مسعود: آنچه حکمتیار بر زبان می آورد نو نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۵    ۱۳۹۶/۵/۳۰ کد خبر: 137467 منبع: پرینت

نقش بزرگان جهاد و مقاومت، بخصوص شهید مسعود برای مردم افغانستان، منطقه و جهان اظهر من الشمس است. کتاب ها، ژورنال ها، مصاحبه ها، مستندها به زبان های مختلف جهان در اختیار همگان قرار دارد و ضرورت به بحث نیست.

آنچه حکمتیار بر زبان می آورد حرف نوی نیست، فقط جمعی که از نزدیک آشنایی نداشتند، به عنوان یک رهبر تنظیم جهادی، آن هم پس از سال ها غیابت و ندامت همین که تحت پوشش پروژه صلح بیرون آوردندش، از وی تصور دیگری داشتند.

از روز اولی که سناریوی پیوستن وی به حکومت به نام صلح و با حضور در قصر حکومتی سلامخانه به نمایش گذاشته شد، جمعی امیدوار تغییر وی بودند و ما هم لبیک گفتیم اما به خوبی می دانستیم که پروژه دیگری در کار است، سرانجام همان بود و همان شد.

اینکه سخن خیری از حکمتیار نشنیدیم بر جایش بماند اما وقتی بگونه و با جملات رقیق و توهین آمیز، پر از خصومت و حسادت و عقده مندی، تجاوزات رسانه ای وی را در مقابل اقوام کشور می شنویم، ماهیت پروژه روشن می گردد، چون دستگاه های عقب این پروژه ها از قدیم برای مردم معلوم است. حالا نسل جوان می تواند به خوبی درک نماید که عامل جنگ های کابل و تفکرات ویرانگرانه از کجا منشا می گرفت.

اما نقطه مهم این است که پشت سر این سیاست موجود که مانند حکمتیار صدها پروژه انقطاب های قومی، بهم اندازی های سمتی، تبعیضات زبانی و تعصبات مذهبی را به کار انداخته و دامن می زند، کدام حلقات استخباراتی موقعیت دارند؟

از همه هموطنان با احساس، با درک و با درد در سرتاسر افغانستان خالصانه تقاضا داریم تا ضمن محکوم کردن این تجاوزات شنیع، در مقایل آنانی که در عقب این ادبیات نفرت انگیز می باشند چه در دورن دستگاه دولت باشند و یا استخبارت و حلقات خارجی با هشیاری صفوف خود را فشرده نمایند. در یک همگرایی و وحدت سرتاسری محکم بیایستند و اجازه ندهند کسانیکه با جنگ و انتحار و انفجار طی چند دهه نتوانستند افغانستان را سقوط بدهند، نگذارند که با سیاست های قومی، تعصب زبانی، تبعیض و تحجر این کشور را ویران سازند.

احمدولی مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
احمدولی مسعود
نظرات بینندگان:

>>>   تومیگی من خوب هستم اومیگه من خوب هستم پس بد کیست معلوم میشود بد ومجرم ما هستیم وشما تیکه داران اسلام حق بجانب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است