مردم "امنیت" و "نان" می خواهند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۰    ۱۳۹۶/۵/۲۵ کد خبر: 137271 منبع: پرینت

فاصله میان «مردم» و «حکومت» به‌شکل بی‌پیشینه‌ای بیشتر شده است.

یکی از دلایل اصلی این فاصله روزافزون این است که مطالبات مردم چیزی دیگری است اما حکومت در پی برنامه‌های دیگری است.

مردم «امنیت» و «نان» می‌خواهند اما حکومت در پی تطبیق آجنداهای قومی است. بیشتر کارها و برنامه‌های این حکومت با نیازمندهای اساسی مردم از لحاظ فوریت و ضرورت، ارتباط ندارد.

حسیب معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امنیت افغانستان
حکومت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   افرین جوان این را از دولت مطالبه کنیدامنیت مهم ترین چیز است.لطفا به خاطر امینت کابل کار کنید.تلاش کنید.تشکر جوان من چند مقاله شما را نقد منفی کردم.اما ای جا جوانان استاده شوید.نه بخاطر دوستم محقق ضیامسعود گلبدین جنایت کار.باز هم تشکر.

>>>   Ayendagan
درود!
حزب اسلامی در هوس بلخ...
دسیسه بزرگی ارگ + گلبدین برای تصرف بلخ بوسیله حزب اسلامی و به خاک و خون کشانیدن مردم این سر زمین و هم چنان چپاول دار و ندار این مردم بالای میز غنی است ، قرار است تا به هرگونه که میشود با استفاده از هر شیوه باید بعد از جنرال دوستم عطا محمد نور والی بلخ حذف گردد تا باشد زمینه تسلط کاخ شیطان +گلبدین بر بلخ فراهم گردد ِ دیشب چندین قریه در ولسوای چمتال به طالبان + حزب اسلامی واگذار شد تا گامی باشد برای تصرف مزار.گذشته ها نشان داده که گلبدین همواره خبر بد بوده.
حمایت مردم نجات بلخ خواهد بود.

>>>   بهروز جلال آبادی‎ aan جنبش عدالت خواهی تاجیکان
دو راه حل تمام مشکلات و بدبختیها
اول : پشتونها باید مسائل قومی را رها کنند و مثلی سایر اقوام ملی بیاندیشند
دوهم : اگر پشتونها مسائل قومی را رها نکنند در آنصورت باید تمام اقوام غیر پشتون از ادرس قوی قومی وارد میدان شوند و روی خودسری های رهبران فاشست پشتونها را بگیرند

>>>   Wali
برادر حي از كي بگويد
از طالب پشتون
از داعش پشتون
از انتحاري پشتون
از حكومت فاسد پشتون
از حكمتيار قصاب كابل كه پشتون است

>>>   اشرف غني احمدزي، رييس حكومت توافقي و شخصي كه در حكومتش بيش از ٦٠ درصد خاك كشور زير كنترول دشمن است و بي عدالتي بي داد مي كند و آتش جنگ و قتل عام ها در زير سيطره اش به طور بي سابقه گسترش يافته، اين آدمِ پوپوليست اما در اوج اين همه بدبختي از دانشگاه كابل سند افتخاري «دكتورا» گرفت.
روزگار غريبي ست نازنين...

>>>   Abdul Hai Khurasani
آقاى اشرف غنى !
وحدت ملى جاده يكطرفه نيست ، شعور سياسى شهروندان كشور را به بازى نگيريد!
زمان تثبيت تفكر فاشيستى به پايان رسيده است ، شايد همان رفيق خركار دوران كودكى شما اين نكته را بيشتر از حضرتعالى درك نموده باشد!
اگر شما واقعاً ملى مى انديشيد، همين حالا به استاندار بى كفايت خود دستور بدهيد تا لوحه دانشگاه پايتخت تمدنى خراسان بزرگ (هرات) را دوباره نصب نمايند.
اگر شما صداقت داريد دستور بدهيد ترمينالوجى رسمى و دولتى كشور به دو زبان فارسى و پشتو تدوين گردد تا مطابق قانون اساسى عمل شود.
اگر واقعاً ملى مى انديشيد اول سرود ملى و بانكنوت ها را به هر دو زبان اصلاح نماييد.

دو
وظيفه دانشگاه نه (افغان) سازى است و نه (مسلمان) سازى كه افغانيزم يك انديشه فاشيستى است و در شأن دانشگاه نيست و (اسلام ) يك انديشه، تفكر، جهان بينى، معرفت و خداشناسى است و هر فرد خودش بايد راه و دين اش را انتخاب نمايد، و دانشگاه دادگاه تفتيش عقائد نيست .
سه
خطوط قرمز شما همان خطوط قرمز تفكر فاشيستى افغانيزم است كه از شدت درماندگى و بيچارگى به اسلاميت وصل كرده ايد، هيچكدام خط قرمز نيست .
قانون اساسى، حاكميت ملى ، ترمينالوجى رسمى ... همه و همه قابل بحث است و تا زمانيكه تفكر فاشيستى جايش را به تفكر شهروندى و مدنى نداده است اين بحث ها ادامه دارد.
چهار
چه شما قبول كنيد يا نه ؟ زبان فارسى امروز عملاً زبان علم و زبان ملى تمام شهروندان كشور است، نصاب درسى دانشگاه كابل به زبان دوم ( پشتو) در صورتى ضرورت است كه دانشجويان به زبان فارسى تسلط نداشته باشند، اما نصاب درسى در تمام كشور به دوزبان در واقع بازگشت به تفكر فاشيستى محمد گل خان مومند است و آب در هاون كوبيدن .

نكات مهم سخنرانى امروز رئيس حكومت وحدت ملى در دانشگاه كابل
(...برنامه اى اصلى ما اين است كه چطور بايد يك افغان و مسلمان بسازيم
اين هدف اساسى است متحد انسان ، افغان و مسلمان..).
( ...فضاى فرهنگى بايد آينده ساز باشه
شما به حيث نسل جوان حق داريد كه تمام فرضيه ها را زير سوال ببرين جز
وحدت ملى
حاكميت ملى
يكپارچگى اين كشور ..)
(...نه چپى هستيم
نه راستى هستيم
سچه مسلمان و افغان هستيم )
(نصاب درسى بايد به هر دو زبان باشد).

>>>   Nawid Parsa
طلوع تبلیغ می کند : آصف مهمند درصورت عدم اجراات حکومت به محاکم بین المللی مراجعه می کنم:
یک بی سواد احمق فاقد فرهنگ و لومپن از محاکم و دادگاه های بین المللی و مراجعه به آن جفنگ می گوید و تلویزیون طلوع با شوق و ذوق ازان ذکر می کند. کدام محکمه ؟ دارای کدام صلاحیت ؟ و برای چه؟ آیا شما دیده و یا شنیده اید که کدام محکمه یی در سطح بین المللی به قضایای این چنینی رسیدگی کند ؟
باید دانست که جنایت ضد بشریت گلبدین - طالب و متحدین افراطی شان شامل صلاحیت داد گاه های بین المللی میگردد این جرایم مشمول کتگوری خاص جرایم اند با اوصاف و شرایط معین شامل حیطه صلاحیت داد گاه خاص فرا مرزی و یا صلاحیت یونیورسال میگردند.

>>>   دولت افغانستان که به فکرمردم بیچاره ی افغانستان نیست فقط به فکر پرکردن جیب خودشون هستند

>>>   صحنه سازي براي زدودگي Elimination آقاي #عطا_محمد_نور از قلب تمدن ما #بلخ

اگر كسي باور كند كه آقاي "طارق نور" با دندانهاي خردسال خود گوش نواسه محمد گل مومند [پدر فاشيزيم تاريخ ] راچك كنده و آن را جدا ساخته است، بر خرد و حس سياسي وي شك كنيد!

شايان يادآوري است كه تاريخ سازي، هويت سازي، جعل سازي، قضيه سازي، فرهنگ سازي، اسطوره سازي،شخصيت سازي، فيگور سازي، ايشچي سازي، دسيسه سازي، گوش بريدن سازي، قهرمان سازي، طالب سازي، داعش سازي و صحنه سازي جزء از فرهنگ قبيله، تداوم و بقاي نظام هاي قبيلوي ميباشد.اين صحنه سازي هاي از قرن 15 الي قرن 19 بحيث يك ابزار كُشنده براي سقوط امپروتورها، زعما و سلاطين بكار رفته است و نمونه هاي زيادي رادر كشور برتانيا كبير United Kingdom نيزداريم.

اين حركت به نفع آقاي نور است و به ويژه "طارق نور"

به نظر بنده طارق نور بايد بيايد و تا مرحله كارشناسي ارشد و يا هم PhDدرس بخواند و داخل كار رازهاي سياسي مدرن شود.. چون نام وي فعلا به آسمان ها رفته است...چينايي ها بر اين عقيده اند كه در بحران فرصت زايده ميشود. شما بهتر ميدانيد كه تيم اشرف غني (افغان ملت) رقباي سياسي، شخصيت هاي خوشنام و قهرمانان افسانوي ما را يا حذف فزيكي كرده اند و يا تطميع و ترفند داده اند... شما همه در جريان هستيد و اين مسئله از حوصله اين بحث ما نيزخارج ميباشد..

چرا و چگونه اين كار را انجام داده اند؟

اشرف غني احمدزي وحنيف اتمر... يك ارتباط تنگاتنك با نهاد هاي اكاديميك و Think Tank هاي امريكايي، اروپايي و برتانيايي دارند مانند: RAND, IISS, Chatham Hous, TED, Royal United Ser RUSI . جمع روابط اينها با شركت هاي كلان تجارتي و اشخاص با نفوس در داخل پارلمان هاي اين كشورها نيز ميباشد. جمع فهميدن زبان اين كشورها و تحصيل آنها و ازدواج انها در اين كشور ها هم جزء از اين مسئله ميباشد. بطور نمونه حنيف اتمر از دانشگاه يارك University Of York انگلستان فارع التحصيل شده است و تمام خوي و خواص دولت مداران و سياست هاي كشور انگلستان را بخوبي بلد اند و حتي لهجه انگليسي را خيلي خوب ادا ميكند و فكر ميكنيد كه وي در انگلستان بدنيا آمده باشد. اضافه برآن اشرف غني درسهاي خود را در امريكا خوانده است و با محيط آن آشنايي دارد.

كاميابي اشرف غني احمدزي و تيم وي در كجا است؟

در قدم نخست، سياست هاي خارجي. اشرف غني اكثريت سفيرهاي خود را از تبار خودش انتخاب كرده و آنها يا در آن كشورهاي درس خوانده اند، يا عروسي كرده اند و يا هم زندگي. بطور نمونه محب الله سفير اوغانستان در امريكا. در بخش سياست هاي داخلي. تمام شريانهاي اقتصادي كشور اكنون در دست غني و تيم وي است. اشرف غني احمدزي قشر روحانيت را در كشور اجاره كرده، افراد پر نفوس را به كرايه گرفته و شخصيت هاي مانند مراد علي مراد، دانش، خليلي، حاجي الماس و غيره را با قيمت هاي مختلف مؤقتا خريداري نموده، افراد رقيب خود را تبعيد نموده و نهادي را بنام "قصر سپيدار" به حيث پوقانه(condom)هاي سياسي دارد استفاده ميكند!

چرا آقاي عطا محمد نور را ميخواهند حذف كنند؟

اشرف غني از سياست هاي Hire & Fire و Elimination خيلي خوب دارد استفاده ميكند و اكثريت رقبايش را به همين منوال خرد و خمير نموده است، ولي تا اكنون در مقابل آقاي عطا ناكام بوده است. بسياري به اين عقيده اند كه آغاز مذاكره آقاي عطا با اشرف غني خطا بود، برعكس من ديگر طور مي انديشم و به اين پندارم كه آقاي عطا برنده آن مذاكره ها بود.. اكنون تيم ارگ در اين دسيسه اند چگونه صحنه سازي كنند و آقاي عطا محمد نور را در سياه چال blackhole بي اندازند، ولي آقاي نور نظر به مهارت هايكه دارد تا اكنون مقاومت كرده است.

پيشنهاد عملي بنده به آقاي عطا محمد نور:

1-از تجارب مهمنديزيم (ايشچيزيم) بايد بياموزيد و منطقه را
پاكسازي نمايد؛

2-با جناب لطيف پدرام (مرد قاطع) هر چي عاجل تر ديد و باز ديد نمايد ؛

3-از سياست هاي dangle_carrot با غني استفاده نمايد;

4-از سياست هاي Isolationism در مقابل قصر سپيدار استفاده كنيد;

5-با تمام مخالفين همتباران تان دروازهاي گفتگو را باز كنيد وگپ ها و نقدهاي آنها را بجان و دل بشنويد؛

8-از قشر جوان و دانش آموخته در نمايندگي هاي سياسي و خارجي تان استفاده كنيد؛

9-يك ايستگاه ارتباطي Communication Platform به زبان انگليسي آماده كنيد و تمام سياستمداران، نهاد هاي مدني و نهاد هاي پژوهشي دنيا را از سياست هاي ليبرال تان در جريان بگذاريد؛

10-از شبكه هاي بزرگ تلويزيوني دعوت كنيد تا از دست آوردها، اعمار و باد سازي بلخ تصوير برداري كنند و بلخ را به جهانيان معرفي درست نمايند.

هر توطئه، ترفند، و دسيسه بايد شما را قوي تر، با اراده تر، هوشمندتر، بيدارتر، با تدبير تر سازد. چون آينده از آن كساني است كه بسويش ميروند!

ع.ع.فايق


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است