رییس جمهور به هرات رفت (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۳۹۶/۵/۲۸ کد خبر: 137356 منبع: پرینت

رییس جمهور اشرف غنی عازم ولایت هرات شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، امروز شنبه 28 اسد 96 که مصادف است به روز به اصطلاح استقلال کشور، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ ای اعلام کرد که رییس جمهور غنی به منظور اشتراک در مراسم تجلیل از روز به اصطلاح استقلال کشور و افتتاح نساجی پخته به هرات سفر کرده است.

اشرف غنی صبح امروز قبل از سفر به هرات پای منار آزادی، اکلیل گل گذاشت.


رییس جمهور افغانستان هرات روز استقلال



کد(26)

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هرات
28 اسد
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   ریس جمهور و ریس اجرایه دیگر کار ندارند فقط برای اینکه هر دو انها را مردم سا ده لو بدرقه نماید
چو ن دیگر در کابل دیگر نه انتحار و نه انفجا ری صورت می گرد

>>>   بهروز جلال آبادی
همین حالا ما شاهد فداکاری و شهامت جوانان تاجیک تبار ایم
از هلمند گرفته تا قندوز و از کنر گرفته تا فرا ، از این سرزمین فرزندان تاجیک تبار دفاع میکند در حالیکه پشتون در ارگ در حال چور کردن و خاک فروشی است و تعداد ایشان زیر نام طالب و داعش انسان کشی میکنند!

>>>   من که حالا میبینم همه چیزما تقلبی است تاریخ ،قانون اساسی ، استقلا ل وانتخاباب پس به چه باور کرد ؟؟؟

>>>   تورا خدا لنگی این مرد را نگاه کنید . به قولی خودت یک عمری از خودت گذشته. تحصیل کردی .نصف عمرت را در خارج گذراندی در خارج از کشور در سمت های خوب انجام وظیفه نمودی .در .شن شما اصلا پیراهن تنبان نیست شما باید همیشه ملبس با کت وشلوار که همه ریس جمهور ها از آن برخوردار است باشید .با این لباس های محلی نی اینکه چیز را بتوانی ثابت بکنید بلکه بیشتر تحقیر و توهین هم می شوید

>>>   Tahir Qadiry
گارنیزیون کابل گفته‌است:
آنان تنها توانایی تامین امنیت محفل«ختنه‌سوری»و«شب شش» را دارند.
محفل که بیشتر از هفتاد نفر اشتراک‌کننده داشته‌باشد، زیر تهدید شدید امنیتی قرار دارد و خون اشتراک‌کننده‌ها گردن خود‌شان.
البته این را هم گفته که توانایی‌شان فقط در محاصره منزل جنرال دوستم و حمله بالای تظاهرکنندگان با گلوله و هاموی - استثنایی است

>>>   Bakhtari
جشن استقلال و یاد از غازی امان الله خان !
بر اساس شواهد تاریخی امان الله خان طرح کودتا را علیه پدرش با کمک (حزب سری دربار) سامان داد . امان الله خان در زمان حاکمیت پدرش، به صورت مخفی و به دور از چشم پدر با افسران ارتش افغانستان رابطه برقرار کرده بود وامان الله خان دست از فعالیت علیه پدر بر نداشت و منتظر فرصت بود تا نقشه خود را عملی کند.سرانجام امیر حبیب الله در شب دوم اسفند ۱۲۹۷ در منطقه (کله گوش) لغمان توسط فردی ناشناس به دستور امان الله خان و مادر طلاق شده اش سرور سلطان خانم به قتل رسید.
امان الله خان بلافاصله بعد از قتل پدر، مجلسی دربار تشکیل داد تا هویت خود و قاتلان اصلی مخفی بماند. در این جلسه ۳ نفر به قتل امیر متهم شدند که ۲ نفر آنان که از اعضای دربار بودند بعدها آزاد شدند و امان الله خان، با ترفندهای گوناگون قاتل حقیقی را پنهان کرد و (کنل عیلرضا) را که از مردم شیعه مذهب بود به عنوان قاتل پدرش معرفی کرد. سرانجام (سعدالدین قاضی القضات) علیرضا را قاتل معرفی کرد و فتوا داد که: اگر کلنل علیرضا خان قاتل هم نباشد ریختن خون شیعه هدر و بلکه حصول ثواب و رضای داور و پیغمبر و خلفا به ویژه ابوبکر و عمر است.قبیله گرایان کوه سلیمان اسطوره ساز چون در فقر فرهنگی بسر می برند همیشه دزدان خود را بابا ، قاتل پدر را غازی و روانی های بی دانش خود را بر چسب مغز متفکر میزنند .ما باید رویداد های تاریخی را زیر درفش حقیقت عبور دهیم .از دید سیاسی واژه استقلال ، به معنای خود فرمانی ، خود سالاری ملی ، خود گردانی ، خود مختاری ، اداره کردن سرزمین و قانون گذاری ، بدون مداخله کشورهای بیگانه . اما همیشه تاریخ این سرزمین ورجاوند ازجانب حاکمان قبیله گرا ونویسندگان وابسته به آنها ، مورد دستبرد ودگرگونی قرار گرفته ،افغانستان امروزی برخلاف ادعاهای بلندبالای تاریخ سازان پابرهنه کوه سلیمان که برای آن تاریخ پنج هزار ساله میسازند، کشوری جدیدی است در نقشۀ جهان که مرزهای آن در زمان امیر عبدالرحمن در سال (۱۹۰۱م) توسط انگل یا همان ( انگلیس) و روسیه تظار پدید آمده ، تاریخ پنج هزار ساله کشور مربوط به آریانای کبیر و خراسان کهن می باشد . گفتن راستی در هر شرایط و هر زمانی بهتر از پذیرفتن دروغ شاخدار است.هرچه که تا امروز بنام تاریخ ویا حقیقت تاریخی در سرزمین مابوده ، آشکارا می توان گفت که،بیشترینه جعل ودروغ وساختگی است.افغانستان کشوری که حتی روز استقلال آن هم مانندمغز متفکر آن جعلی است. جشن گرفتن و تجلیل کردن از 28 اسد قلابی درشرایط فعلی که ۵۲ کشور جهان حضور نظامی دارد نمک پاشیدن روی زخم مردم رنج کشیده مااست .

>>>   مردم هرات دل خوشی از تو ندارند ای کاش همان زمان اسماعیل خان بود که ما آزادی و امنیت و پیشرفت بیشتر داشتیم

>>>   مواظب باش زمین نخوری اشرفک

>>>   به امید روزی که دیگر به دنبال قوم رویم.
برادران عزیز شما را به خدا دیگر تعصب را کنار بگذارید . خدای و اسلامی اندیشه های تان را تبارز دهید .تاهم نزد خدا عزیز شوید و ههم نزد وجدان تان و هم نزد مردم مظلوم خود.
رسول الله ص فرومودند کسیکه با تعصب بزرگ شود و کسی که باتعصب بمیرد از ما نیست .پس چرا خود را بازی میدهید. کوشش در این داشته باشید که در هر کاری خدا را حاضر و ناظر بدانید. دین و ایمان تان را با تعصب عوض نکنیدو
امید حیدری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است