معمای سقوط میرزاولنگ!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۷    ۱۳۹۶/۵/۲۵ کد خبر: 137246 منبع: پرینت

در باب تعلل ارگ برای کمک به سنگردارن میرزاولنگ و تامل و تاخیر در بازپس گیری آن منطقه، سخن فراوان گفته و فراوان نیز به آن پرداخته شده است اما پرسش این است که آیا تقصیر این سقوط و فاجعه تنها به دوش اربابان ارگ است یا اینکه مقامات محلی نیز در وقوع این رویداد غمبار سهم دارند؟ والی سرپل وابسته به محقق، قوماندان امنیت وابسته به عطا و رییس امنیت از افراد دوستم است.

بر اساس گزارش ها به بیش از شش هزار نیروی امنیتی در سرپل معاش پرداخت می گردد، درحالیکه عملا تنها یکهزار نیروی امنیتی در این ولایت حضور دارد. معاش پنج هزار نیروی امنیتی خیالی به جیب مقامات حکومت محلی و حامیان سیاسی آنها می رود.

اگر حکومت محلی می توانست پنجصد نیروی امنیتی برای دفاع از مردم میرزاولنگ به آنجا گسیل کند، احتمال وقوع چنین فاجعه دردناکی بسیار اندک بود. به علاوه تعلل ارگ در دفاع از مردم مظلوم میرزاولنگ، نقش سربازان خیالی را نباید نادیده گرفت.

محمد امین جوادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
میرزاولنگ
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   عطا و محقق میخواهند دولت را بد نام سازند . به افراد تحت امر شان دستور میدهن که مناطق را به طالبان و داعش بدهند و خودشان فرار می‌کنند . این کار در سر پل انجام دادند.
علیرضا

>>>   حقیقت این است که این منطقه قبلاً از حزب پاسدار بوده و طرفداران پر و پا قرص شهید اختری که به دست محقق به شهادت رسید و احتمال تعلل و حتی تعمد والی که از طرفداران محقق است در این سقوط بسیار زیاد است و الا قطعا اگر فرا خوان داده می‌شد برای حضور نیروهای مردمی و سلاح در اختیار آنها قرار می‌گرفت از اطراف هم که شده بود مردم با جان و دل شرکت می‌کردند. لذا این فرضیه مغفول نماند در افغانستان و خصوصا نیروهای ...از این بی وجدانی ها زیاد دیده شده.
توکلی

>>>   شما پنجصد نفر نیروی امنیه بفرستید ، ما 50000 نفر مجاهد با ایمان مسلح و حاضر به شهادت خواهیم فرستاد

>>>   والا چه بگويم60 نفر از مردم کاملا بیگناه به طوری فجعي وبا بسیار بی رحمی قتل عام شدن .برای این که سران مملکت ما خائن فاسد و به همدیگر شکاک و کینه ای اند.همه مردم افغانستان میدانند در این حادثه برای چه کوتاهی شده چون ریس جمهور فکر میکردید مغز متفکر اش شاید ازجانب این سه نفر ائتلاف چی برنامه ریزی شده باشد شاید این ها فلم بازی میکنند ناجوانمردانه مردم عادی قتل عام شدن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است