همکاری فرماندهان حزب اسلامی با طالبان در چمتال
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۷    ۱۳۹۶/۵/۲۹ کد خبر: 137425 منبع: پرینت

ولسوالی چمتال از وجود طالبان پاکسازی شده است.

عطامحمد نور، والی بلخ که رهبری عملیات پاکسازی ولسوالی چمتال را بر دوش گرفته است به یک گفته است که برخی فرماندهان حزب اسلامی بر پوسته‌های مردمی در ولسوالی چمتال فشار وارد می‌کنند تا پوسته ها را به طالبان واگذار کند.

والی بلخ افزوده است که چمتال از وجود مخالفان مسلح طالب پاکسازی شده و بر آنان تلفات زیادی وارد شده است و در این بین دو نیروی دولتی کشته و 8 تن دیگر زخمی شده اند.

پیش از این مخالفان مسلح طالب به رسانه ها گفته بودند که چندین قریه را در چمتال در تصرف شان درآورده اند. ولسوالی چمتال با نفوس بیش از 80 هزار تن بشمول اقوام تاجیک، پشتون ، ازبیک و هزاره، در شمال ولایت بلخ موقعیت دارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب اسلامی
بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   حملات تعرضی دشمن در بلخ عقب زده شد و۳۱ عسکر واربکی کشته وزخمی شدند

بر اساس خبر، عطارنور با ملیشه های اربکی اش میخواستند آن مناطق را در ولسوالی چمتال ولایت بلخ دوباره تصرف نمایند که چند روز پیش توسط مجاهدین امارت اسلامی تصفیه واز لوث دشمن پاکسازی گردیده بود.

حملات دشمن ازدیروز تاشب تحت قیادت مستقیم عطار نور ۳ بار براه انداخته شد که حملات دشمن درنقطه آغاز اش دفع گردید ویک وجب هم نتوانیستند که پیشروی نمایند وبا تحمل تلفات سنگین برگشته فرار کردند واین حملات دشمن را طیارات امریکایی وحشی نیز حمایت مینمود.

خبرمیگوید که درجریان نبرد ۲ تانگ ویک عراده موتر نوع لندکروز دشمن نابود گردید و۱۷ عسکر،پولیس واربکی کشته و۱۴ تن دیگر مرگبار زخمی شدند.

وشام دیروز قوای دشمن بعد از تحمل تلفات سنگین بیدون پیشرفت ودست آرود برگشته فرار کردند.

ودرجریان این درگیری ها یک تن ازمجاهدین شهید ویک تن دیگر زخم برداشته است.

وآن پروپاگند دشمن حقیقت ندارد که گویا ملیشه های عطا نور ساحات فتح شده مجاهدین را پس گرفته اند.
.«حبیب الله یوسف زی»

>>>   نور صا حب به لیا ظ خدا ما را بی رهبر نسا ز برایت دسیسه جو ر می کند ما نند دوستم و از بین می برد این مغز متفکر را دوست می شمارید این رقم بزنید که خو نت نه ریزد

>>>   هرزمانیکه ترورستان طالبان جاسوسان پاکستان از جانب شجاع مردان کشور ما بشدت سرکوب میگردند و تلفات بزرگ به ترورستان طالبان سخت صدمه میبینند بخاطر روحیه دادن ترورستان حبیب الله یوسفزی پاکستانی فرد فعال ای اس ای مسول رسانه های طالبان چنین تبلیغات دروغین اش را از طریق رسانه ای با کذب بیانات میکند خوشبختانه که همه مردم ما یوسفزی پاکستانی را با دروغ های شاخدار ان بخوبی شناخته اند و توجه به سخنان ان نمیکنند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است