برگزاری انتخابات قابل قبول بسیار دشوار است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۶    ۱۳۹۶/۵/۲۳ کد خبر: 137147 منبع: پرینت

در ننگرهار 4 ولسوالی امن و بقیه ناامن است چطور می شود در این اوضاع ارزیابی دقیق، عملی و سرتاسری برای مراکز رای دهی صورت بگیرد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapper)، محمد نعیم ایوب زاده، رییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان در گفتگو با "محور" درخصوص پایان یافتن کار ارزیابی مراکز رای دهی در ولایت ها گفت: با درنظرداشت توانایی ها، ظرفیت ها و منابع محدودی که در اختیار کمیسیون است کار برای انتخابات بسیار مشکل است و رفتن به سمت یک کار اساسی پر چالش است.

ایوب زاده می گوید: سوال این است که معیار در ارزیابی مراکز رای دهی جغرافیا است یا نفوس؟ در ننگرهار 4 ولسوالی امن و بقیه ناامن است چطور می شود در این اوضاع ارزیابی دقیق، عملی و سرتاسری صورت بگیرد! میان شرکای برگزار کننده انتخابات باید یک تفاهم اساسی صورت می گرفت و ساحه های امن و ناامن شناسایی می شد؛ برای این مشکلات راه حلی پیدا نشده است.

رییس بنیاد انتخابات شفاف، با بیان اینکه کمیسیون 7 هزار مرکز رای دهی را پلان دارد اظهار می کند: چالش های امنیتی، ظرفیتی و اینکه پروسه از آغاز کار تکنیکی پیش نرفته است و حکومت کمیسیون را بعنوان بحث حاشیه ای پذیرفته و همکاری صادقانه ندارد خیلی دشوار خواهد بود که نتیجه کار کمیسیون قناعت بخش باشد.

وی افزود: حکومت مصروف خودنمایی است و جامعه جهانی هم کمک ها را فراهم نمی کنند و پروسه ارزیابی مراکز رای دهی در حالت ناگزیری آغاز شده است، اگر قرار باشد تمام مراحل بدون سنجش و اسیب شناسی پیش برود برگزاری انتخابات قابل قبول خیلی دشوار است.

کد(26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نعیم ایوب زاده
مراکز رای دهی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است