بلخ، پاشنه آشیل حکومت استیجاری
افغانستان امروز در شرایطی نیست که عتاب و خطاب های همه روزه و ناتمام ارگ نشینان و اپوزیسیون و رهبران احزاب و سران اقوام و چهره های شاخص ملی مذهبی را تاب بیاورد 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۴    ۱۳۹۶/۵/۲۳ کد خبر: 137157 منبع: پرینت

اصلا بحث بر سر این نیست که کدام بر حق و کدام ناحق است و در این میان چه کسی مظلوم واقع شده و چه کسی ظلم روا داشته است؛ چرا که اختلافات اینچنینی و بحث های آنچنانی در هر حکومتی و کابینه ای ناگزیر پیش می آید اما...

اما بسیار بسیار جای تاسف است که دو عنصر مزدور و منفعل که هریک در بدعهدی و خلف وعده به مردم ملکی و خوش خدمتی به سردمداران غربی و شرقی از یکدیگر پیشی گرفته اند، بگونه ای افکار عمومی را تحریک می کنند که گویی از پایگاه های حمایت مردمی استمداد می طلبند.

اینکه هواپیمایی حامل تجار ترکیه ای یا احتمالا معاون اول عزل شده ی رییس جمهور بنا بر دستور یک مقام امنیتی غیر سیاسی غیر افغانستانی اجازه ی فرود نمی یابد، قصه ای است که سر دراز دارد و تبعات و عواقب آن گریبانگیر دو طرف دعوا و فواید و منافع آن مشمول حال تمام مداخله گران و سودجویان ملی، منطقه ای و بین المللی خواهد شد.

به عبارت دیگر، افغانستان امروز در شرایطی نیست که عتاب و خطاب های همه روزه و ناتمام ارگ نشینان و اپوزیسیون و رهبران احزاب و سران اقوام و چهره های شاخص ملی مذهبی را تاب بیاورد؛ بنابراین در میدان جنگ اشرف غنی و دوستم که عطامحمد نور میدان داری می کند هردو بازنده اند.

از هنگام افتادن نام پر طمطراق ولی بی محتوای ایتلاف نجات بر سر زبان ها که با گرویدن رقبا و نامتحدان امروز رییس جمهور به معاون اول برکنار شده اش چهره ی رسمی تری به خود گرفت؛ همسایگان و واسطه ها و باداران بین المللی اعم از ترکیه، ایران، روسیه و امریکا دندان تیز کرده اند که...

که این نمایش شرم آور و این خانه جنگی بی سابقه را به گونه ای هدایت کنند که دود آن در چشم مردم ملکی همیشه مظلوم و عده ای جاهل و ناآگاه و پیرو ایتلاف های یک شبه برود و همچون همیشه استخبارات منطقه و غرب ذی نفعان اصلی و برندگان بی هزینه ی این بازی باشند.

لذا بر تمام مهره های اصلی و فرعی و تندروها و دنباله روهای این ایتلاف و اختلاف فرض است که با چشمان باز و عبرت گرفتن از تاریخ این نیم قرن اخیر سراسر درد و خون افغانستان به یکدیگر و حکومت بتازند؛ تاریخ قضاوت خواهد کرد که وقتی بلخ پرتگاه اشرف غنی و سکوی پرتاب دوستم شد چه بر سر این ولایت و این حکومت آمد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلح
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   غ برای دوستم کله خا م وعده داده هر چیزیاکه می خو ای می دهم مگر همرای من باش
در انجا قصه محقیق و نور را مفت می کند

>>>   در شرایط فعلی دل شیر را هم که در قفس سینه این موش بیندازی حکم برطرفی استاد عطا محمد نور را اعلام کرده نمیتواند۰ این حکم به معنی اعلان حکومت مستقل و جداگانه در شمال کشور خواهد بود۰ این مطلب را یازنه های بین اللملی این موش های قبیله هم میدانند۰ دا گز دا میدان۰

>>>   کدبان کد (8)
شما هم در تحلیل هایتان از طمتراق سیاسی کمتر کار بگیرید و بگفته خودتان زیاد تر از چشمان باز و عبرت گرفتن از تاریخ این نیم قرن اخیر و کمی از منطق سیاسی کار بگیرید.

>>>   سلام
سوالم بی ربط با موضوع خبر هست و هیچ ربطی نداره اما مجبور سدم بپرسم
میخواستم بدونم کسی میدونه اسم این آهنگ قدیمی که در مورد کشور افغانستان هست و غم انگیز هست و چند بار هم از شبکه خبر ایران پخش شد رو میدونه ؟؟؟
آهنگ سرزمین من منظورم نیست و یه آهنگ دیگه هست
اگه میدونید لطفا بگید هر چی گشتم چون اسمش رو نمیدونستم نتونستم پیداش کنم
خیلی ممنون

>>>   گروه طالبان نامه مفصلی را به پنج زبان انگلیسی، پشتو، فارسی، عربی و اردو خطاب به رئیس‌جمهوری آمریکا منتشر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، طالبان در این نامه از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته‌ که در استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان، تصمیم به اخراج تمام نیروهای آمریکایی از این کشور بگیرد.

در این نامه از تعلل و تاخیر در اعلام این استراتژی، به عنوان نشانه‌ای از پی بردن اشتباهات آمریکا در افغانستان از سوی ترامپ یاد شده است.

کاخ سفید بازنگری بررسی راهبرد نظامی آمریکا در افغانستان را در دستور کار قرار داده و گزارش‌ها حاکی از آن است که تیم امنیتی ترامپ بر سر اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان گرفتار دودستگی شده است.

طالبان در نامه خود نوشته که آنها گروهی منظم با مسئولیت ملی، نظامی و سیاسی در منطقه هستند که مانع بسیاری از «فتنه‌ها» شده اما آمریکا نباید آن‌ها را مجبورکند که دست به سوی حریفان آمریکا دراز کند.

این نامه گروه طالبان در حالی منتشر می‌شود که «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در افغانستان به تازگی در گفت‌و‌گو با روزنامه روسی ایزوستیا، ماموریت نظامی آمریکا در افغانستان را «ناکام» خوانده و گفته که نیروهای آمریکایی باید افغانستان را ترک کنند.

طالبان در نامه‌ به ترامپ، نوشته است که پس از ۱۶ سال از حضور نیروهای خارجی در افغانستان، وضعیت این کشور هر روز بدتر شده است.

به باور این گروه، ناتوانی «دست نشانده‌های انتخاب شده آمریکا» دلیل اصلی این وضعیت است.

طالبان نوشته است: «آن حکومت قادر به این نیست که رئیس‌جمهوری آن با معاون خود موافق باشد، هم اکنون شما می‌بینید که معاون اول به اصطلاح ریاست‌جمهوری ژنرال دوستم جنگ‌سالار و شخص متهم به جرایم جنگی در خارج از کشور علیه اشرف غنی ائتلاف تشکیل می‌دهد، در داخل کشور والی‌ها در مقابل وی قیام کرده‌اند و اعضای پارلمانش خواهان برکناری وی از قدرت هستند».

گروه طالبان به مصرف میلیاردها دلار در افغانستان و کشته شدن سربازان آمریکایی در این کشور اشاره کرده و از ترامپ خواسته از اشتباهات گذشتگان خود عبرت گرفته و به مشورت بعضی مقام‌های آمریکایی مبنی بر افزایش نیرو در افغانستان عمل نکند.

طالبان دلیل اصلی جنگ در افغانستان را «اشغال خارجی» خوانده و از ترامپ خواسته است با خروج نیروهایش، تصمیمی صلح‌جویانه برای این کشور بگیرد.

گروه طالبان پیش از این نیز زمانی که ترامپ به تازگی به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شده بود، به او نامه‌ای نوشته بود و از او خواسته بود که به جنگ در افغانستان پایان دهد.

>>>   اگر توطعه از جانب حنیف اتمر و معصوم استانکزی این دو فساد پیشه اصلی قضیه ایشچی علیه جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری و توطعه جدید بواسط اصف مهمند علیه عطامحمد نور والی بلخ نیست پس چرا وقتیکه اصف مهمند واقعا برای حل وفصل قضیه نسبتی اش حاضر به ارگانهای ذیربط در کابل گردیده بود از حاضر شد و بیگناهی اصف مهمند بولایت بلخ خبر نداده بود ویا حد اقل بخود اصف مهمند یک سندی از بیگناهی ان داده نشده است والیبلخ منحیث ممثل لوی سارنوال و مسول ولایت مکلفیت وظیفوی اش بود که طبق از هر طریق ممکنه بدستگیری اصف مهمند جعلکار اقدام میکرد و انرا تسلیم به ارگان مربوطه میکرد که قانونا چنین کاری راکرده است مسولیت این همه بدوش کسانی است که در توطعه نقش داشتند تا به هدف شوم شان همانا دوری والی بلخ و در غیاب ان نا امن سازی انولا هستند .

>>>   جنرال صاحب حالا که این موش کلانکار را برده اید یک سوته را هم در همانجایش بزنید که به همین جار و جنجالش بیارزد۰ دست قبیله تا اتک پاکستن آزاد.

>>>   زنده باد دوستم اشچی باز و عطانور مهمندباز.باید به هر دوی این بزرگواران مدال با افتخار قوم لوط را اعطا نمود.آفرین بر این بزرگواران که مردم سمت شمال را خصوصآ مردم بلخ و جوزجان را سربلند نمودند و مردم عزیز سمت شمال کشور این افتخار آفرینی را فراموش نخواهند کرد.
صمیم شیرزاد

>>>   زمان نورک به پایان رسیده باید این جنایتکار به سزای اعمالش برسد دشمن مجاهدین

>>>   والی صاحب ولایت بلغ خودت پسران ات را طوریکه معلوم میشود. مانند درندکان تربیه نموده ای خوب ببین که کوش آصف مهمند را چطور دندان گرفته ویک قسمت آنرا بکلی کنده شاید بکویی که این دروغ است خجالت بکش به این تربیه که به اولاد های خود. داده ای و به مانند .....تربیه کرده ایش ،اورا که دستکیر کرده بودید میتوانستید. به امنیت ملی تسلیم بدارید تا باشد. از او. تحقیق میشد نه مانند. دوران خلقی ها وپرچمی ها که داکتر نجیب در زمان ریاست خاد. پای خود. در کلون مردم بی گناه میگزاشت ومیکفت حالا بکو. که خدایت تو را نجات دهد ،افسوس به حال ات تو. انسان ....،نام ما مردم تاجک را بد کردی ،دری زبان چنین وحشی نیستند که خودت هستی ،حالا باور دارم که اعمال شما از سابق هماهنک با پ چمی بود وبا آنها در ارتباط تنکا تنک داشتید ، مگر توصیه های حضرت رسول اکرم صلی الله وسلم را نشنیدی که با کسانیکه در جنک دستکیر میشوند اعضای بدن شان قطع نکنید وقران فرموده که شما ترحم داشته باشید افسوس به حال شما ....
عبدالله ریحان

>>>   هرقدرزنده ومرده بگوید مردمان شکسته خورده شکسته خورده است اکنون جنرال ات شکست خورده ونورات درحال دست پاچه گریزاست صرف به تبلیغات پوچ وبی معنی تان محکم نمی شود به یی لاف پتاق ات چیزی نمی شود نوبت پدرام هم میرسد که برود پیش غیرتی های رقاصای تاجکی خویش .

>>>   زنده باد استاد محترم عطا محمد نور، مشت آهنین، محکم، و دندان شکن بر دهن تمامت خواهان و زورگویان قبیله۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است