از ایشچی دوستم تا ایشچی عطا
ارگ برای دسیسه چینی باید زیرک تر از موضوع مهمند و جمعه خان همدرد عمل کند زیرا عطا محمد نور نه دوستم است که با اتهام اخلاقی به زانو در بیاید و نه اسماعیل خان و خلیلی که مغلوب معامله شود 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۵    ۱۳۹۶/۵/۲۴ کد خبر: 137215 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان((afghanpaper، صف مخالفان حکومت اشرف غنی که هر یک از رهبران پرقدرت قومیت های افغانستان است اگرچه توان به چالش کشیدن ارگ را در بسیج مردمی دارند با متحد شدن، خواهان مقابله سیاسی شدند اما مدت زمانی نگذشت که تیرهای دسیسه و معامله روانه جنرال دوستم، محقق و عطا محمد نور شد.

همانگونه که حکومت توانست با اتهام ایشچی، رهبر قدرتمند نظامی شمال را مجبور به ترک افغانستان کند و راه های بازگشت را بر وی ببندد، با خیال آنکه محمد آصف مهمند می تواند ایشچی دوم باشد در پی فشار بر عطا محمد نور است.

عطا محمد نور به عنوان امپراطور بزرگ بلخ با دست داشتن در فساد و زد و بندهای سیاسی توانست به قدرت نظامی و ثروتی بی حد و اندازه دست یابد اما تنها والی در یک و نیم دهه گذشته است که مغلوب دسیسه و معامله های رهبران پشتون حکومت نشد، هرچند در معامله با اشرف غنی با پشت کردن به عبدالله سبب اختلاف های درون حزبی جمعیت شد و در رویای رسیدن به حکومت تنها به ولایت بلخ رسید.

اتهام ایشچی چه حقیقت باشد و چه اتهام در اصل ماجرای تغییر ایجاد نمی کند زیرا توانست جنرال دوستم همیشه ناسازگار را منزوی کند، ارگ از ابتدای اتحاد ناهمگون وی با اشرف غنی در پی برکناری معاون اول ریاست جمهوری بود.

حال با اتحادی که در ترکیه میان دوستم، محقق و عطا محمد نور ایجاد شد، استانکزی برای به معامله کشاندن معاون اول ریاست جمهوری به این کشور سفر کرد که با شکست مواجه شد، مردم هزاره در میرزاولنگ با بی اعتنایی حکومت نسل کشی شدند تا فشاری بر رهبر آنان باشد و حال مهمندی که قرار است تبدیل به ایشچی دیگر برای عطا محمد نور شود.

حکومت از هر وسیله ای برای در هم شکستن مخالفان خود استفاده می کند از ناامن کردن شمال تا استفاده از نفوذی های چون مهمند و جمعه خان همدرد برای به چالش کشیدن والی بلخ.

زمانیکه این عضو شورای ولایتی در فرودگاه مزار شریف در محاصره نیروهای امنیتی بود، پای جمعه خان همدرد برای محافظ از وی باز شد در حالی که بدنامی این فرمانده حزب اسلامی در کشور زبانزد است.

جمعه خان همدرد طی شانزده سال گذشته همواره در پی ناامن کردن شمال بوده است و در حمایت از راس حکومت دست به اقداماتی به مانند گروه های تروریستی می زند، استفاده از مهره های چون همدرد و مهمند، سیاست تازه ای از سوی ارگ نیست و نشان می دهد تا چه میزان حکومت در خشم از مخالفان به سر می برد.

حکومتی که خود مامنی برای استانکزی و اتمر به عنوان سنبل های فساد و طالب دوستی است به یکباره تبدیل به مجری عدل و قانون برای ایشچی مورد ظلمِ دوستم بدل می شود و جدای از نگاه قومی و گزینشی اشرف غنی نشان از سیاست سیاه ارگ نشینان دارد.

تلاش های حکومت برای مقابله با والی بلخ آنهم با استفاده از مهمند و پرونده فساد نه به سادگی به انزوا کشاندن دوستم است و نه عطا محمد نور چنان ضعیف که به راحتی مغلوب شود.

از جانب دیگر، حکومت نمی تواند با اتهام فساد، فردی چون عطا محمد نور را به محاکمه کشاند زمانی که خود در میان فاسد ترین مقام ها قرار دارد و حتی استفاده از گزینه ناامن کردن بلخ همچنان که برای مردم فاجه ای دیگر است، حکومت را نیز در آستانه سقوط قرار می دهد.

آنچه در شمال رخ دارد نه به دلیل قدرت یافتن طالبان بلکه از جانب درون حکومت برای به ناامنی کشاندن منطقه همیشه امن می باشد تا قدرت رهبران مخالف حکومت در هم شکسته شود و حال پس از جنایت تکان دهنده میرزاولنگ سرپل، بلخ را نشانه گرفته اند.

عطا محمد نور نیز به مانند دیگر رهبران ایتلاف نجات، در پی منافع شخصی و آلوده به جنگ های گذشته و فساد می باشد اما تنها مقامی است که در روزگار بد افغانستان، امنیت بلخ را حفظ کرده که در برکناری وی باید فاتحه بلخ همیشه امن را خواند.

عطا محمد نور نه دوستم است که با اتهام اخلاقی به زانو در بیاید و نه اسماعیل خان و خلیلی که مغلوب مقام های تشریفاتی شود و ارگ برای دسیسه چینی برای چنین سیاستمداری باید زیرک تر از موضوع مهمند و جمعه خان همدرد عمل کند.

اما اگر بلخ نیز به مانند دیگر ولایت ها به ناامنی کشیده شود و حکومت به رویای نابودی عطا محمد نور دست یابد اما تاوانی بس گران خواهد داد و آن سقوط افغانستان یا به دست تروریستان است یا خیزش مردمی.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوستم
عطا
مهمند
نظرات بینندگان:

>>>   مرغ زيرك نميافتد، اگر بافتد سر به نول

>>>   نوبت محقق صاحب هم میرسد ، اتمر صاحب سابق در خاد کارمینمودند واقعا آن اداره افراد مبتکررا درخدمت میگرفته اند نه اینکه شرکت انحصاری پنشیر وردک ، فعلا بیکاره ترین نا آگاه ترین افراد را معاش میدهد
ر

>>>   آصف مهمند گفتعه است افراد عطامحمد نور با او کاری کرده اند که افراد دوستم با ایشچی ، تنها تفاوت این بود که از ایشچی تمثیل بود اما متاسفانه از من واقعب وعملی بود ، یک منبع مستقل این موضوع را تصدیق کرده است همچنان درنظر است تا مهمند به بگرام انتقال گردد تادیده شود که نتیجه مثبت است یا منفی؟

>>>   این که دسیسه نیست یک حقیقت اشکار است
اقای مهمند توسط افراد شخصی عطا دستگیر شده ولت کوب میشود
کجایش دسیسه است
نشر چنین نشرات میان تهی نشرات شما را زیر سوال میبرد
ب ج هروی

>>>   Jawedan.com
گزارش‌ها حاكی است كه آصف مهمند به دستور مثلث غني، اتمر و استانكزی به بلخ فرستاده شد تا ثبات نسبی بلخ را برهم بزند. از او خواسته شده بود تا فردا صبح در ميدان هوايی مقاومت كند و تسليم نشود. ارگ وعده داده بود که فردا يك هيت ويژه را به حمايت او از كابل میفرستد. با این حال، ناظران به این باورند که ارگ میخواهد همانند قضیه ژنرال دوستم، به آقای نور پرونده‌ای قضایی بسازد.

>>>   Hamidi
خبر فوری؛
عطامحمد نور به اتمر و استانکزی هشدار داد:
نور"مشاور محترم شورای امنيت ملی (آقای حنيف اتمر) و رييس محترم عمومی امنيت ملی (آقای معصوم ستانكزی) !
با طرح پروژه های توطيه آميز، بلخ را كه از امنيت و آرامش نسبی برخوردار است، نا آرام نسازيد".

>>>   Temo
دقیق است وقتیکه دوشنمی میکنی خبردار باش همه میدانند که استاد بزرگوار حق است
مگر ارگ و قبیله یکتازی میکنند
گفته میشود یکتعداد پشتونها را بنام های مختلیف داخل مزار کنند

>>>   مهمند نماینده ستون پنجم در بلخ را باید از بین برده شود تا مردم بلخ نابود نشود.
وطن دوست

>>>   برای این حکومت جای بسیارشرم وخجالت است که تمام روز درفکر دسیسه سازی وفساد است که وخود خواهی وبی عقلی ونادانی وندانستن سیاست درست وشعور سیاسی درظرف سه سال وطن را بطرف ویرانی وبربادی میکشانند دسیسه علیه دوستم حتی به سویعیه بی ابرویگی مملکت ویک مقام رتبه عالی دولت وحالا دسیسه علیه عطا والی بلخ وبیتفاوتی مقابل تمام مردم کشور ومسولیت های حکومت باعث این خواهد شد که تمام مملکت خراب ومردم به شکل های مخلتف از بی بروند درنتیجه این طور حکومت های بی غیرت وبی حمت ونفاق انداز بدرد این وطن نمیخورد وخواهی نخواهی برهرصورتش از بین میرود اما به بسیار خرابی وویرانی وکشته شدن زیاد مردم باید متوجه به خواسته های مردم این وطن باشند ( به تنگ اید به جنگ اید ).

>>>   اگر این مغز متفکر با شد نور را هم ما نند دوستم بد نام می کند و بعد از نور نوبت به محقیق می رسد تا زما نیکه اتمر و ستا نکزی با شد این وطن انشا لله که روز خو بی را نخو اهد دید زیرا متل است که عقل سلیم در بدن سا لم است حا ل هردو شان معیوب است و عقل هردو شان غیر فعا ل است

>>>   همه این ها باید محکمه شود
اشرف غنی می خواهد کار کند اما انسانهای مثل د ع م ودیگر کسان او را به نه میگذرد لهن به دشمان افغان خدا خودت این ملت مظلوم ار از دست این ها نجات بده

>>>   پ/ن هروی. درد دل خودت از چیزی دیگر است. تو خورد هستی به گپای کلان دست نزن
بدخشانی

>>>   ازمورچه که اجلش برسد بال میکشد اینها بال کشیده وباید بالهای شان قطع شود ومیشود

>>>   ایشجی واصف باید ک..ن جنگی انداخته شودتا فهمیده شود کدام شان قوی تراست

>>>   نظردهنده شماره دوم !
امیدواریم که درده سوم ایشچی خودیت قراربگیری زیراتبلیغات منفی علیه یک هموطن کاری است ازافراد که درطفلیت ونوجوانی اشتباهاتی کرده باشد.

>>>   نور تنها نور بلخ نیست بلکه نور تمام افغانستان است
کسیکه یک ولایت را آباد کرد تمام افغانستان را آباد کرده میتواند
نور انتحاری نیست و نه هم انفجاریست ، نور از تبار آزادگان است
در مقابل فاشست های قبیله از نور حمایت میکنیم
قوت ما در وحدت ما
زندباد وحدت تاجیک تباران
کابلی

>>>   وطندارن گلم
این سرفلم هست واقای نور بال کشیده اولا
قدعلم نمودن دربرابر فیصله های جمیعت اسلایم دوم قدعلم نمودن درمقابل استادعبدالله ومخالفت سریخت با حضور پنچشیری ها درامورا که درظاهر ضیامصعودرا دراغوش میگرید وحالا تقریبا شاخ بشاخ نمودن درمقابل اقای همدرد وسایر مردم
مورچه که کمی اش بیاید بال میکشد وواقعیت اش همین هست که این قضیه عکس برداری شده از قضیه ایلچی چراکه سایه اقای دوستم برسر این افتیده است
اخرالامر یا تبعید ویا به زیر ریسمان دار

>>>   هرکس چیزیکه کشت میکند دروخواهد کرد

>>>   بسیار شرم آور است برای اعطا که انسان را بدون اجازه ادارات دولتی کابل به زندان افگندومانند. اوباشان با او. معامله کند. وط فدا ان آنرا به ضرب کلوله از پای درآورد پس در افغانستان هیچ قانون وجود. ندارد هکس از خود. حکومت دارد وصلایت دارد که یکی را بندی کند. ودیگر را بکشد ، ودروغ کوید که امر مقامات ذیصلاع است در حالیکه این ادارات هیچ خبری ندارند ،وهر روز کسی را به قوم گرایی متهم کند وکسی را حزبی بودن در حزب اسلامی ،من خودم دری زبان هستم واز شهر زیبای کابل ،اما از اعمال این جنایت کار خجالت میکشم .
عبدالله ریحان

>>>   حقیقت ها برملا میشود پشت پرده نمی ماند باز مردم قضاوت می کنند در این مورد

>>>   عمر عطا نور روبه ختم است.
انسان خدا ناترس (عطانور) خود را کیم جون اون شاخدار جور کده . ان شاءالله امروز یا فردا شاخت میشکند.
غلام علی بلخی

>>>   اگر چنین باشد پس منتظر ریخهای نورامپراطور بلخ؟(قاره تاجکهای بخارا) باشیم!
وروزی خواهد رسید که عطا هم به راه چای ناخوردهګان تاجکستان بی فرهنګ بی زبان بی رسم الخط بی دین وبا رقص بالت تاجیکی روسی!!!!!!!! خانه تان خراب ای جای ناخورده ګان کمی به تاریخ عقبتان ببینید! من میدانم که شما که تاجکستان را قرنها ندیدید ما پشتونها خو میبینیم!
هر غیبت پشتون توسط تاجک دامن بالا کردن تاجک است! و بس!!!!!!!!
افغان
زنده تاریخ و بدون ریخ

>>>   مرغ زیرک به دو حلقه بند می ماند.

>>>   منتظر بمانید اگر تا سه الی شش ماه اصف مهمند شکمدار شد واقعا که باوی کار نا جایز را افراد تحت امر والی بلخ انجام داده در غیر ان .....

>>>   استاد واقیعآ از دوستم هوشیارتر بوده است ،چون از لوگر است مسلکی عمل کرده و شخص جوان و مقبول را انتخاب نموده است .امادوستم پیرکی گیر کرده بود . هدف گیری عطا خیلی دقیق است .
خدا کند که این مریضی به رهبران دیگر سرایت نکند اگر نه هیچ کسی جور نخواهد ماند.در انصورت هرکس که می خواهد انتقاد کند قبلآ باید ک و ن حود چزب نماید.

>>>   بهروز جلال آبادی‎ aan جنبش عدالت خواهی تاجیکان
دو راه حل تمام مشکلات و بدبختیها
اول : پشتونها باید مسائل قومی را رها کنند و مثلی سایر اقوام ملی بیاندیشند
دوهم : اگر پشتونها مسائل قومی را رها نکنند در آنصورت باید تمام اقوام غیر پشتون از ادرس قوی قومی وارد میدان شوند و روی خودسری های رهبران فاشست پشتونها را بگیرند

>>>   نور به بزرگان و جوانان جنبش ملى: 'ما بيد ضعيف نيستيم كه در برابر هر باد و شمالى بلرزيم، تلاش توطيه بر عليه جنرال دوستم هم محكوم به شكست است.'
#مسلم_شيرزاد

>>>   Wali
برادر حي از كي بگويد
از طالب پشتون
از داعش پشتون
از انتحاري پشتون
از حكومت فاسد پشتون
از حكمتيار قصاب كابل كه پشتون است

>>>   Jawedan.com
افراد مسلح غیرمسوول مربوط به جمعه خان همدرد پس از بازداشت آصف مهمند به پلیس حمله کرده که در نتیجه ۴ مامور پلیس مجروح شدند. پلیس تمام این افراد را خلع سلاح و بازداشت کرده.

>>>   Salam
من با همه يى نقد هايم از عطا محمد نور كه دور انديشى نداشت و عدالتخواهان را فاشيست خواند ، اما نمى خواهم تا در مقابل شوونيست هاى قبيله يى سرخورده شود ، اميد از اشتباهاتش آموخته باشد و اطرافش را از مداحان شكمبو پاك كند ، اخوانى گرى را كنار بگذارد و با رويكرد جديد و ملى عليه فاشيزم قبيله قرار گيرد و از نخبگان و نيروى هاى عدالتخواه و فدراليست طلب مشوره كند و با آنها مشترك عمل كند .
اشتباه دوباره اش فرايند هولناك خواهد داشت .

>>>   جنرال صاحب خوب کردی باید اینکار را وقت میکردی و حالا که بردیش خوب یک سوته کلان را در همانجایش بزن تا این چوچه کوچی ناقل بیفرهنگ دیگر کلانکاری نکند

>>>   اوغان یا افغان یعنی پشتون و پشتون یعنی اوغان، و ما همه شکر اوغان نیستیم۰
اوغانها یا پشتونها به مساوات برابری و احترام ارزش های متقابل دیگر اقوام باور ندارند. بهترین کاری که آنها میکنند اینست که بزور ویا به رضا یکسان سازی میکنند و اسمش را هم گذاشته اند وحدت ملی. هویت دیگران را هذف میکنند و همه را به جبر افغان نامگذاری میکنند و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی تلقی میکنند.

>>>   جنرال صاحب خوب کردی باید اینکار را وقت میکردی و حالا که بردیش خوب یک سوته کلان را در همانجایش بزن تا این چوچه کوچی ناقل بیفرهنگ دیگر کلانکاری نکند۰

>>>   پلا ن اتمر و ستا نزی نا کام شد هردو انها می خو است بلخ را نا رام بسازد ام استا د محترم نور صا حب از هو شاری کار گرفت و تو طیه این خبیس ها را نا کام سا خت

>>>   ستون پنجم خود همین دزدان هستند که در هر گوشه و کنار مملکت ملک الطوایفی میکنند.
نا گفته نماند که مزار جز خاک افغانستان نه بخارا و ترکستان.این مفسدین باید بدانند که در افغانستان قانون حاکم نه عطای دزد و دوستم بیسواد.
زمان امتیازگیری گذشت انشاالله شما شاهد خواهید بود که افراد مزدور و خود فروش که در ۱۶ سال اخیر خون مردم را مکیده اند به جزای اعمال خود برسند.

>>>   Jawedan.com
گزارش‌ها حاكی است كه آصف مهمند به دستور مثلث غني، اتمر و استانكزی به بلخ فرستاده شد تا ثبات نسبی بلخ را برهم بزند. از او خواسته شده بود تا فردا صبح در ميدان هوايی مقاومت كند و تسليم نشود. ارگ وعده داده بود که فردا يك هيت ويژه را به حمايت او از كابل میفرستد. با این حال، ناظران به این باورند که ارگ میخواهد همانند قضیه ژنرال دوستم، به آقای نور پرونده‌ای قضایی بسازد.

>>>   Valizada
قوم انتحاری های .... حرف دانتان را بفامید شما قوم انتحاری .... بخاطر کلداری پاکستان نام اسلام را بد کردین نام افغانستان را بد کردین خداوند چه وقت شما وقوم یهودی را مانندی قومی بنی اسرائیل تباه کند افغانستان را بخاطر کلداری و دالری انگلیس و آمریکا تباه کردین

>>>   Temo
دقیق است وقتیکه دوشنمی میکنی خبردار باش همه میدانند که استاد بزرگوار حق است
مگر ارگ و قبیله یکتازی میکنند
گفته میشود یکتعداد پشتونها را بنام های مختلیف داخل مزار کنند

>>>   عطا چور باید بداند که به این تبلیغات ....مانند شان کسی بازی نمیخورد و ان قتل های که در دوران مسعود کردید و کسی نبود که پرسان کند حالا وقت ان رسیده که باید جواب ګویی قتلها و چور تان باشید
این وظیفه مشاور امنیت و ریس امنیت است که دزدان مانند شما را به عدالت بکشاند حالا به این فاحشه ګریی و لجاجت نمیتوانید اذهان مردم را به دیګر طرف بر ګردانید.

>>>   عطا نور چى كاره است كه آقاى مهمند را گرفتار كند أين وظيفه پوليس است كه از قانون حراست كند مگر معلم نور بفكر گزشته هاست

>>>   دزد های سابق تماما شاخ کشیده مطمئن باشید که شاخهای این شاخداران بزودی قطع میشود

>>>   سیاست ایشجی سازی طرح خطرناک برای کنار زدن رقیب است. که توسط حنیف اتمر طراحی شده است. حنیف اتمر در طراحی پلان های تخریبی استعداد و هوش فوق العاده دارد.

>>>   دیگر اگر شاخ بکشد هم جای در شمال ندارد. نه خودش و نه دیگر مزدوران غرب و امریکا مانند غنی. کرزی. و اتمر. بیغیرت مردم
بلخی

>>>   لطفا اگرکمی توضیح دهید که چهارستون دیگرکی است وستون پنجم کی است یااینکه صرف شنیده اید که ستون پنجم
درنظر من چیزیکه دزد است ستون پنجم است

>>>   وظيفه والى بلخ است تا جلو جواسيس وطنفروش ومفسد را بگيرد درغير آن از بلخ نيز ميرزاولنگ جور خواهد شد همه دسيسه استعمار وغلامان شان است

>>>   این معما رو اینجوری حل کنیم ، که آقای مهمند توسط دولت خواسته چندین قریه ولسوالی رو به طالبان بده و آقای نور خبر دار شده و مانع جلوگیری شده و آقای مهمند دیده که به هدفش موفق نبوده و مانند آقای ایچی دست به توطئه زده که ای مردم آقای نور من رو فلان ، فلان کرده و چون پولش رو قبلا گرفته ، در مقایل پول حثیت قد خم میکند و این موضوع دیگه بازار نداد همه میدونه بازی سیاسی رو ، در شرایط که پول حرف اول رو می زد دیگه حثیت ، آبرو بازاری ندارد ، چیزی که نداریم بزار باهش بازی کنیم .

>>>   Jawedan.com
گزارش‌ها حاكی است كه آصف مهمند به دستور مثلث غني، اتمر و استانكزی به بلخ فرستاده شد تا ثبات نسبی بلخ را برهم بزند. از او خواسته شده بود تا فردا صبح در ميدان هوايی مقاومت كند و تسليم نشود. ارگ وعده داده بود که فردا يك هيت ويژه را به حمايت او از كابل میفرستد. با این حال، ناظران به این باورند که ارگ میخواهد همانند قضیه ژنرال دوستم، به آقای نور پرونده‌ای قضایی بسازد.

>>>   Valizada
قوم انتحاری های ....حرف دانتان را بفامید شما قوم انتحاری ....بخاطر کلداری پاکستان نام اسلام را بد کردین نام افغانستان را بد کردین خداوند چه وقت شما وقوم یهودی را مانندی قومی بنی اسرائیل تباه کند افغانستان را بخاطر کلداری و دالری انگلیس و آمریکا تباه کردین

>>>   Hamidi
خبر فوری؛
عطامحمد نور به اتمر و استانکزی هشدار داد:
نور"مشاور محترم شورای امنيت ملی (آقای حنيف اتمر) و رييس محترم عمومی امنيت ملی (آقای معصوم ستانكزی) !
با طرح پروژه های توطيه آميز، بلخ را كه از امنيت و آرامش نسبی برخوردار است، نا آرام نسازيد".

>>>   Temo
دقیق است وقتیکه دوشنمی میکنی خبردار باش همه میدانند که استاد بزرگوار حق است
مگر ارگ و قبیله یکتازی میکنند
گفته میشود یکتعداد پشتونها را بنام های مختلیف داخل مزار کنند

>>>   توطئه هاي نامردان ادامه دارد و مردم دارند كه خسته ميشوند

>>>   ده ها نفر از نماز گذاران توسط قوماندان حزب اسلامی گلبیدین در حین نماز جمعه در ولایت تخار در دفاع از بقتل رساندن ملای امام شان توسط قوماندان قانت و افراد مسلح ان بشهادت رسانده شد و زخمی گردیدند با وصف اینعمل کفرستیز و خاینانه ان سخنگوی باند اسلامی گلبدین حمایت شانرا از همان قوماندان خاین وقاتل شان رسمااعلان کرد و شخص گلبدین هم حمایتش را از طریق رسانه ها بیان کرد چرا با چنین جدیت و وارخطایی در مورد حملات ترورستی قوماندان باند ادم کش گلبیدین ازجانب ارگ و ارگانها حراست از قانون دست بکار نشدند که درین قضیه مانند قضیه ایشچی که هردو توطعه یکنواخت و با کمی تغیر علیه جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری و اقای عطامحمد نور والی بلخ با عجله دست بکار شدند تا زودتر توطعه را موفق امیز کنند .

>>>   غ از خوب سیا ست کار می گرد هر زما نیکه در کشور کدام حا دثه رخ می دهد باز یک هیت حقیقت یاب را تعین می کند تا فکر مردم را مخشو ش نماید
و مردم سا ده ما را بازی می دهد یک تعداد مردم که می داند انها به همرای شا ن دهن چو ال را گرفته و در غم حیش و نوش است

>>>   باید از طب عـــدلی هم همراه هیئت باشد تاببینند نتیجه مثبت است یا منف ی؟؟

>>>   بلخ مرکز تشنج قومی نمیشود.

>>>   وای وای به حال این ملت خداوند ای ظالمان را محو ونابود کند.
علرضا

>>>   هر چه زود نر باید عطای دزد و غارتگر به ارگانهای عدلی و قضای سپرده شود.
این است آزادی بیان و دمکراسی که هرکس از حقیقت بگوید باید مورد لت وکوب قرار گیرد و یا کشته شود. ل....برشما انسان های زورگوی که دم از جهاد و اسلام میزنید در حالیکه بد ترین جنایات را انجام میدهید .
فرق بین دوستم و عطا هیچ نیست دوستم مانند عطا مردم خود را مورد لت کوب و بندی میسازد عطا نور مانند دوستم.
از خدامیخواهیم فرش این جنایت کاران را از سر این مردم مظلو برچیند و دزدی های را که انجام داده اند دوباره به ملت بازگردانده شود.
در شمال خصوصآ عطانور خود را معاذالله خدای بلخ میداند و هرکار را که خواسته باشد انجام میدهد و کسی نیست از وی پرسان کند.
من به عنوان یک شروند این کشور از آقای عبدالله عبدالله میخواهم تا هرچه سریعتر از عطانور فاصله بگیرد تا نزد مردم و ملت ازاین بیشتر مورد لعنت قرار نگیرد . از ریس جمهور غنی میخواهم تا هرچه سریعتر آقا نور را برکنار و به محکمه بسپارد و از آنچه ازملت و مردم غضب نموده است از وی بازخواست کند.
به امید پیاده شدن عدالت.
امید علی زاده

>>>   فرهنگ ایشچی گری در بین ناقلین خوب رشد کرده است.
بلخی

>>>   زور گفته بود نه؟ مگم خود را ایشچی نسازد . چون اون هرهنگ فرسوده شده است
بدخشانی

>>>   هههههههههههههههههههههه
پشتون های ناقل از ک.... خود کار می
یرند شرم است ایشچی ها
فاریابی

>>>   بسيار كار خوب كرده ، بايد شما خلقي هاي حزب إسلامي را از مزار اخراج نمايند، برويد در مهمند دره و با داعش متحد شويد (گفته حكمتيار)

>>>   کون بز که خارید نان چوپان را میخورد حالا کون عطا ګک به خارش امده است.

>>>   مصطفی مهمند
آصف برادرت را اول باید آزمایش بدهد
چراکه غنی احمد زی ،شیوه‌ای ایشجی را میخواهد بالا برادرت تکرار کند. برای قوی شدن دوسیه برادرت بیاید در صفحه تلویزیون ظاهر شود بگویید خود عطا هم بوده ویا فقط محافظانش عمل لت و کوب و لواط را انجام داده است تا غنی احمدزی سبک دوشش کند. .........
غیرت و مردانگی کجا است.

>>>   بی صورت هم کردنند یا هنوز داکتر ها چیزی نگفته؟

>>>   ای مهمندیان!
اګر غیرت دارید جزای نور را بدهید!و به نشان دهید که شما ایشچی نیستید!
ګر دل شیر نداری سفر مکن!

>>>   قومگرایان توطعه گر وقتیکه دیدند ادعای کون ایشچی بالای جنرال دوستم معاون اول کار ساز شد و توطعه گران موفق بکار شان شدند اکنون بی حیثیت لچک و اوباش دیگری را بنام اصف مهمند کون انرا در حراج گذاشته اند تا بازهم موفق در کار توطعه شان گردد اما اکنون همه مردم کشور حتی جهان ازین توطعه اگاهی داشته نه تنها که توطعه شان کار ساز نبوده اصف بی ننگ را بیشتر از پیش رسوا تر و توطعه گران را واضح تر ساخته مردم کشور به بقومگرایان توطعه ساز لعن و نفرین میفرستند و استفاده از کون اصف بی ننگ هم اینبار کار را بجای مطلوب شان نبرد.

>>>   "از ايشچي دوستم تا ميش چي عطا."
هر دو توطئه ارگ.
ايشچي را از جنس خود دوستم انتخاب كردند و ميش چي (مهمند ) از گوسپند چران هاي ناقل.
اما اينبار اين آرمان را به گور ببرند.

>>>   ایحشتی سوم برای جنا ب محقیق صا حب در راه است

>>>   قوم انتحاری های ....حرف دانتان را بفامید شما قوم انتحاری ....بخاطر کلداری پاکستان نام اسلام را بد کردین نام افغانستان را بد کردین خداوند چه وقت شما وقوم یهودی را مانندی قومی بنی اسرائیل تباه کند افغانستان را بخاطر کلداری و دالری انگلیس و آمریکا تباه کردینwali

>>>   Yaftali
وقتی درحکومت غنی ده ها جوان به رگ بار بسته می شود صدای بی وجدانت خاموش است اما یک ....که عزتش را به معامله می گیرد حقوق بشر را فریاد می کنی خون این بهتر از خون یک ... نیست

>>>   زنده باد استاد محترم عطا محمد نور، مشت آهنین، محکم، و دندان شکن بر دهن تمامت خواهان و زورگویان قبیله۰

>>>   این مهمند چوچه ناقل بیفرهنگ چرا راپور طب عدلی را پنهان میکند؟ حالا باید فهمیده شود که چه اندازه این پارگی ها نو هستند و چه اندازه سابقه بوده اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است