ولسوالی های جوزجان در یک قدمی سقوط
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۴    ۱۳۹۶/۵/۲۶ کد خبر: 137305 منبع: پرینت

تاکنون 80 روستا از ولسوالی خانقا و 30 روستا از ولسوالی آغچه سقوط کرده است.

لطف الله عزیزی، والی جوزجان می گوید که نزدیک به سه هفته است که درگیری های شدیدی با جنگجویان طالب در ولسوالی های آغچه، مردیان و خانقا جریان دارد. این ولسوالی ها همه در محاصره طالبان است و نیروهای دولتی تنها تا سه کیلومتری مرکز کنترل آنها را در اختیار دارند.

وی خاطر نشان کرد که نیروهای امنیتی تنها تا یک کیلومتری مرکز ولسوالی مردیان را در اختیار دارند و از ولسوالی خانقا 80 روستا و ولسوالی آغچه 30 روستا سقوط کرده است.

والی جوزجان بیان می کند اگر کمک به ولایت جوزجان نرسد این ولسوالی های محاصره شده و بدنبال آن ولسوالی مینگجیک سقوط خواهند کرد.

عزیزی افزوده است که بارها از حکومت مرکزی برای عقب زدن مخالفان تقاضای کمک شده اما تاکنون توجهی نشده است. طالبان افغانستانی، چچنی و ازبیکستانی در جنگ ها شرکت دارند و فرماندهی آنان را جنرالان پاکستانی برعهده دارند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سقوط ولسوالی
جوزجان
نظرات بینندگان:

>>>   اتمر و ارگ به هدف خو د می رسند

>>>   جناب والی صاحب جوزجان همه مردم افغانستان میدانند که مردم ولایت شما وولسوالي های اطراف شما جانانه وقهرمانانه از محیط و اراضی خودشان دفاع می کنند همینطور اگر نیاز باشد از تمامی افغانستان .حالا میبینید درخواستان به درازا کشیده شده حتما خاينن میخواهند خیانت شان به اجرا بگذارند نگذارید اتفاقات که در ميرزاولنگ افتاد به جا های دیگر ی عملی شود . این ها سرشان گرم در فساد اند شما ها سعی کنید رابطه دوستانه با کشور های همسایه برقرار کنید و موضوع را برای آن ها توضیح دهید . و درخواست مهمات بکنید در آن صورت می توانید جان مردم و منطقه تان را محفوظ نگه دارید .در دیگر کشورها اگر یکی .یک نفر را با چاقو میزند تمام آن مملکت نگران آن حادثه است اما در کشور ما دوصد نفر بی منطق وحشی . جاهل با تمام قدرت اش به سری یک منطقه که همه مردمان اش در ارامش زندگی می کنند . هجوم می آورند . دولت بی وجدان هم خودشان را به کوچه حسن چپ میزند .صد لعنت بر خائنین مملکت . خداوند بشرماند تان .
(( ميرويس از پکتیا))

>>>   تا حالا هر منطقه ولسوالي وحتي ولایت اگر بدست طالبان سقوط کرده بعداز تمام شد مهمات شان بوده تا وقت که مهمات در اختیار داشتن جانانه از موقعیت شان دفاع نمودند ودرمقابل حمله وحشیانه طالب مقامت نمودند واضح و روشن است که حکومت در کمک رسانی اش کوتاهی میکند .اینجا یک سوال وجود دارد یا آنطوری که این ها از وجودی ارتش ملی و وپوليس ملی چند صد هزاری خیالی به جامعه جهانی وامریکا گزارش دادند همه دورغ است .چون ماهانه از این طریق مبلغ ودالرهاي زیادی به جیبشان میزنند یا اینکه ریس جمهور ضعیف است ازطرف اشخاص خائنین و فرصت طلب تحت فشار قرار دارد ویا اینکه خودی ریس جمهور شخصی خاين به مملکت است .زمانی که یک منطقه دور دست مورد هجوم طالبان قرار می گیرد دوتا هلیکوپتر را به آسمان آن جا اعزام کند باز هم یک کمی کمک روحی و امیدواری به ساکنان آن جا میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است