غنی: دانشگاه را مرکز جدل های سیاسی نکنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۴    ۱۳۹۶/۵/۲۶ کد خبر: 137321 منبع: پرینت

نفاق و سیاست های کوچک جایی در دانشگاه ها ندارد و وقتی به دانشگاه می آیید درک کنید که این تنها یک فرصت نیست و یک مسوولیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد اشرف غنی، ریس جمهور کشور در همایش آغاز سال جدید تحصیلی دانشگاه ها و موسسات تحصیلی امروز پنجشنبه 26 سرطان 96 خطاب به دانشجویان گفت: کابینه حکومت بصورت اساسی شاهد یک تغییر نسل بود و تعهدی که جوانان کشور زعامت کشور را بدست بگیرند در حال انجام شدن است و اکنون رسالت تاریخی شما است که به چالش های کشور نقطه پایان بگذارید.

داکتر غنی با اشاره به اینکه دانشگاه نباید مرکز جدل های سیاسی شود بیان کرد: اگر دانشگاه را مرکز جدل های کوتاه مدت و موج آسا بسازید، رسالت تاریخی خود را از دست می دهید؛ اگر آن را مرکز ایجاد فکر مثبت و سازنده کنید، رسالت تان را انجام داده اید.

رییس جمهور بیان کرد: نفاق، تقرفه و سیاست های کوچک جایی در دانشگاه ها ندارند و وقتی به دانشگاه می آیید درک کنید که این تنها یک فرصت نیست و یک مسوولیت است.

وی افزود: بعنوان نسل جوان حق دارید تمام فرضیه ها را بجز وحدت ملی و حاکمیت ملی زیر سوال ببرید چرا که جامعه ای که حدود قانون اساسی را نفهمد به ثبات نمی رسد و همواره قانون اساسی وثیقه ملی ما است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سال تحصیلی
رییس جمهور
نظرات بینندگان:

>>>   Ayendagan
درود!
غنی متفکر واقعی..
از شروع حکومت وحدت ملی تا به اکنون هیچگاهی شاهد یک برنامه ملی همه جانبه در جهت پیشرفت و ترقی کشور نبوده ایم ، غنی احمدزی و تیم اش که چنین مسوولیت را دارد همواره تمام انرژی و توان اش را برای حذف دیگران ، تک قومی ساختن حکومت ،ایجاد حکومت مستبدانه غیر ملی بکار میگیرد ، او در این کار متفکر بی همتا است و اما این سیاست جنون آمیز قبیله محور اش متاسفانه کشور را به طرف جنگ داخلی سوق داده و نارضایتی گسترده مردم ،که بدون شک نارضایتی مردم تنها یک نتیجه را در پی خواهد داشت و آن هم سقوط رژیم.


>>>   آقاى اشرف غنى !
وحدت ملى جاده يكطرفه نيست ، شعور سياسى شهروندان كشور را به بازى نگيريد!
زمان تثبيت تفكر فاشيستى به پايان رسيده است ، شايد همان رفيق خركار دوران كودكى شما اين نكته را بيشتر از حضرتعالى درك نموده باشد!
اگر شما واقعاً ملى مى انديشيد، همين حالا به استاندار بى كفايت خود دستور بدهيد تا لوحه دانشگاه پايتخت تمدنى خراسان بزرگ (هرات) را دوباره نصب نمايند.
اگر شما صداقت داريد دستور بدهيد ترمينالوجى رسمى و دولتى كشور به دو زبان فارسى و پشتو تدوين گردد تا مطابق قانون اساسى عمل شود.
اگر واقعاً ملى مى انديشيد اول سرود ملى و بانكنوت ها را به هر دو زبان اصلاح نماييد.

دو
وظيفه دانشگاه نه (افغان) سازى است و نه (مسلمان) سازى كه افغانيزم يك انديشه فاشيستى است و در شأن دانشگاه نيست و (اسلام ) يك انديشه، تفكر، جهان بينى، معرفت و خداشناسى است و هر فرد خودش بايد راه و دين اش را انتخاب نمايد، و دانشگاه دادگاه تفتيش عقائد نيست .

سه
خطوط قرمز شما همان خطوط قرمز تفكر فاشيستى افغانيزم است كه از شدت درماندگى و بيچارگى به اسلاميت وصل كرده ايد، هيچكدام خط قرمز نيست .
قانون اساسى، حاكميت ملى ، ترمينالوجى رسمى ... همه و همه قابل بحث است و تا زمانيكه تفكر فاشيستى جايش را به تفكر شهروندى و مدنى نداده است اين بحث ها ادامه دارد.

چهار
چه شما قبول كنيد يا نه ؟ زبان فارسى امروز عملاً زبان علم و زبان ملى تمام شهروندان كشور است، نصاب درسى دانشگاه كابل به زبان دوم ( پشتو) در صورتى ضرورت است كه دانشجويان به زبان فارسى تسلط نداشته باشند، اما نصاب درسى در تمام كشور به دوزبان در واقع بازگشت به تفكر فاشيستى محمد گل خان مومند است و آب در هاون كوبيدن .

نكات مهم سخنرانى امروز رئيس حكومت وحدت ملى در دانشگاه كابل
(...برنامه اى اصلى ما اين است كه چطور بايد يك افغان و مسلمان بسازيم
اين هدف اساسى است متحد انسان ، افغان و مسلمان..).
( ...فضاى فرهنگى بايد آينده ساز باشه
شما به حيث نسل جوان حق داريد كه تمام فرضيه ها را زير سوال ببرين جز
وحدت ملى
حاكميت ملى
يكپارچگى اين كشور ..)
(...نه چپى هستيم
نه راستى هستيم
سچه مسلمان و افغان هستيم )
(نصاب درسى بايد به هر دو زبان باشد).

>>>   بخوانید. آن گاه درخواهید یافت که فاشیزم برای پذیرفتنی ساختن بتهای قبیلوی خود به چه افسانه های دروغ پناه می برند و حغل می کنند. درست همان گونه که پته خزانه ساختنkabuli

>>>   Ariaie
اينجا هزاران نفر قتل عام ميشوند، گوش خود بريده اش را به محاكم بين المللى مِى برد. فاتحه اين وطن خوانده بود اما با امدن تغيرات سال٢٠٠١ اميد هاى در دل مردم دميد اما اين حكومت همه اميد ها را به خاك يكسان كرد و اكنون ما در آستانه جنگ داخلى قرار داريم

>>>   اقای اشرف غنی احمد زی !
شرم است به شما و حواریون هم نظر شما که از پاسداری قاون اساسی
در یک طلیعه دار علمی در روز بازکشایی حرف می زنید .
لطفآ به عقب و روند غصب قدرت نگاه کنید . چگونه در برابر قانون اساسی
که انتخابات سالم روح و تن دموکراسی است کودتا کردید و از طریق دستبرد و تقلب به پا در میانی و مداخلهء رسمی آقای جان کری وزیر خارجه امریکا
کرسی ریاست جمهوری را غصب کردید. درست امریکا دوست ستراتژیک افغانستان است ولی حق نه دارد در انتخابات ما آنهم بصورت برهنه مداخله
کند و دست شما یا دیگران را در ظلمات ابهام به صفت رییس جمهور بالا کند
و عبدالله عبدالله را شریک جعلی شما بسازد.
لطفآ بگویید اعلان نتایج آرای برد شما کجا است ؟؟؟
ایا بلا تشبهه و بلا توجیه شما از انی عبدالله و آتانی الکتاب بهره برده اید که
نی و باز هم نی و هزار بار نی . شرم شرم شرم شرم
محمد کریم خدابنده کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است