که نظیر آن را در طول جنگ های جبهه شاید ندیده باشیم.
پس بگو که ای اس ای با کی است. با تو یا با مسعود.
کی تو را به دروازه طورخم آورد و تسلیم حکومت فاشیستی کابل کرد. ای اس ای یا سی ای ای. راست بگو او بیغیرت.
من حیران هستم که چرا تو خجالت نمیکشی و اینگونه گپ های احمقانه را میزنی در حالیکه یک نوکر و چاکر بیش نیستی.

>>>   کل شما یکی هستین شما پیش برین ما تماشا میکنیم که این سریال خنده آورشما تاچی وقت ادامه پیدا میکند

>>>   ما هم میدانیم که خودت از کجا امدی چی خد مات را به این وط انجام دادید همه چیز برای مردم افغانستان معلوماست شما این قدر طرفه نرویدهر زمانیکه که از اریکه قدرت می افتید همه چیز خراب است بس است .

>>>   این خاندان کل وکور حالا دعوایی افغانستان را دارند همه میداند که کریزی هستید دوستم ګلم جم. افغانستان را دو دسته. برای تان تسلیم کرد که تاحلق مسلح بود باز هم ګریز کردید ولی حالا چی کون پاره ګی میکنید چندان کله نیستید

>>>   به همه کسانیکه خودرابه اصطلاح رهبر تنظیم های خاین وجنایت کار که تمام هستی افغانستان رابه تاراج بردید چیزی رابالای بادارهای تان بفروش رساندید خطاب مینمائیم که هیچ وقت نام هیچ ملیت شرافتمندرابه زبان کثیف تان نیاورید شمافقط چوروچپاول خویش رابکنید

>>>   Lalzad
امیر حزب اسلامی!
---------------
یا قهرمان تفکر فاشیستی و تعصب قبیلوی؟
=======================
* شاهان دیگران دزد و بچه سقاو اند...
* قهرمانان دیگران مزدور و جاسوس اند...
* جنرالان دیگران کلینر و موتروان اند...
* اما هر کی و هر چی از قبیله است، یا بابا است و یا انا...
+ + +
این تفکر از حکمتیار نیست! این اندیشه ای است که بانی آن محمود طرزی است و در طول یکصد سال گذشته، از دوران امان الله تا نادرشاه، ظاهرشاه، داود، تره کی، امین، نجیب، ملاعمر، کرزی و احمدزی عملا جریان دارد...
با یک تفاوت که طرزی ها، مهمند ها، امین ها، احدی ها، یون ها، طاقت ها و حکمتیار ها بر زبان می آورند؛ ولی کرزی ها، اتمر ها و غنی ها آن را خاموشانه و با لبخند عملی می سازند...
+ + +
آیا ما پند می گیریم یا اولی الالباب؟

>>>   وای برحالت تو حکمتیار خدا شرمانده ترا به هزیان گفتن شروع کردی و مردم قرن بیست یک را هم مثل خود احمق فکر میکنی همه ما میدانیم تو در گذشته وحال چه قسم یک شخصیت داشتی و داری افسوس به حالت

>>>   وای بر حال حکمتیار و مسعود! ان دو دادنهای یکدیګر را دیده اند!!!!!

>>>   تو. زنجو. باید بکلی آرام وخاموش باشی بخاطریکه هیچ نوع درایت کاری نداری افسوس به حال مسعود وطن دوست که مانند تو. برادر لاوده دارد ،خودت بهتر میدانی که چرا این قدر مردم از تو. بیزار اند بخاطریکه اهلیت وشخصیت ات را کاملآ از دست داده ای .
عبدالله ریحان

>>>   مسعود اگر برادر باغیرت و با ایمان میداشت امروز یک تسلیمی بخود حق نمی داد که بسته 5شیر را توهین کند. تو قصر ساختی بچه ات با صد موتر زره چکر میرود. دختر سالح با ده سیر طلا عروسی میکند . زن قانونی کمود طالایی دارد. عبدالله تان خو بخود تان معلوم است . هرقدر خیز و جست بزنید دیگر به درد تان نمی خورد. خود را هم در گیر زدن و.... بکویی یا نگویی پشتون ها از گلبدین حمایت میکنند ولی از تو زن خودت هم همایت نمی کند. بیغیرت. به بی غیرت بن هم همین پیمان صدق میکند. بخاطر پول و قدرت برادرت را کشتن خاموش بودی. قصه مجاهد راه پول و چور ختم است بلکل
بلخی

>>>   در تمام این تبصره ها یک جوان را پیدا نکردم که بگوید حکمتیار دروغ میگوید پینجشیری ها ۶۰۰ جنرال ندارد این به ان معنی است که بلی بسم الله خان حتی پنچر مین ها را هم به جنرالی رساند.
کلینر بودن واقعا شرم نیست اما اگر یک کلینر جنرال میشود سوال پیدا میشود که ایا این کلینر مانند بسم الله خان فاکولته خوانده است یا براستی ازحربی پوهنتون فارغ شده و به اساس مقررات نظامی مستحق این چوکی شده است.جالب این است که اگر از طفل پرسان شود باور نخواهد کرد که یک دوهم بریدمن در ظرف ۱۳ سال جنرال خواهد شد.باش هنوز سر بزرگش زیر لحاف است جل وپوستک شما از اب بیرون میشود.همه دروغ گویی و دزدی شما برملا خواهد شد چهره های اصلی شما ثبت تاریخ میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است