جشن 28 اسد در ننگرهار برگزار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۰    ۱۳۹۶/۵/۲۸ کد خبر: 137371 منبع: پرینت

باشندگان ننگرهار با آمدن در جاده ها و برگزاری مراسم رقص و پایکوبی از 28 اسد تجلیل کردند.

اشتراک کنندگان در جشن با نصب تصاویر روز استقلال کشور و بیرق ملی خواستار صلح و ثبات دایمی در کشور شدند و همزمان مقامات محلی و امنیتی ننگرهار نیز بر مزار شاه امان الله خان رفته و مراسم گذاشتن اکلیل گل را برپا کردند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
28 اسد
ننگرهار
نظرات بینندگان:

>>>   اینگونه فهمیدیم:
استقلال یعنی آزادی.
كلدار پاكستانی درجیبت خرید وفروش تان با کلدار؛ شعار روز استقلال سرمیدهید.
وقتی که در جنوب با پول افعانستانی خرید کن
برایت می گویند... این پول چی شیه دا...زیرسایهکلدار پاکستانی روز استقلال جشن می گیرند. وآقعا ما استقلال داریم؟
بردار پشتون از خرشیطان پائین بیا در سیر و سلوک اجتماعی و در جهان بینی و تفکر و طرز دید و برخورد تان با مسایل تغییر اساسی بیاورید ورنه نه تنها به همین گونه عقب مانده باقی خواهند ماند، که حتی دور باطل غیرت اوغانی و پشتونوالی خود تانرا نیز به زوال خواهد برد.
بردار اوغان هنوز هم فرصت موجود است. میتوانید با یک دید خردمندانه و نقادانه و انسانی نه اوغانی، به تاریخ خود تان نگاه کرده، کاری کنید تا خدا نخواسته مورد نفرت همگانی بقیه اقوام واقع نشوید.

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
امان الله خان پدر فشیزم پشتونی بود او بود که پشتونهای آنطرف سرحد را به کشور ما آورد و زمینهای آبی وحاصلخیز ازبیکها، تاجکها و هزاره ها را مجانی و بدون پول به ناقلین تازه وارد داد. امان الله خان از دید من تاجک نه تنها قهرمان ون اجی استقلال نیست بلکه یک جنایتکار فاشیست است که مطابق نظریه ماکیاولی اراضی و سرزمین ما را اشغال وبه همتباران خود بخشید.

>>>   Habibi
کشور ما از زمان پسران تیمور شاه تا دوره امان الله زیر استعمار انگلیس بود و است، امان الله و پدر و پدر کلانش عبدالرحمان خاک فروش و نادر غدار ( خاندان آل یحیی ) همه و همه نوکران انگلیس بودند و بیشترین خاکهای این کشور را به انگلیس فروختند و برای زنان حرم سرای ارگ آنوقت خود زیور و طلا خریداری کردند و زنان فاحشه را از نقاط مختلف جمع آوری و داخل حرمسرای ارگ جهت زنبارگی و بیناموسی آوردند، و هر نوع بدعت، چور، چپاولِ را بالای مردم گوسفندی این کشور روا داشتند، پس آقای نویسنده قضاوت را عادلانه در نطر بگیر که دزدان اصلی و دشمنان این ملک و مملکت کی ها بودند؟؟؟؟
با در نظر داشت خاکفروشی، خودفروشی، چور، نوکری انگلیس، چپاول و بیناموسی در حق این مردم مظلوم، معلوم است که دزدان و خاکفروشان و مزدوران انگلیس همین حکمرانان اوعان بودند، نه امیر حبیب الله کلکانی، این امیر حبیبالله خادم دین رسول الله بود که کشور را از دست این میکروب های سرطانی خاکفروش، دزدان بینالمللی، مزدوران انگلیس، و بیناموسان، نجات داد، و گرنه این کشور را انگلیس دوباره میبلعید،

>>>   Salam
افغانستان دوبار استقلال داشت ، بار اول در دوره يى كوتاه امير خبيب الله كلكانى و بار دوم هم در زمان استاد برهان الدين ربانى و شهيد احمد شاه مسعود ، براى همين هم مورد بى مهرى استكبار قرار گرفت و شكست خوردند، ديگر هر كى از استقلال سخن بگوئيد واقعن شرم آور است. زمين و زمان و آسمان اين كشور در خدمت خارجى ها قرار دارد ، دولت و اين سيستم از پول و ماليه يى كارگر بيچاره يى غرب تغذيه مى شود ، چنين كشورى حق ندارد لاف استقلال بزند.

>>>   Bayat
پاسخ كوبنده مردم!

- حضوري كه ميليوني خوانده ميشد، به چند هزار كاهش يافت.
- در فضاي مجازي فقط شمار اندكي از مردم به لوگوها و طرح هاي مسوولان پروژه، لبيك گفتند.
- آگاهي مردم نسبت به اصل ٢٨ اسد كه دروغين و جعلي است، بطور بي سابقه اي افزايش يافت.
- سست عنصرهايي كه پايبند هيچ ارزشي نيستند و پشت نقاب روشنفكري يا مدنيت پنهان ميشوند، به مردم معلوم شدند.
- اوج تعصبِ برخي از موافقانِ اين جشن با "دشمن" و "حرامي" خواندن منتقدان، مشخص گرديد.

پ.ن: اي كاش مقدور ميبود تا دست تك تك شما مردمِ آگاه و فهيم را ببوسم. براي شما جان دادن هم افتخار است اگر همواره همينطور آگاهانه حركت كنيد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است