وقتی حکمتیار از خدا و ایمان حرف می زند...
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۷    ۱۳۹۶/۵/۲۹ کد خبر: 137387 منبع: پرینت

اینکه گلبدین راجع به شورای صلح یا انتخابات و یا ایتلاف نجات افغانستان صحبت می کند حرفی ندارم زیرا واقعیت دارد. اما وقتی گلبدین از خدا و ایمان ... صحبت می کند, نمی دانم از کدام خدا و ایمان حرف می زند.

آقای حکمتیار ! هنوز صدای صد ها راکت سکر 30 و سکر 60 را که به کابل پرتاب می کردی در گوش هایم طنین انداز است. هنوز صدای ناله و گریه مادران و کودکان و پدارانی گوش هایم را آزار می دهد که عزیزان شان در اثر اصابت راکت های شما محترم یعنی راکت های گلبدین جان های شان را از دست دادند. هنوز بدن های تکه و پاره و خون الود صد ها و هزاران کشته و زخمی صد ها فامیل مظلوم, بیگناه و بیدفاع کابل در پیش چشمانم ظاهر می شوند. حداقل هفت سال و هر روز ده ها راکت در شهر کابل پرتاب کردید. هر روز, و یا حد اقل هر هفته یک فاجعه غم انگیز در یک سوی شهر کابل و یا در جاده های مرکز شهر توسط راکت های شما محترم برپا بود.

بیاد دارم زنی را که در شامگاه تابستان 1368 در اثر اصابت راکت در ده افغانان, در حالیکه حداقل 200 نفر کشته و زخمی شده بود, کشتته شده بود. شوهر آن زن توسط حفیظ الله امین در زندان پلچرخی کشته شده بود و آن تنها نان آور اطفال یتیم اش بود که در برگشت از کار به طرف خانه در اثر راکت های شما آقای محترم رهبر جهاد, کشته شد. هر کشته و زخمی را که در شفاخانه های شهر کابل می دیدم هر کدام مردمان عادی و بیگناهی بودند که از یک طرف شلاق حکومت و روس ها را متقبل می شدند از و جانب فاجعه هایی که در اثر اصابت راکت های کور جناب عالی در شهر واقع می شد.

تنها مشکل راکت نبود, وقتی شاهراه های کابل - جلال آباد را مسدود می کردید و کابل را در محاصره اقتصادی می گرفتید ده ها کودک و اطفال که عمدتا یتیمان جنگ بودند و یا پدران شان توسط حفیطالله امین در زندان کشته شده بودند, در سرمای شدید و یخبندان و برفی کابل در قطار های نانوایی ها جان خود را از دست می دادند.

از کدام ظلم, قساوت و بیرحمی شما در حق مردم افغانستان بگویم. آرزو می کنم که کاش خدای و پرسانی و عدالت خدا باشد تا از ین همه ظلم وبیرحمی و قساوت شما هم سوال گردد.

امیدوارم که به خدا و ایمانیکه شما به آن اعتقاد دارید, واقعیت داشته باشد تا ظالمانی که خون هزاران انسان را ریخته اند روزی به دادگاه و عدالت خدا کشانیده شوند.

راحله


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکنتیار
راکت
نظرات بینندگان:

>>>   راحله جان!
بلی خداوند جزای تمام آن افرادی را که در برابر ملت، دین و کشور ظلم و جفا کرده میدهد از هر قوم و سمتی که باشد. کوشش کنید از اقوام خود را نیز نام ببرید و جزا و عدالت را برای آنها هم بخواهید عدالت خواهی برای یک شخص نمی شود و اگر چنین شد در حقیقت تعصب شما را نشان می دهد.

>>>   خدا تمام این ....ها دزد - آدم کش - چپاولگر و غاصب را محو ونابود کند از هر قوم و تباری که هستند.
وطن به بیگانه ها فروختند و خود دم وطن دوستی و ایمانداری میزنند. وطن را 200 سال به عقب انداختید.
خوستی

>>>   من به نوبه ای خود واز طرف خودانهمه عملکرد ها وکردار های به ظاهر زشت وناروای حکمتیار رابخشیدم وانرا به رخ این شخصیت جنجالی وعقده مند وملت ستیز نمی کشم به دو وجه یکی انهمه ظلم وشقاوت های که انجام شده یک پروژه ای بسیار بزرگ وجهانی بود که در حیطه ای قدرت این ممثلین نبوده انها صرف گردانندگان ویکی از اعضای تمثیل بوده اند وبس ودلیلی دیگر هم این که !نیش عقرب نه از پی کین است
مقتضای طبیعتش این است
اما درد اور ورنجبارتر ازهمه انست که جناب جکتیار همیشه خلاف باور های خود وحزبش نغمه سرای میکند اسلامی را که من میشناسم قتل نفس راگناه بزرگ دانسته کشتن یک انسان حال چه کافر ویا مسلمان معادل قتل تمام انسانهای دنیا قلمداد گردیده است وباز همین اسلام دین سلم وسلام وراه میانه ومعتدل است خشونت وزور گوی دران نمی گنجد واین راه وروش دینی تعیین وترسیم شده است هرچه خدا گفته وقران فرموده ورسول برحقش ارشاد داشته اند اسلام انست نه راه ورسمی را که جناب حکمتیار میکشد وباز تاکید دارد که اسلام اینست وبس!!!
ده ها هزار افغان را به بهانه ای این که در کابل گلیم جمع ها وجود دارند وتا یک گلیم جمغ در صف دولت وقت باشد به مبارزه اش ادامه میدهد!!!اما روزگاری رسید که با همان گلیم جمع ها شورای هم اهنگی تشکیل داد وبا انها یکجاباز به ملت کشی اغاز نمود ازان پیش تر ایتلاف های را که با امین وتنی وبه اعتراف خودش با نجیب تشکیل داد هرکدام روشنتر از افتاب ومبرهن واشکار است وباز اگر به گذشته مراجعه ننمایم وامروز را معیار قرار دهیم مگر همین اقا ! نوحه سر نمیداد که افغانستان تحت اشغال خارجی ها است وتا یک خارجی در وطن باشد سلاحش را به زمین نمیگذارد!!! حال چه شده که بجای افراشتن بیرق لا اله الا الله به زیر سایه ای به قول خودش پرچم کفر والحاد خزیده وارمیده است اینجاست که قضاوت تاریخ در مورد کارکرد ها وکارنامه های سیه وتاریکش منفی ونابخشودنی بوده وجناب ایشان مجکوم ابدی وخوار وناکام وپریشان خواهند ماند
لالی از ننگرهار

>>>   وخ وخ از دلم گپ زدی راحله جان!
این راکتیار ظالم و خدا ناترس قاتل ملت به جزای اعمال خود میرسد انشاالله.

>>>   اين بيچاره از خانه خود بيرون نمي آيد، تا بشنود مردم در باره او چه قضاوت دارند، و فكر ميكند كه افغانستان همان كمپ شمشتو است و بس،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است